5 Reacties

5 jaar geleden

Ik denk dat het heel meelevend van jullie is om hier rekening mee te houden. (Vond ik zelf altijd erg fijn) Door het ze persoonlijk te zeggen, hoeven ze niet in een groep geforceerd heel blij te doen. En het is ook goed om te weten dat het voor hun ook veel verdriet kan oproepen. Niet omdat ze niet blij zijn voor jullie, maar meer de confrontatie dat het bij andere soms gewoon zo makkelijk kan.. Maar iedereen is natuurlijk anders en jij weet wat bij deze vrienden het beste werkt. Maar aangeven dat je begrip hebt voor hun verdriet, zal ze misschien wel steunen.

5 jaar geleden

Inderdaad het hen apart vertellen is al heel fijn. Geef aan dat je begrip hebt voor hun verdriet maar dat je ze niet als zielige mensen wil behandelen en het daarom wél gewoon wil vertellen. Ik weet van mezelf dat het altijd heel hard binnen kwam maar dat ik na een paar dagen wel blij kon zijn voor de mensen. Maar na de bevalling foto's krijgen van baby's of grote broers/zussen met hun kleine nieuwe baby dát vond ik altijd nog het moeilijkste. Kraamvisite, ook zoiets... Verschrikkelijk! Lief van jullie dat jullie er rekening mee willen houden. Ga het idd gewoon vertellen (niet dat ze het van een ander horen, dat is ook klote)

5 jaar geleden

Mijn vriendin en ik waren vorig jaar rond dezelfde tijd zwanger. Zij is in mei bevallen en heeft nu een prachtig dochtertje! Ik kreeg echter een miskraam rond Kerstmis. Dus we hadden er allebei heel dubbele gevoelens bij. Ook al vond ik het echt k*'t voor mezelf, ben ik altijd super blij voor haar geweest!! Persoonlijk denk ik dat het inderdaad wel zou helpen om ze even apart te nemen en het in persoon te zeggen. Ben momenteel terug zwanger, 12 weken.

5 jaar geleden

Wij komen zelf ook uit fertiliteit en bij ons heeft het 2 1/2 jaar geduurd voordat ik zwanger was. Wij hebben toen heel veel zwangere stellen voor onze kiezen gehad, waardoor er veel tranen hebben gevloeid.. Maar ik vond het zelf prettig als mensen het mij persoonlijk kwamen zeggen omdat het dan minder hard over kwam. Ik gunde het iedereen wel!! Waarschijnlijk zullen de mensen die je het gaat vertellen hardstikke blij voor jullie maar laat het ze wel zelf even verwerken als je het hun verteld!

5 jaar geleden

We hebben het ze inmiddels zelf persoonlijk verteld en zij vertelden ons toen dat zij ook zwanger is, gelukkig! Samen gehuild en gejuicht!