32 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Winette

Ik doe het niet ivm loze vulling voor het maagje. Ik geef haar gewoon extra ...
Dit was precies wat ik ook gelezen had, dus vandaar ook mijn vraag. Heb het daarnet geprobeerd met een bodempje in een flesje, maar ze moest er niks van hebben en trok een vies gezicht. Probeer het morgen gewoon nog eens en dan zie ik wel. Het hoeft niet, alleen als ze er behoefte aan heeft.

4 jaar geleden

Hoeveel water geven jullie kindjes. Ik heb mijn zoontje net voor het eerst water gegeven. Hij dronk 30 ml

4 jaar geleden

Ik heb het hier nog niet gedaan, is in principe niet nodig aangezien borstvoeding beter is, maar we hebben nu wel afgesproken dat het mag ik geval van nood als ik er niet ben en de gekolfde melk op is. We gaan zo langzamerhand wel een beetje oefenen met een beker ofzo maar in mijn herinnering duurde dat bij mijn zoontje nog wel tot 9 maanden ofzo totdat hij daar echt mee uit de voeten kon.

4 jaar geleden

Hierover toevallig met het CB gehad. Vanaf 6 maanden mag het blijkbaar. Onze meid heeft vandaag wat slokjes gehad... Ongeveer 30cc.

4 jaar geleden

Op het CB zeiden ze toen hij 5 maanden was dat hij wel extra water mocht als het warm was. Vandaag voor het eerst iets extra gegeven maar voornamelijk omdat hij ook hoge koorts heeft in combinatie met dit weer dacht ik dat iets extra wel goed zou zijn.

4 jaar geleden

Ik heb het aan het CB gevraagd en die zeiden dat het geen kwaad kon. Vooral na het groentehapje heeft onze dochter er behoefte aan. Meestal drinkt ze maar 10/20 ml

4 jaar geleden

Wanneerje borstvoeding geeft zou ik het niet doen. Sonde van de vulling en bv is de perfecte dorstlesser, omdat het zich aanpast qua samenstelling. Bij flesvoeding zou ik met deze weken gerust water geven

4 jaar geleden

Reactie op Marde

Wanneerje borstvoeding geeft zou ik het niet doen. Sonde van de vulling en ...
Met 6 maanden

4 jaar geleden

Van CB mocht mijn dochter idd met warme weer water krijgen en ze krijgt bv. Dit weekend en gisteren heb ik al een paar keer aan haar gegeven! Ik laat haar ongeveer 10 à 20cc ervan drinken. Groetjes

4 jaar geleden

Reactie op Sofia Silva

Van CB mocht mijn dochter idd met warme weer water krijgen en ze krijgt bv. ...
Geef je dan lauw water? Of koud water?

4 jaar geleden

Ik heb gisteren het cb gebeld om dat te vragen.. ze mogen tussendoor een paar slokjes water maar alleen als ze de fles leeg drinken want die is nog steeds erg belangrijk zeiden ze

4 jaar geleden

Onze dochter bijna 6 mnd combi BV en fles en beide drinkt ze momenteel slecht vanwege de warmte, per keer Max 60-90cc en BV is maar even dan heeft madam het te warm en gaat eraf. Wij hebben diksap sterk verdund met water 125cc dit krijgt ze één à twee keer perdag en dat drinkt ze gedurende de dag leeg. madam krijgt nu weer vocht binnen en dat vind ik veel belangrijker dan wat allemaal mag en moet. Als weer weer wat minder extreem wordt komt de fles vanzelf wel weer. Daarnaast nog groente en fruit zal vast niet te kort komen 😂