In de vriendengroep van mijn man is een stel die al een heftige miskraam heeft gehad dik een jaar geleden en het lukt hen nu maar niet om weer zwanger te worden. Bij ons lijkt het er daarentegen in te vliegen... In september is Stijn geboren en we wilden niet te lang wachten met een tweede kindje vanwege enkele lichamelijke problemen aan mijn kant (baarmoederhals en eierstokkanker in de familie en ik loop een groot risico), daarom in april gestopt met de pil en meteen alweer zwanger! Voor ons heel leuk, maar we zitten wel met hoe we dit nieuws aan dit stel gaan brengen. Normaal sturen de andere mannen gewoon een appje rond de 12 weken met een foto van de echo. Maar ik weet dat zij het er vorig jaar heel moeilijk mee had na haar miskraam in juli dat ze zo allemaal berichtjes kreeg van ook haar eigen vriendinnen.
Op dit moment weten we niet zo goed hoe het met/bij hun gaat, ze zeggen er niks meer over terwijl ze eerst wel over praatten.
We willen hen nu persoonlijk als stel onderling inlichten over het feit dat ik alweer zwanger ben. Maar ik vroeg me af hoe anderen die ook een traject hebben gehad met teleurstellingen omgingen met dit nieuws van anderen en wat zij prettig vonden of hadden gevonden in de aanpak van vrienden om dit te delen.