57 Reacties

5 jaar geleden

Aan directe familie heb ik het al wel verteld: moeder, beste vriendinnen(2) en broer en nicht di3 dichtbij staan. Een select groepje waar je dan bij hen alles kan delen ook voor het geval dat het niet goed gaat. Vorige zwangerschap is met 7 weken mis gegaan toen niemand verteld kon alleen bij mijn man mn ei kwijt daar heb ik nu wel van geleerd.

5 jaar geleden

De opa's en oma's al wel verteld en 2 vriendinnen. Omdat de opa's en oma's veel oppassen en ik waarschijnlijk spoedig al aan de insuline moet (diabetes type2 had 1 tabletje). Dan kan ik t op dagen dat ik.bij ouders lunch niet echt verbergen. Daarbij toch nog wel flink wat beroerde momentjes EN drastisch minderen met koffie valt op bij mij. Ook heb ik al een erg opgezette buik.

5 jaar geleden

Ik wil wachten tot na de eerste echo... Dit is mijn eerste kindje en ik vind het allemaal nog een beetje spannend. Onze ouders nog des te meer denk ik! Dus wil ik nog eventjes wachten :)

5 jaar geleden

Wij hebben het alleen aan onze ouders en twee beste vrienden verteld. Dit zijn de de mensen zijn waar we geluk en leed mee delen. Als het dan misgaat dan delen we het ook met hen. Na de termijnecho gaan we het breder bekend maken!

5 jaar geleden

Wij gaan het ook pas zeggen na onze afspraak met de verloskundig. Ik ben nu 6 weken zwanger en pas 24 juni een afspraak dus het duurt nog super lang. Vind het echt moeilijk om het niet met mijn ouders en zus te delen, maar vind het ook wel leuk dat mijn vriend en ik samen met zijn tweetjes kunnen genieten van dit geweldig nieuws voordat iedereen (met goede bedoelingen) gaat bemoeien met de zwangerschap haha.

5 jaar geleden

Heb het nog alleen tegen een vriendin verteld.. Het viel behoorlijk op toen ik afgelopen weekend geen wijntje mee dronk ;) Verder nog niet. Schoonvader wil ik het graag vertellen zodra zij weer terug zijn van vakantie. Maar daar moet ik nog even op wachten.

5 jaar geleden

Ik heb het alleen nog met mijn ouders gedeeld en met mijn zus en zwager. Zij hebben ons enorm gesteund toen de vorige zwangerschap met 14 weken in een miskraam eindigde. Mijn dochter van 6 was erg verdrietig, dus we wachten nu met vertellen tot ik ca. 16 weken ben. We willen het nieuwtje daarom ook niet al te vroeg onder vrienden en kennisen verspreiden. Eerst maar eens zien of dit wél goed gaat...

5 jaar geleden

Wij hebben het verteld aan ouders en broers (met 4,5 week al). Aan mijn zusje moet ik het nog vertellen, maar die zie ik niet zo vaak en wil het wel persoonlijk zeggen. We hebben wel gevraagd het nog stil te houden tot i.i.g. de eerste echo (27 juni), misschien tweede echo. Stel dat het mis gaat, wil ik straks niet in de supermarkt gefeliciteerd worden en ik moet zeggen 'nee toch niet gelukt'. We wonen in een dorp.

5 jaar geleden

Wij hebben nog niks verteld. Voor ons het eerste kindje dus we willen het pas aan de opa’s en oma’s en ooms en tante’s vertellen na de 1ste echo. Die is de 24ste maar wat duurt het wachten lang ! De rest van de familie en vrienden enzo willen we pas met 12 weken na de 2De echo vertellen.

5 jaar geleden

Reactie op denise103

Wij hebben nog niks verteld. Voor ons het eerste kindje dus we willen het p ...
Zo herkenbaar! Hier ook de 24e de eerste echo ☺️ duurt lang hè!

5 jaar geleden

Ik ga deze zwangerschap en opvoeding alleen doen dus ik heb het gedeeld met mijn vriendinnen, zusjes en ouders. Zal de steun nodig hebben!

5 jaar geleden

Vanmorgen afspraak binnen: 25 juni eerste echo!

5 jaar geleden

Reactie op Loes80

Vanmorgen afspraak binnen: 25 juni eerste echo!
Leuk! Ik ook:)

5 jaar geleden

Vanmorgen belde de verloskundige terug 28 juni een echo spannend maar lijkt nog zo ver weg :)

5 jaar geleden

Wij gaan dit weekend trouwen dus gaan dan wel de ouders en broers en zussen inlichten :-). Daarnaast hebben we hen nodig om het geheim te houden voor de rest van de gasten dmv alcoholvrije wijn en bier haha. Vind het wel nog erg vroeg om het te vertellen, maar heb het gevoel dat we niet echt een andere optie hebben.

5 jaar geleden

Ik heb voor mijn familie in buitenland al verteld via whatsapp group maar ze lijken niet enthusiast nog want ze voelen dat is nog vroeg. Dus durfen nog niet juichen.

5 jaar geleden

Tijdens de vakantie met de schoonfamilie wisten wij het zeker: zwanger! Tja, met een wijnproeverij in het vooruitzicht hebben wij het meteen gedeeld. Iedereen is in de wolken. De eerste zwangerschap eindigde in een miskraam, hopelijk gaat nu alles goed. Keep my fingers crossed! 19 juni hebben wij een vroege echo. Spannend! Wanneer wij het met vrienden gaan delen weten we nog niet, maar voor nu is het gevoel dat we dat pas doen na de eerste echo. Succes allemaal tijdens deze spannende weken! Geniet!

5 jaar geleden

Reactie op Femmie86

Vanmorgen belde de verloskundige terug 28 juni een echo spannend maar lijkt ...
Ik herken dit! Ik heb ook mijn 1e echo op 28 juni en vind het ook zo ver weg.. dagen aftellen dan maar

5 jaar geleden

Mijn moeder weet het al en een goede vriendin. Ik moest het wel kwijt, ook voor geval het niet goed gaat, dan kun je bij iemamd terecht. Bij Stijn was ik zo beroerd dat ik het op mijn werk al snel hen verteld, dan wisten ze waarom ik zo vaak ineens wegrende naar de wc 😉 Wij hebben 9 juli pas de eerste echo, ik weet niet of ik het zo lang voor me kan gaan houden....

5 jaar geleden

Ik heb het aan twee goede vriendinnen verteld! Het valt te veel op als ik geen wijntjes etc meer doe met alle festivals etc🙈