12 Reacties

4 jaar geleden

Onze jongen is vandaag 7 maand en zit al 3 maand in de auto stoel wij hebben er 1 die 360 gr kan draaien en in verschillende standen kan daardoor zit hij nu nog niet helemaal recht maar ligt ook niet helemaal , ideaal !

4 jaar geleden

Wij hebben ook een groter kindje, ook 6.5 maand en hij zit al een aantal weken in een autostoel. Hij heeft de maxicosi altijd verschikkelijk gevonden. We hebben wel een stoel gekocht vanaf 0 maanden, er kunnen heel veel delen in en uit en alles is aanpasbaar. De stoel kan ook op een ligstand waardoor hij dus niet hoeft te zitten. Wij zijn er ontzettend bij mee en Sylvester ook 🥰

4 jaar geleden

Wij hebben de maxi cosi axiss fix (hadden we nog van onze zoon). Daar kan onze dochter van 6,5 maand nu goed in, we hebben het toevallig vorige week geprobeerd. Ze hoeven dan niet rechtop te zitten hoor dat duurt nog heel lang. Maar het is wel ruimer allemaal en iets minder achterover. En hij heeft standen waardoor ze eerst me er liggen maar mettertijd ook meer rechtop gaan. Hij groeit ook mee, de hoofdsteun kan nog een eind omhoog. En je kunt hem draaien dus eerst achteruit en later vooruit. Ik vind het een heel fijne stoel. (Wel superduur.)

4 jaar geleden

Mijn zoon was gemiddeld. Nog steeds zo. Heb hem echt met 13 maanden overgezet. Dat terwijl hij met zijn gewicht tegen de max zat. Wanneer het hoofdje aan de bovenkant uitsteekt, mag je over naar de volgende. Maar idd. er zijn autostoelen die meegroeien.

4 jaar geleden

De maxi cosi mag je gebruiken tot dat je baby 75cm is, daarna is hij niet veilig meer. Onze zoon is nu ook 6,5 maand en 72cm en zat ook niet meer fijn. Hebben de maxi cosi axiss fix gekocht en daar zit hij goed in. De stoel kan 360 graden draaien, kan zowel voor als achteruit gezet worden en heeft lig standen. De lig standen moet je je alleen niet te veel van voorstellen, het is net iets minder recht dan rechtop zitten😅

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

De maxi cosi mag je gebruiken tot dat je baby 75cm is, daarna is hij niet v ...
Maxicosi, bedoel je daar alle autostoeltjes mee? Mijn zoontje is bijna 7 maand maar heb t idee dat het autostoeltje idd te klein wordt, maar dacht dat ze er tot 1,5jaar in konden 😅

4 jaar geleden

Reactie op SuzanneVD

Maxicosi, bedoel je daar alle autostoeltjes mee? Mijn zoontje is bijna 7 ma ...
Oo nee, alleen die klassieke maxi cosi's met zo'n handvat (en dan wel echt van het merk maxi cosi, met andere heb ik geen ervaring) Ik heb de maxi cosi rock en die kan tot +- 1 jaar, maar wel maar tot 75cm. Mijn zoontje gaat daar dus nooit tot 1 jaar inpassen. Je kan voor het autostoeltje wat je hebt online opzoeken tot welke lengte/gewicht hij geschikt is😊

4 jaar geleden

In principe hoef je pas over naar een grotere autostoel zodra het kindje niet meer erin pas of zodra zijn/haar hoofd er bovenuit komt.

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

In principe hoef je pas over naar een grotere autostoel zodra het kindje ni ...
En het in veiliger om je kindje nog steeds “verkeerd om” te zetten in de auto. Dat is het meest veilig tot 4 jaar. Maar dat moet ook maar net kunnen

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

En het in veiliger om je kindje nog steeds “verkeerd om” te zetten in de au ...
Tot 4 jaar. Dat is wel heel erg oud. Ik las ergens dat ze graag willen tot 15 maanden. Maar ik snap dat omgedraaid zitten niet zo goed. Ze hebben toch ook benen. Moeten die dan in hun nek liggen.

4 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje met 6 maanden in de autostoel gedaan, eentje tot 4 jaar, en vanaf 61 centimeter. Je kunt de stoel 360 graden draaien. Eerst kijkt hij nu dan nog achteruit, en vanaf 15 maanden kunnen we de stoel in de normale rijrichting draaien. Hij zwemt er nog een klein beetje in, maar zit goed vast, en ligt veel comfortabeler als in de maxicosi. Die werd hem echt te smal, en de beentjes kon hij niet meer goed kwijt. We gingen een lange rit maken naar Zwitserland en weer terug, en wilde dat hij goed zat. Ik heb een römer gekocht, gelassen stellen de ligstanden van deze stoelen (ook bij maxicosi en cybex) niet meer zoveel voor. Bij het slapen kiept zijn hoofdje soms naar voren. Daarvoor heb ik een baby hoofdsteun gekocht. Zo'n soort nekkussentje voor in het vliegtuig, maar dan juist aan de voorkant dicht. Wij zijn er blij mee! En mijn rug ook...

4 jaar geleden

Onze zoon zit vanaf 5,5 maand in de Maxi-cosi Axissfix! 360 graden draaibaar. Wij zijn er zeer blij mee!