41 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even mee, hier exact hetzelfde. Zoontje is 9 maanden.

3 jaar geleden

En een keertje avond wat langer rekken? Dit had dat namelijk 2 dagen naar de klok verandering gedaan en had goed geholpen.

3 jaar geleden

Hoi, Dit heb ik ook een poosje gehad hier. Toen Jim zo vroeg wakker was vond ik hem nog niet helemaal uitgeslapen, was wel heel druk. Ik kreeg de tip om hem eerder 's avonds in bed te leggen, klinkt gek maar het werkt wel. Groetjes

3 jaar geleden

Ik volg ook. Zoontje van 8 maand is elke dag tussen 4 en 6 wakker.. 🤪 We proberen de avond wat te rekken.. Naar bed om 19u maar hij is soms al doodmoe om 17h30..

3 jaar geleden

Ons zoon is 9 maanden Hier word hij om 8 uur wakker Slaapt rond 11:30 word wakker rond 14:00 uur nu laatste tijd wilt hij verder niet meer slapen door de dag Rond 19:00 gaat hij slapen 💤 tot smorgens 8 uur hij drinkt zijn laatste fles tegen 22:00

3 jaar geleden

Bij mij mijn tweelingen van 9maanden verloopt het als volgt: tss 6h30-7h00 wakker 9h dutje 11h wakker 13h dutje 15h wakker 16h30 dutje 17h30 wakker, 20h slapen met laatste fles tot de volgende ochtend en ze slapen altijd goed door. Mijn pediater heeft me aangeraden om vanaf 17h de kindjes wakker te houden tot ze gaan slapen en het werkt wel

3 jaar geleden

Reactie op Marjoleinc

Hoi, Dit heb ik ook een poosje gehad hier. Toen Jim zo vroeg wakker was vo ...
Klopt! Hier slaapt ie meestal van 19:00 tot 07:00 maar van de week wassie om 18:00 al heel er moe en heeft tot sochtends 8 uur geslapen! Wel met flesje nog rond 22:00

3 jaar geleden

Hij is een vroege vogel geworden. Ik kreeg als advies hem wel te laten liggen tot uiterlijk 6 uur en zodra uit bed niet meteen een fles geven maar 15tot30min daarmee wachten. Nu wordt hij rond half 7 wakker

3 jaar geleden

Ik heb t zelfde verhaal met mij dochtertje van 9 maanden. Sinds de wintertijd stipt 5:15 wakker. Ik las dit topic en heb haar gisteravond om 18:00 naar bed gebracht en t was al vanaf 3:30 feest🙈. Vaak als ik haar dan 5 minuten liet huilen viel ze wel weer in slaap maar wel voor maar een kwartier en dan was t weer hard huilen. Wat denken jullie, vanavond nogmaals vroeg naar bed om het eea te doorbreken of gewoon weer ‘normaal’ om 19:00 ?

3 jaar geleden

Reactie op Niva

Ik heb t zelfde verhaal met mij dochtertje van 9 maanden. Sinds de winterti ...
Wat vermoeiend moet dat zijn. Ga jezelf nu ook eerder naar bed om toch je slaap te krijgen? Ik zou eens 18:30 proberen.

3 jaar geleden

Wat vermoeiend moet dat zijn. Ga jezelf nu ook eerder naar bed om toch je s ...
Ja ik was gisteren wel iets eerder gegaan maar ik had dit feest niet verwacht. Ze gaat ook sporadisch wel eens half 9 en dan is ze ook 5:15 wakker haha.

3 jaar geleden

Ik volg ook mee. Mijn zoontje wordt ook altijd rond 05:15 wakker. Eerder naar bed of later, heeft er geen invloed op.

3 jaar geleden

Toevallig nu twee dagen al om 06:30 wakker. We proberen hem nu later naar bed te doen als het lukt. Tussen 19:00-20:00. En overdag iets minder lang slapen. Het blijft een beetje zoeken.

3 jaar geleden

Reactie op Niva

Ja ik was gisteren wel iets eerder gegaan maar ik had dit feest niet verwac ...
Blijft altijd lastig he? Hoe slaapt ze overdag?

3 jaar geleden

Ze gaat ‘s morgens tussen 9:00-9:30 naar bed en slaapt dan vaak tot 10:45 of 11:00. ‘S middags gaat ze tussen 13:30-14:15 naar bed en slaapt dan de ene keer 45 min en de andere keer anderhalf uur. Als ze ‘s middags kort slaapt is ze savonds niet zo gezellig meer maar een derde slaapje lukt echt niet meer.

3 jaar geleden

Reactie op Niva

Ze gaat ‘s morgens tussen 9:00-9:30 naar bed en slaapt dan vaak tot 10:45 o ...
Misschien sochtends korter laten slapen en dan smiddags wat langer. Dan is de middag ook niet heel lang meer.

3 jaar geleden

Reactie op Niva

Ze gaat ‘s morgens tussen 9:00-9:30 naar bed en slaapt dan vaak tot 10:45 o ...
Oh ja, herkenbaar. Hier is het middagslaapje ook weer even ruk (tandje en ziek). Wij doen wel het ochtenddutje max 1 uur, vaak maak ik hem wakker na 45-50 minuten en de opvang doet na 1 uur. Misschien dat dat helpt? Ik weet het ook niet... wij doen overigens alsof er geen wintertijd is, maar dat lijk jij ook te doen. We houden gewoon dezelfde tijden aan voor het slapen en houden de slaapsignalen in de gaten

3 jaar geleden

Thanks voor de tips! Het ochtend slaapje inkorten geeft helaas geen garantie voor het middagslaapje. Soms slaapt ze 2x 1,5 uur bijvoorbeeld. Wij doen trouwens ook net alsof er geen wintertijd is hoor haha.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Ons zoontje van 9 maanden wordt ook elke dag wakker tussen 05.45 uur en 6.45 uur wakker.. Gelukkig gaat hij niet huilen, maar brabbelen, kletsen en piepen. Wij worden er dus wel wakker van.. We halen hem er nooit uit. Pas om 7 uur halen we hem eruit. Hij slaapt dan weer van 9-10 uur. En daarna van 12-14 uur. (Dat slaapje is ook wel eens korter) meestal heeft hij z'n 3e slaapje van 16-17 uur ook nog nodig, anders stort hij helemaal in om 17.30 uur. Hij gaat dan tussen 18.30-19.00 uur naar bed. En slaapt dan de hele nacht door.

3 jaar geleden

Hier vorige week hetzelfde. Ze werd al een hele week voor 6u wakker. Haar slaapjes zagen er zo uit: 9-10u30 13-15u 16u30-17u in de kinderwagen/draagzak 19u bedtijd Voorheen maakten we ze nooit wakker, nu maken we haar na een uurtje in de ochtend wakker. Het laatste dutje vervalt aangezien ze dit rond 8 maanden eigenlijk niet meer nodig hebben. Als ze heel erg moe is in de avond gaat ze gewoon vroeger naar bed (rond 18u30). Nu is ze al drie dagen rond 7u wakker. Hopelijk is de trend zo gezet 🤞