24 Reacties

4 jaar geleden

Rond 8.00 of rond 11.30 Wat doet ze goed haar dutjes!

4 jaar geleden

Wij doen om 8.00 fles - 10.00/11.00 ong slaapje dan fruit om 12.30 fles - daarna ergens vaak een slaapje - rond 15.00 vaak yoghurtje - 16.30 groenten - 17.30/17.45 fles ong en dan om 21.00 bad en 21.30 fles. Werkt als een tierelier !

4 jaar geleden

Ik zou het om 11u geven ipv de fles. Eerst gewoon geven en nadien aanvullen met flesje als ze nog honger heeft of niet genoeg heeft gegeten. Die dosis steeds verminderen. En langzaam aan die fles vervangen door 150 à 200gr fruitpapje.

4 jaar geleden

Ik geef fruit na het ochtendslaapje. In jouw geval zal ik dat dus rond 10:45 doen en dan de fles van 11:00 iets later. Dit was hier in het begin vrij kort op elkaar, maar daar zit nu wat meer ruimte tussen. Ik ben nu aan het denken hoe ik straks de boterham ertussen moet plaatsen haha.

4 jaar geleden

De bedoeling is dat je flesjes stilaan vervangt door vast voedsel, zeker vanaf 6maanden. Ervoor is (moeder)melk de hoofdmaaltijd. Na 6maanden zou dit stilaan moeten veranderen. Bij kind en gezin zeiden ze me dat ik naar 3 flesjes van 210 a230 moet gaan, na een tijd. En ze slaapt idd goed tegenover mijn dochter 🙈

4 jaar geleden

Ons schema is 8:00 fles 10:00 fruit 10:30 -11:30 slapen 12:00 fles 13:00 brood 14:00 -16;00 slapen 16:00 fles 18:00 groenten 19:30 fles 20:00 slapen Ik zie wel dat onze kids heel ander slaap patroon hebben, dus weet niet of je er wat aan hebt.

4 jaar geleden

Wij geven het fruithapje na het ochtenddutje en dan de fles 1 uur tot 1,5 uur later en dan het middagdutje

4 jaar geleden

Mijn dochter is altijd tussen 6u30 en 7u30 wakker, dus afhankelijk van de tijd van haar eerste fles schuift het schema een halfuurtje naar voor of achter. - 7u00 eerste fles - 9u00 fruit + water - Na fruit naar bed (vaak slaapt ze 1,5uur) - 11u00 fles - 12u30 boterham + water - Na boterham naar bed (vaak slaapt ze 1,5uur) - 15u00 fles - 16u00 naar bed (45min slaap, anders uiterlijk 17u30 wakker maken) - 17u00 groentehap + water - 18u30 laatste fles - 19u00 naar bed

4 jaar geleden

7.30 de 1e fles pap 240ml 10.30 fruithap 6 maanden potje leeg plus 90ml melk erachteraan 11.00-15.00 slaapt meneer 15.00 180ml melk 18.00 groentepotje 4 maand leeg met wat water 20.00 240ml melk

4 jaar geleden

Mijn dochter is altijd tussen 6u30 en 7u30 wakker, dus afhankelijk van de t ...
Jouw schemaatje komt wel redelijk overeen met die van ons. Jij heeft dus ook het fruit net voor het ochtenddutje. Dat probeer ik nu ook uit, even kijken of dat werkt.

4 jaar geleden

Een aantal van geeft het fruit voor de fles. Is dat geen probleem? Ik dacht namelijk altijd dat je het beter na een melkvoeding kunt doen. Er tussenin zou nog beter zijn, maar dat gaat niet met haar slaapjes. Is het geen probleem dat ik eerst fruit geef en daarna een flesje? Mocht ze dan bijvoorbeeld minder melk drinken? We zijn namelijk nog maar net met fruit begonnen, dus misschien eerst nog even wennen?

