41 Reacties

3 jaar geleden

Hoi allemaal, Ik wilde even een update geven omdat ik wat tips had gehad via dit topic. Onze dochter was dus elke dag 5:15 wakker. Verschuiven met bedtijd heeft geen effect. We zijn super consequent (schouderklopje voor mezelf) en gaan dan naar haar toe. Speentje geven, hartslag knuffel aan, aai over d’r bol. Dan huilt ze 5 minuten en is daarna stil, maar gaat dan meestal liggen spelen. Vanochtend hetzelfde verhaal maar na 5 minuten huilen draaide ze zich om en ging verder slapen tot 7:00! Ik hoop dus dat ons consequente gedrag heeft ‘duidelijk’ gemaakt dat het nog nacht is. De onrustige nachten (6-7-8-9x per nacht....) lijken toch een andere verklaring te hebben dan ‘een fase’ want vanochtend ontdekte ik haar eerste tand! Ik heb dus het idee dat de nachten weer wat beter gaan worden.

3 jaar geleden

Hier exact het zelfde. Het ligt niet aan het tijdsverschil bij ons want ze heeft ook 1x tot 07.00 geslapen maar is vermoedelijk iets met sprongetjes, tandjes, groeispurt of veel te verwerken overdag. Als iemand de oplossing heeft hoor ik het graag want 05.30 wakker is niet ideaal. En ja het is een fase en op een gegeven moment gaan ze vast wel langer slapen. Ben benieuwd wanneer haha

3 jaar geleden

Bij ons hielp iets meer avondeten geven en overdag minder slapen..

3 jaar geleden

Klinkt misschien gek, maar ik merk dat mijn dochter later wakker wordt als ik haar eerder op bed leg. Ze heeft nu veel last van haar tandjes, maar als ik haar om 18.15 uur naar bed breng slaapt ze tot 07.45 uur. Terwijl ik haar eerder rond 19:00 uur naar bed bracht, en dan was ze rond 7.00 uur weer wakker... geen idee of dit voor een ander ook kan werken en waarom het is, maar misschien heeft iemand er iets aan

3 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem en kreeg van de slaapcoach de volgende tips; baby van 9 maanden rond 09.30 naar bed voor Max 45 min ochtendslaapje (slaapt ze wakker dan wakker maken). Ochtend slaapje niet voor 09.00 laten starten. En dan 13.30 voor lax 2 uur laten slapen (na 2 uur wakker maken als ze nog niet wakker is) en ontbijt geven met eerst brood en dan een fles. 19.00 in bed slapen. Onze dochter wordt namelijk ook altijd 05.28 wakker.. dit zou moeten helpen.

3 jaar geleden

Reactie op J_B1

Hier hetzelfde probleem en kreeg van de slaapcoach de volgende tips; baby v ...
Kan mij voorstellen dat dit specifiek op jouw situatie van toepassing is toch? Hoe laat begint jouw dag dagelijks?

3 jaar geleden

Kan mij voorstellen dat dit specifiek op jouw situatie van toepassing is to ...
Dit zijn richtlijnen (het is veel uitgebreider), zolang je je aan de maximale wakkertijd houd, zou het moeten werken. Wss via snuggles and dreams.. ik herken de “tips”. Zelf heb ik de slaapgids en de platform vroege vogel van snugglesandreams. .

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Dit zijn richtlijnen (het is veel uitgebreider), zolang je je aan de maxima ...
Ja, snap ik, al die slaapcoachtips zijn nagenoeg gelijk. Maar goed niet iedereen heeft die en dus meer info vaak wel handig om te geven

3 jaar geleden

Reactie op J_B1

Hier hetzelfde probleem en kreeg van de slaapcoach de volgende tips; baby v ...
En werkt het ook ?

