3 Reacties

2 jaar geleden

Oh ik voel je echt. Mijn zoontje is nu ook 2,5. Heb dit ook standaard 5u toen even half 5. En nu is het tussen 5 en half 6. Er is geen perfecte oplossing. Ik ben met 2 jaar gestopt met borstvoeding en sindsdien is dat. Wat ik doe is hem max tussen een uur en 1,5u te laten slapen smiddags en wel echt om 12u naar bed. Slaapt meestal wel pas na een half uur. Ik doe hem rond 19u wel naar bed maar slaapt pas na een half uur a 40 min. Als hij ochtend dus te vroeg wakker wordt zeg ik dat het nog te vroeg is... ren aantal dagen (afgelopen dagen) heb ik m dan getild en vastgehouden en ben ik met hem op de grond gaan liggen. Ja comfortabel is het niet en was ook huilen, maar daardoor probeer ik mee te geven dat hij nog even moet slapen. Al is het maar een kwartier hopelijk gaan ze dat toch zelf iets meer uitbreiden. Nu is het dus geen half 5 meer maar meer richting half 6. Ik praat er ook veel over dat hij goed kan slapen Zonder mama. Ik lig namelijk altijd naast hem nog tot dat hij slaapt, daardoor kan het ook zijn dat hij dus mij nodig heeft de ochtend omdat de slaap dan veel lichter wordt. Verder kan je dat naast m liggen dan weer afbouwen als het beter gaat. Heb zelf nog geen slaap trainer oid geprobeerd. Het enige eigenlijk is loslaten anders word je zelf echt helemaal gek en in de middag echt ook slapen. Althans ik doe dat wel ik trek het anders niet

2 jaar geleden

Hier een zoon van 2.5 , hij werd de afgelopen tijd wakker rond 5-5:30. Gaat om 19:00 naar bed. Ik heb een zazu slaaptrainer aangeschaft, om hem te leren dat waneer het buiten licht is, het niet betekenen dat je op kan/mag staan. We hebben hem nu 1 week, en alhoewel hoi snachts vaak een keer wakker word, blijft hij redelijk rustig op zijn eigen kamer smorgen, en om.6:30 komt hij mij ophalen/wakker maken.

2 jaar geleden

Ik raad je een consult aan bij slaaptipsvoorbabys. Ook te vinden op instagram. Ik hoor echt alleen maar goede verhalen. Ik zou zeggen investeer 1 x in een consult en je hebt daar zoveel profijt van. Bij ons is het niet nodig.. Ons zoontje van 2.5 slaapt van 19.00 - 7.30/8.00 uur. Wij hebben altijd een heel strak schema met hem.. Halen hem nooit uit bed.. En gaan zeker niet bij hem op de kamer wachten.. Maar dat is maar net waar je je prettig bij voelt.