57 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb nu spijt van voor familie vertellen want ik heb nu sinds vrijdag alleen maar negatiev getest. Woensdag was mijn laatste positief test.

5 jaar geleden

Ik heb nu spijt van voor familie vertellen want ik heb nu sinds vrijdag all ...
Wat vervelend voor je! Heb je al gebeld met de huisarts?

5 jaar geleden

Reactie op Jackie

Ik heb het aan twee goede vriendinnen verteld! Het valt te veel op als ik g ...
Nee. Ik was gebeld met verlooskundige want ik had al een eerste echo gepland. Ze zegt dat als ik geen bloeding heb geen zorgen maken maar ik ben vrij zeker ik niet meer zwanger ben. Dus Nu zit ik maar afwachten de bloeding die niet blijkt te komen. Maar is beter dat het nu gebeurde dan pas later.

5 jaar geleden

Ok, mssn gewoon advies van de verloskundige maar opvolgen.. wie weet komt er geen bloeding en is alles goed.. even geduld hebben!

5 jaar geleden

Ik vind het ontzettend moeilijk, maar de intentie is om te wachten met vertellen tot 1 augustus. Dan ben ik 12 weken. 3 juli 1e afspraak verloskundige, voor mijn gevoel ook al een eeuwigheid ver weg. Tijd zal het leren of we daadwerkelijk tot 1 aug kunnen wachten.

5 jaar geleden

16 juli eerste echo, ben dan 11 weken zwanger. Als dan alles goed is, rijden we meteen door naar mijn ouders en daarna naar m'n schoonouders om het nieuws te vertellen. 's avonds ga ik uit eten met m'n beste vriendinnen, dan vertel ik hen ook maar, aangezien ik ze al zo weinig zie. Zie er naar uit om het ze te vertellen, maar kan het gerust nog een poos voor me houden haha.

5 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap kon ik mijn man niet tegenhouden, die vertelde het aan iedereen! Helaas toen met 10 weken een miskraam gehad. Nu heb ik hem overtuigd om te wachten tot na de 1e echo.

5 jaar geleden

Wij willen in ieder geval wachten tot de 1e echo en weten of het hartje klopt. Alleen hebben we de echo al met 7 weken. Daarna kan het natuurlijk alsnog mis gaan. Dus zitten nog wel te twijfelen of we toch niet nog wat langer wachten. Mijn vriend wacht liever nog langer, maar ik zou het graag zo snel mogelijk willen vertellen 🙈 ik heb eind deze mnd ook een aantal feestjes en weet zo langzamerhand geen smoes meer te verzinnen waarom ik geen alcohol drink.

5 jaar geleden

Reactie op westr

Wij willen in ieder geval wachten tot de 1e echo en weten of het hartje klo ...
Zo'n gevoel.heb ik ook Alleen niet zozeer om t geen alcohol drinken maar ook omdat ik zichtbaar (nog) dikker ben geworden. Dus kan t niet meer zolang verbergen zonder vervelende vragen te gaan krijgen over afvallen en diëten...

5 jaar geleden

Bij de eerste konden we niet wachten om het aan de ouders te vertellen, die wisten het al met 5 weken.. nu proberen we te wachten tot na de eerste echo. Al vind ik het ook lastig wanneer we het aan ons dochtertje van 4,5 gaan vertellen. 9 maanden duren zoo lang voor zo'n kleintje.. Het bekend maken met iets van een shirtje met ik word grote zus is natuurlijk wel erg leuk. Al wil ze dan wel weten wat er op staat haha. Iemand ervaring mee?