3 jaar geleden

Kan mij voorstellen dat dit specifiek op jouw situatie van toepassing is to ...
We halen haar nu 06.00 uit bed (langer daar houden gaat nog niet. En dan krijgt ze 07.00 boterham en fles (eet/drinkt ze niet allebei op)

3 jaar geleden

Reactie op MilouG

En werkt het ook ?
We zijn hier nu 3 dagen mee bezig en het werkt denk ik wel. Ze is nu niet meer 05.28 wakker maar 05.55. Dus het schuift rustig op :-) hopelijk kunnen we het naar 06.30 kringen. Dan zijn we al helemaal tevreden

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Dit zijn richtlijnen (het is veel uitgebreider), zolang je je aan de maxima ...
Yes klopt, snuggles and dreams ja. Er zijn inderdaad meer richtlijnen maar deze was voor ons de grootste qua impact. Kamer donker hebben we al en de wakkertijden houden we ook aan

3 jaar geleden

Reactie op J_B1

We zijn hier nu 3 dagen mee bezig en het werkt denk ik wel. Ze is nu niet m ...
En hoe verloopt het schema ? Niet meer zo vroeg wakker.

3 jaar geleden

Reactie op MilouG

En hoe verloopt het schema ? Niet meer zo vroeg wakker.
Ja Gaat steeds beter! Nu 06.15 wakker! Dus elke keer iets later. Heel fijn

3 jaar geleden

Hoe gaat het nu met alle babytjes die vroeg wakker worden? Zelf volgen wij sinds een week de tips van snuggles and dreams. De eerste 3 dagen leek het goed effect te hebben. Ze sliep zelfs een keer tot half 7🎉 Nu de afgelopen dagen wordt het weer steeds vroeger. Ze is tussen 5.00 en 5.15 wakker😣 wat toch wel erg vroeg is. Overdag slaapt ze van 9.00 tot 10.00 en van 13.00 tot 15.00. Om 19uur gaat ze naar bed. Zou het beter kunnen worden door gewoon consequent te blijven? Of hebben jullie andere ervaringen of tips?

3 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Hoe gaat het nu met alle babytjes die vroeg wakker worden? Zelf volgen wij ...
Heb je al eens geprobeerd om iets vroeger naar bed te doen?

3 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Hoe gaat het nu met alle babytjes die vroeg wakker worden? Zelf volgen wij ...
Misschien helpt het als je het middagdutje inkort met een half uur?

3 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Hoe gaat het nu met alle babytjes die vroeg wakker worden? Zelf volgen wij ...
Geef je smorgens de gewone fles of papfles? Wij hadden dit ook en op aanraden van cb de papfles gedaan smorgens want hij werd ook half 6 wakker en hoorde zijn maagje ook knorren. Nu sinds papfles slaapt hij van 19:30 tot ongeveer 7:30

3 jaar geleden

Onze dochter word nu al een aantal weken rond 04:00 huilend wakker.. Ze slaapt zoiezo heeel onrustig.. terwijl ze daarvoor altijd van 7-7 sliep. Als we haar dan nu een flesje van 60 geven om 04:00 slaapt ze weer door tot half 7/7uur. Als we dat niet doen moeten we er vanaf dat moment elk kwartier uit om te troosten omdat ze overstuur is.. dan wrijf ik even over haar hoofdje en dan is ze weer stil en dan 10/15 min later weer opnieuw. Dus vaak geef ik gewoon een flesje omdat het me ook een beetje opbreekt. Ik weet gewoon niet waar ik goed aan doe, want ik zou het wel fijn vinden als ze opgegeven moment weer gewoon zelf tot wat langer slaapt.. en misschien door dat flesje te geven zorg ik ervoor dat dat dus niet gebeurt? Want echt honger is het niet denk ik?(als ze na 60 genoeg heeft). Maar om van 4-7uur ik gehuil te zitten iedere nacht sloopt me ook.. wat zeggen jullie? Gewoon flesje geven zodat zij en wij beter slapen? Of maak ik daar dan nu weer een gewoonte van?

3 jaar geleden

Reactie op Kelaa

Geef je smorgens de gewone fles of papfles? Wij hadden dit ook en op aanrad ...
Ze krijgt s ochtends een boterham met een klein flesje melk erbij. Nu sliep ze tot 6 uur, wat al een hele verbetering is in vergelijking met 5 uur.