22 Reacties

4 jaar geleden

Onze dochter heeft een waaier oo haar kamer staan, maar staat zo dat ze uit de wind ligt, maar het wel koel is op haar kamer. Daarnaast drinkt ze hier nu geen warme fles, maar lauw. En bied ik tussendoor superssap aan.

4 jaar geleden

erg he, heb hier precies het zelfde maar mij wordt gezegd dat zolang ze niet huilen ze geen last van hebben en dat ik juist omdat ik het zo warm heb er van uit ga dat zij het ook niet meer trekt, daar moet je wel even onderscheid in maken.... veel vocht toedienen en lekker luchtig kleden meer dan dat kun je echt niet doen... mijn geluk is dat ze s nachts wel lekker slaapt zonder hulpmiddelen terwijl ik als ik in haar kamer sta denk van jeetje wat heet! geen slaapzak gewoon lekker blote beentjes... vannacht is t toch 28 graden ook dus ik ga haar niet onnodig nog warmer kleden... dun lakentje en prima hopelijk voel je je snel weer wat geruster....

4 jaar geleden

Vervelend he als het binnen ook zo warm wordt. Ik heb zelf, voor hij gaat slapen, koelelementen in een handdoek in zijn bedje en slaapzakje gelegd. Dan is dat in ieder geval koel. Ook heb ik vandaag een theedoek nat gemaakt en tegen me aan gelegd en daar weer de kleine tegenaan. Konden we toch knuffelen zonder dat het voor ons beiden te heet was.

4 jaar geleden

ik heb een ventilator die ik op de draai stand zet. Ze slaapt gelukkig nog naast me, later in de nacht doe ik iets duns over haar heen, en ik zet de ventilator niet op de 3e maar 2e stand. Ze krijgt volledig bv, dus wanneer ze wakker wordt krijgt ze dus extra. Fruithapje geef ik haar koud en groentehapje afgekoeld of ook koud. Ik bied heel veel water aan. Maar met lepel na een hapje vind ze lekkerder. Naast de hitte heeft ze extreem veel last van doorkomende tandjes. De kiezen en hoektanden. Overdag mag ze beneden slapen, waar het koeler is. Die van mij wil ook niet in een koud badjes. Het moet echt lauw zijn. Beetje koud vind ze ook niet leuk

4 jaar geleden

Onze dochter heeft het ook heel lastig. Haar melk slaat ze ook af dus geven we haar tussendoor ook wat anders. Telkens ik merk dat mijn dochter het lastig heeft stop ik haar eens in een lauw badje en daar heeft ze wel deugd van. Ik heb haar dan ook heel de dag in haar pamper gelaten, ook om te slapen. Op de kamer staat een aircooler om het een beetje koel te houden. 2 uur voor ze gaat slapen laat ik het draaien en het zorgt er wel voor dat de kamer koel blijft. En net voor ze gaat slapen heb ik haar ook nog eens verfrist, nu slaapt ze als een roosje. Hopelijk kan Giel ook een beetje slapen, zeker met deze warme dagen is het niet gemakkelijk voor zo kleintjes.

4 jaar geleden

Herkenbaar! Onze kleine meid heeft inmiddels op een groot deel van haar lichaam warmte-uitslag. Wij hebben een tentje op gezet in de tuin en daar slapen we 's avonds in, zodat het voor ons allemaal wat koeler is. Dat gaat heel goed, ze slaapt dan van 19.00 tot 6.00. Overdag slaapt ze wel in huis omdat het in de tent dan te heet is. Ik heb haar dan alleen in een rompertje op bed liggen. Ook geen lakentjes over. Daarnaast doe ik haar meerdere keren per dag in het zwembadje, zo'n 5 minuten. Dan koelt ze ook weer even af. Volgens mij doe je al heel veel en kun je verder ook niet zoveel meer doen. Ik hoop ook dat het snel iets koeler wordt. Nog even volhouden..

4 jaar geleden

Vervelend zeg! En we moeten nog even.. Liz slaapt alleen in een luier en verder niks. Normaal ook in een slaapzak maar zonder gaat prima zo in dit weer. We hebben ook een ventilator in haar kamer en daar hebben we coldpacks uit de vriezer aan opgehangen. Met elastiekjes vastgemaakt. En 2 in haar bedje met een sok erom en vastgemaakt aan de spijlen. Verder doe ik in e nacht even een vochtige washand langs haar rug, voetjes en hoofd. Succes en sterkte met de hitte!