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Ik zou het om 11u geven ipv de fles. Eerst gewoon geven en nadien aanvullen ...
Zou ik dat nu ook al kunnen doen, nu we nog in de wenningsfase zitten? Op den duur vervangt groenten/fruit inderdaad een flesje, maar omdat we pas net begonnen zijn met fruit weet ik niet of dat al kan. Ik ben bang dat als ik haar eerst fruit geef, ze daarna geen flesje meer wil.

4 jaar geleden

Reactie op EvB

Jouw schemaatje komt wel redelijk overeen met die van ons. Jij heeft dus oo ...
Ja! Bij ons werkt dat prima, ze eet graag fruit dus ondanks dat ze dan wellicht een beetje moe is neemt ze het gretig aan ;-)

4 jaar geleden

Mijn dochter is altijd tussen 6u30 en 7u30 wakker, dus afhankelijk van de t ...
Hoe geef jij het water erbij? Gewoon uit fles waar ze ook melk uit drinkt of speciale beker?

4 jaar geleden

Reactie op jsg

Hoe geef jij het water erbij? Gewoon uit fles waar ze ook melk uit drinkt o ...
Op de warme dagen afgelopen week gewoon uit de fles, omdat ze voldoende vocht binnen moet krijgen. Normaal bied ik altijd eerst een oefenbeker en rietjesbeker aan (allebei van Munchkin, geschikt vanaf 6mnd, mijn dochter is 6mnd en 3 weken). Maar ze snapt nog niet hoe de rietjesbeker werkt en ook de oefenbeker gaat moeizaam haha.

4 jaar geleden

Het schema van mijn dochter en die is 5 maanden: 7.00 fles 5 scheppen 8.15 1/2 tot 1 boterham 9.15 naar bed. 10. 30 weer wakker 11.00 fruithap 1/2 stuk fruit of 1/2 potje 6+ 12.00 1/2 boterham 12.30 fles 5 scheppen 13.00 slapen 14.30 wakker worden ongeveer 16.00 middagfles 5 scheppen 18.00 groentehap vers of anders een half potje 6+ 18.30 slapen 20.30 avondfles 6 scheppen en daarna slapen tot de volgende dag Mijn dochter was echt toe aan het eten van vaste voeding. Ze heeft ook al een maand twee tanden onderin. Op warme dagen geef ik haar bij de boterham en soms tussen door een paar slokken water. Ook krijgt ze soms als tussendoortje 's middags een maïs stengel.

4 jaar geleden

Op de warme dagen afgelopen week gewoon uit de fles, omdat ze voldoende voc ...
Ah top! Thanks! Ik probeer het weleens vanuit zon antilek beker maar hij duwt het water weer uit zn mond.. blijven oefenen maar gewoon

4 jaar geleden

Reactie op EvB

Zou ik dat nu ook al kunnen doen, nu we nog in de wenningsfase zitten? Op d ...
Ow ja als het nog oefenhapjes zijn dan zou ik half uur erna nog de volledige fles geven. Door je melk niet ervoor te geven zal je baby steeds meer fruit willen eten omdat het nog op een lege maag is. Vroedvrouw bij kind en gezin had het me zo aangeraden. Wij hebben wel een andere schema hier in België, we geven eerst groentenpapje rond 11u-12u en dan rond 17u fruit. Omdat fruit sneller zou verteren en ze lichter slapen in de avond.

4 jaar geleden

Wij hebben ongeveer hetzelfde schema, we geven het in de ochtend na het eerste dutje, en dan net voor ze gaat slapen krijgt ze de fles. Die drinkt ze dan vaak niet helemaal leeg hoor.

4 jaar geleden

Wij hebben ongeveer hetzelfde schema. 7 uur 180+6 Dan fruithapje om 9.00 11 uur 150+5 Daarna slapen tot 14 15 uur 150+6 17/17.30 groentehapje 19.00 180+6 met rijstebloem We zijn dus de twee middelste flesjes langzaam aan het afbouwen en daardoor eet ze zowel haar groente als fruithapje beter op.