57 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op Zoetje

We hebben het verteld aan onze ouders en mij broers en schoonzussen. De rea ...
Zwanger zijn is het mooiste wat er is en zorg dat jullie ervan genieten. Je moet je totaal niks van aantrekken van negatieve mensen en laat jullie plezier niet bederven door hun. Je zal altijd mensen hebben die je het niet gunnen of jaloers zullen zijn en die mensen moet je lekker laten. Mijn schoonzus feliciteerde ons wel maar helaas was het helemaal niet gemeend... Ze had erg moeite mee dat we het hadden bekend gemaakt terwijl ze zelf net bevallen is van hun 2e kindje. Ze was heel negatief en zei dat het nog te vroeg is en dat we tot week 12 moesten wachten met bekend maken maar we zn heel blij dat we het wel bekend hebben gemaakt. Wens je een mooie zwangerschap toe

5 jaar geleden

Zwanger zijn is het mooiste wat er is en zorg dat jullie ervan genieten. Je ...
Dankje Sonita voor je lieve woorden. Je hebt helemaal gelijk. En ik had ook niet verwacht dat die negatieve reactie me zo zou raken. Juist van mijn schoonzus had ik een begripvolle reactie verwacht. Gelukkig zijn mij vriend de kinderen en ik er heel blij mee. Ik wens je een fijne zwangerschap!

5 jaar geleden

Reactie op Zoetje

Dat is echt niet leuk nee, mijn schoonzus reageerde ook zo en heeft me ook ...
Ja, het komt best hard aan. Mijn schoonzus heeft ook helemaal niks meer van zich laten horen. Net als jij was ik ook even bang voor reacties van anderen. Nu heb ik zoiets van: het is ons geluk en wij zijn blij. Natuurlijk raakt het gedrag van mijn schoonzus me wel, maar anderen die het wel weten zijn zo blij en mijn vriend en ik ook. Dat is veel belamgrijker. Geniet jij ook lekker van de zwangerschap.

5 jaar geleden

Reactie op RMNA

Ja, het komt best hard aan. Mijn schoonzus heeft ook helemaal niks meer van ...
Dat is ook zo! Ik heb tot nu toe ook niks meer gehoord en ga zelf ook geen contact zoeken. Gelukkig zijn er mensen die wel leuk kunnen reageren.

5 jaar geleden

Reactie op RMNA

Ja, het komt best hard aan. Mijn schoonzus heeft ook helemaal niks meer van ...
Jullie ook lekker genieten:)

5 jaar geleden

Wanneer vertellen jullie t aan je teamleider? Ik heb een aardige en meelevende teamleider en voel me best rot op sommige dagen.. Misschien geeft t ook wat rust als ik t alvast tegen hem vertel.. Wat denken jullie?

5 jaar geleden

Reactie op Paula

Wanneer vertellen jullie t aan je teamleider? Ik heb een aardige en meeleve ...
Ik vertel het pas na de termijnecho en de uitslag van de NIPT. Ik vind het wel heel spannend (heb er nachtmerries van).

5 jaar geleden

Reactie op Paula

Wanneer vertellen jullie t aan je teamleider? Ik heb een aardige en meeleve ...
Ik heb het heel snel al verteld, dat voelde goed. Nu kunnen we al goed vooruit plannen en is ze me laatst zelfs gaan zoeken omdat ik lang weg was. Mijn vergadering liep uit, maar ze was bang dat ik ergens onwel was geworden. Ik voel me heel veilig op mijn werk.

5 jaar geleden

Reactie op Zoetje

We hebben het verteld aan onze ouders en mij broers en schoonzussen. De rea ...
Oh ik herken je verhaal zo! Bij ons kwam het ook onverwachts. Mijn zwager feliciteerde ons helemaal niet, zei helemaal niks en glimlachte alleen even. Mijn schoonmoeder vroeg zelfs "Ik weet nou niet of ik jullie moet feliciteren of niet". En reacties als "Ongelukje zeker" kwam van de rest van de familie..... Daardoor ben ik zelf erg down, ik durf niet volledig happy zwanger te zijn. Ik heb er zelf namelijk ook nog over getwijfeld omdat het qua timing niet heel fijn was. Maar toen ik het hartje al zag kloppen wist ik dat hij of zij welkom was. En als je dan van die negatieve reacties krijgt, ga je zelf weer even twijfelen.... het voelt gewoon niet goed hoe ze reageerden...

5 jaar geleden

Enorm jammer dat mensen zo reageren :( heel pijnlijk. Maar geloof in jezelf en in je eigen beslissing 😘

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Oh ik herken je verhaal zo! Bij ons kwam het ook onverwachts. Mijn zwager f ...
Ja ik heb precies hetzelfde! Begrijp je volledig.

5 jaar geleden

Wij hebben het vrijwel direct aan onze ouders verteld. Mijn moeder was erg enthousiast, zijn moeder had even tijd nodig maar is ons nu al met spulletjes aan het helpen en vindt het erg leuk. Wij zijn een samengesteld gezin, derde kindje, eerste die van onszelf is. We hebben gister termijnecho gehad, nu 11+1 en willen het met 12w op social media delen met foto's van onze dochters en de echo foto's 🥰

5 jaar geleden

Wel aan mijn vader en diens vriendin verteld. Zijn vriendin gelijk ons feliciteren. Mijn vader helemaal niet. Bij de aankondiging van de eerste huilde hij van geluk en nu opeens helemaal niks. Alleen een lang gezicht. Vond ik erg vreemd en drukte een beetje de sfeer :( Zondag vertellen we het mijn schoonouders, ben dan precies 12 weken en daarna op sociale media.

5 jaar geleden

Een aantal collegas hebben ,sinds januari dat ik gestopt ben met de pil, mijn cyclus bijgehouden.... Dus toen ik niet wit wegtrok en dergelijke wisten die t al. Volgende week ga ik op vakantie en daarna wil ik het mijn familie vertellen. Op het werk moet ik het nog wel even laten weten aan mijn manager maarweet niet of ik wel of niet zal wachten op vast contract nieuws. Krijg dat over anderhalve week te horen. Bekend maken aan vrienden en kennissen doe ik later

5 jaar geleden

Na de eerste echo heb ik het mijn beste vriendin ouders zusjes en schoonouders verteld. Verder wachten we nu op de NIPT uitslag om het de rest van de wereld te vertellen.

5 jaar geleden

Reactie op Paula

Wanneer vertellen jullie t aan je teamleider? Ik heb een aardige en meeleve ...
Ik heb het mijn teamleider en team na de eerste echo al verteld (met 7 weken), zijn super collega's en houden me steeds in de gaten of ik wel genoeg drink enzo. Ook als ik even wat langer naar de wc ben geweest vragen ze meteen of het wel met me gaat. Vond het erg fijn om het ze al te vertellen, ook als het dan toch nog mis mocht gaan weten ze in ieder geval wat er met je aan de hand is. Maar denk wel dat dit erg afhankelijk is van je soort werk en wat voor een team en band je met je collega's hebt.

5 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Ik heb het mijn teamleider en team na de eerste echo al verteld (met 7 weke ...
Ik heb het ondertussen ook aan twee mensen in het team verteld. m'n teamleider is nu op vakantie, anders had hij t ook inmiddels wel gehoord. Het is inderdaad wel fijn als n paar mensen weten wat er met je aan de hand is. We hebben n groot team van 40 man, dus daar heb ik nog niet zo'n zin in. Het is wel een heel warm en betrokken team, dus nog drie weekjes wachten en als t goed is weten ze t dan allemaal 😀