4 jaar geleden

Maak een handdoek nat. Leg die even in de vriezer en dan is hij koud. Gooi die over de waaier en je heb een soort van airco. Doordat de handdoek ervoor hangt kun je hem gewoon op hem zetten want je hebt geen echte lucht stroom

4 jaar geleden

Reactie op Berberrr9

Herkenbaar! Onze kleine meid heeft inmiddels op een groot deel van haar lic ...
Ideaal een tentje in de tuin, moeten wij ook proberen

4 jaar geleden

Wat ontzettend vervelend :( het is ook niet normaal. Wij hebben de luxe van een airco in huis, waardoor het overal 24 graden is. Buiten kom ik eigenlijk niet op het moment. Wel krijgt hij een extra flesje met water en dat vind hij heerlijk. Misschien klinkt het raar of is het een stom idee, maar misschien helpt z'n koelmat voor dieren. Iets van een hydrofiele doek erop. Geen idee, maar lijkt me opzich dat het wat verkoeling geeft.

4 jaar geleden

Onze kleine man zit onder de warmte uitslag.. maar verder lijkt hij weinig last te hebben van de warmte gelukkig.. wel leg ik hem veel op ons bed neer aangezien onze slaapkamer de koelste ruimte is in huis..(wat niet heel veel zegt)😂. En hij ligt enkel in zijn luier de hele dag.. als we weg moeten trekken we hem of alleen een rompertje aan.. of een kort broekje met een shirtje.. en ik geef hem vaak zijn beker met water :) zijn flesjes wil die niet echt hebben.. maar hij eet gelukkig wel zijn yoghurtje of groente/fruithapje. Ik denk dat het gewoon even doorbikkelen wordt de komende paar dagen!

4 jaar geleden

Wij doen in de ochtend om 5 uur alles open gooien. Hierdoor koelt het huis ook al 2 tot 5 graden af! Overdag alles dichthouden.. En we hebben een aircooler op de slaapkamer, die het iets aangenamer maakt. We hebben ook een badje buiten staan.. Die vindt ze eerst wel heel koud maar als we samen gaan dan vindt ze het uiteindelijk wel weer fijn. En extra drinken aanbieden. Niks tot weinig kleding aan. Het is even doorbijten.. Ook voor de papa's en mama's. Succes.!

4 jaar geleden

Hier moeite met in slaap vallen maar wel kunnen slapen en niet willen eten wel drinken. Nou dan krijgt meneer gewoon alleen maar flesjes melk aangeboden😊 krijgt hij zijn voedingsstoffen en zijn vocht goed binnen. Daarnaast ligt hij maar op mij te slapen, als hij zijn slaap maar krijgt. Hij kampt met de grote sprong en zijn 2 tandjes zijn aan het doorkomen en de warmte... nou vind dat hij het heel goed doet onder al deze omstandigheden.

4 jaar geleden

Flesje ook wat koeler aanbieden, en ik geef stukjes meloen uit de koelkast om op te sabbelen. En inderdaad regelmatig even afkoelen in zwembadje/badje of zelfs met elke verschoning even in de wasbak met een speeltje. Ik heb verschoonmatje in de keuken gelegd met handdoek en wat bodylotion. Helpt goed moet ik zeggen.

4 jaar geleden

Reactie op MaartjeS

Vervelend he als het binnen ook zo warm wordt. Ik heb zelf, voor hij gaat s ...
Wat een goede tip die van de koel-elementen in een handdoek! Die ga ik vanavond ook proberen! Hier is het s’avonds echt tot 00.00u brullen omdat het zo warm is op zijn kamertje, zelfs met ventilator.. Ga dit vanavond direct uitproberen!

4 jaar geleden

Reactie op MaartjeS

Vervelend he als het binnen ook zo warm wordt. Ik heb zelf, voor hij gaat s ...
Koelelementen uit de vriezer? En hoe leg je die dan in zijn bedje, zonder dat alles nat wordt?

4 jaar geleden

Ik heb dit vandaag gekocht voor mijn dochtertje daar doe ik dan koud/bevroren fruit in, kan ze daar lekker op sabbelen. Het is geen tip om beter te slapen maar wel lekkere verkoeling voor overdag Misschien is dit al wel gezegd maar je kan proberen om bevroren flessen water voor de ventilator te zetten, misschien geeft dit wat extra verkoeling😊

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Koelelementen uit de vriezer? En hoe leg je die dan in zijn bedje, zonder ...
In een theedoek

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

In een theedoek
En moet de baby er dan echt tegenaan liggen voor de verkoeling? Of straalt dat ding dan de koelte af?

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

En moet de baby er dan echt tegenaan liggen voor de verkoeling? Of straalt ...
Nee je kan koel element in zijn bedje leggen en als hij gaat slapen haal je ze eruit. Dan heeft hij een koel bedje. Doe het zelf niet hoor..