5 jaar geleden

Wij wachten tot 16 weken, dit woord mijn 4e. Hiervoor 2 miskramen gehad met 7 en 8 weken en toen wisten onze ouders het al omdat we het zo leuk vonden! En onze andere 3 kids (11, 8 en 3) vertellen wij liever ook pas als wij echt zeker van zijn dat het goed gaat komen ;)

5 jaar geleden

Hier pas 10 juli de vroege echo omdat mijn vriend dan terug is van oefening. Dan zou ik bijna 9 weken zwanger zijn. Ik ben door de verloskundige aangebeld bij Erasmus mc om mee te doen aan een onderzoek. Ik krijg met 7, 9, 12 en 30 weken een 3d echo. Ben benieuwd. Dit word mijn 3e kindje en mijn vriend zijn 1e. Fingers crossed

5 jaar geleden

Reactie op Angela.90

Bij de eerste konden we niet wachten om het aan de ouders te vertellen, die ...
Wij wachten daar ook bewust mee tot sowieso de 2de echo geweest is onze kids zijn net 4 en 7

5 jaar geleden

Vrijdag hebben wij onze eerste echo met 8 weken ongeveer. Als die goed is en het hartje klopt dan vertellen we het aan de kinderen van 11 en 8 jaar omdat het moeilijk te verbergen is thuis. Ik ben slank van mezelf en ik heb toch echt al een buikje nu! De rest van de familie en vrienden wachten we nog even mee. Maar dat zal ook niet lang meer kunnen duren :)

5 jaar geleden

Wij hebben de echo op 27 juni..dan ben ik 7 weken. Eerst dat maar eens afwachten en dan bedenken of we het gaan vertellen..

5 jaar geleden

Wij hebben al 2 echo's gehad en Krijgen deze week ook weer een echo momenteel 7+1 weken en hebben het hartje zien kloppen. Familie en vrienden weten het al maar nog niet op sociale media gedeeld.

5 jaar geleden

Wij gaan het vanavond aan mijn familie vertellen. We hebben vanavond een etentje met mijn familie, dus kan t mooi aan mijn ouders, zus en broertje tegelijk. Ben nu 7 wk + 2. Zaten eerst wel heel erg te twijfelen of we het wel zo vroeg moeten vertellen, aangezien er nog van alles mis kan gaan. Maarja, daar moet j niet vanuit gaan. Afgelopen week de 1e echo gehad en het hartje klopt! Helemaal blij, dus gaan het nu toch nu al vertellen. Best spannend! Wel fijn dat k dan gewoon eerlijk kan zeggen als ik me niet zo top voel :p

5 jaar geleden

Aan mijn ouders, zus en 2 goede vrienden verteld. Mijn vriend heeft het aan zijn zijn 2 beste vrienden verteld en aan zijn zus. Niet een hele leuke reactie van zijn zus gehad. Geen felicitatie, want ze heeft het er moeilijk mee. Ergens snap ik het omdat ze 40 is en zelf geen kinderen heeft, maar ergens vind ik het ook heel sneu voor mijn vriend en kwetst het mij best wel. Het delen met de 'hele' wereld gaan we pas doen als we het geslacht ook weten.

5 jaar geleden

We hebben het verteld aan onze ouders en mij broers en schoonzussen. De reacties waren verdeeld. We zijn ongepland zwanger maar zelf erg blij er mee. Zijn ouders reageerde super leuk. Mijn ouders reageerde verrast. Mijn ene broer en vrouw reageerde verrast maar feliciteerde me gelijk. Mijn andere broer en schoonzus wisten niet wat ze moesten zeggen. Mijn schoonzus was gewoon stil en zei uiteindelijk dat ze het maar even moest verwerken voordat ze rare dingen zou zeggen. Ik moet zeggen dat me dat best geraakt heeft. Vond het echt geen leuke reactie. Dat mensen even ervan schrikken oké, maar het is wel iets positiefs wat ik vertel niet een of ander slecht nieuws. Ben nu best bang om het tegen andere mensen en op mijn werkte vertellen. Een paar vrienden hebben overigens wel heel positief gereageerd.

5 jaar geleden

Reactie op RMNA

Aan mijn ouders, zus en 2 goede vrienden verteld. Mijn vriend heeft het aan ...
Dat is echt niet leuk nee, mijn schoonzus reageerde ook zo en heeft me ook niet gefeliciteerd.