16 Reacties

4 jaar geleden

Ik wil ook overstappen... Ik heb over een paar weken een gesprek met iemand van Kaatje Katoen om een beetje wegwijs te worden.

4 jaar geleden

Ik heb mijn keuze gemaakt door wat verschillende soorten uit te proberen. En heeeel veel lezen / googelen 😄 Ik zou je adviseren een huurpakket te huren. Dan voorkom je een miskoop (ik heb dat niet gedaan en wel 2 luiers die ik anders zeker niet gekocht had) en kan je lekker veel uitproberen. Op Nappys.nl vind je onder het menu Wasbare luiers - informatie heel veel handige info. Ook Mooregreen.nl heeft veel info (in de footer). Het is even uitzoeken maar ik kreeg er vanzelf lol in!

4 jaar geleden

Ik gebruik sinds onze kleine ongeveer een maand was wasbare luiers. Bevalt goed zelfs. Wij hebben gekozen voor 2 delig systeem. We gebruiken totsbots bamboozle. Met wat verschillende overbroekjes. Ik vond op de site van billenboetiek veel goede info staan. Succes met kiezen. Groetjes Renee

4 jaar geleden

Jazeker, het is geweldig! Spuitluiers blijven altijd binnenboord, geen geïrriteerde billen en ja, wat je zegt: het scheelt enorm veel afval! Hier vanaf dag 1 de bamboozle stretch van Tots bots in gebruik in combinatie met de peenut wrap overbroekjes. 24 luiers + 6 overbroekjes hebben we. Hiermee zijn we altijd prima uitgekomen. En dan nog de inlegvellen van kaatje katoen. Die leg je in de luier om de ergste ontlasting mee op te vangen. Met piep gaat ie in de afvalemmer, met alleen plas blijft ie in de luier en gaat mee de was in. Sinds een maand overgestapt naar wasbare billendoekjes. Hadden we veel eerder moeten doen! Niet meer die zooi, minder geïrriteerde billen en ze maken veel fijner schoon! We hebben de billiesbox met nog een stapeltje losse bijbehorende doekjes en de kamille lotionspray. Veel werk en gedoe die wasbare luiers? To-taal-niet! Het zou de standaard moeten zijn wat mij betreft.

4 jaar geleden

Wij gebruiken vanaf de 2e week totsbots peenut wrap overbroekjes en milovia overbroekjes met inleggers van totsbots en snachts de bamboozle. Bevalt erg goed! Zoals hierboven geadviseerd: een consult en/of een huurpakket.

4 jaar geleden

Ik ben ook op onderzoek hiernaar!! Al een consult gehad maar vind het allemaal van die dikke paketten!

4 jaar geleden

Zeker proberen waard! Wij doen het nu al 5maand lang en zo blij dat we geen afval meer hebben en geen stinkende pampers. En op de lange termijn is het ook goedkoper! Wij gebruiken little lamb pocket luiers overdag. Dat is alles ineen, net zoals een pamper. En snachts een nachtluier met overbroekje. Dat absorbeert veel en kan je een hele nacht mee door. Wij gebruiken ook nog milovia overbroekjes met inleggers en ook nog enkele pocket luiers daarvan. Eerst bekijken wat jullie handigste vinden. Alles ineen of 2delig met een absorberende pamper en overbroekje, of overbroekje met inleggers. Succes!!

4 jaar geleden

Wij gebruiken al vanaf de geboorte wasbare luiers. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een 0 tot zindelijk pakket gekocht bij billenboetiek.nl. Ik heb toen gekozen voor een tweedelig systeem. Als eerste luier (onderluier) totsbots bamboozle stretch en als overluier blueberry capri mini. In dit pakket zaten 20 basis luiers maat 1, 4 overbroekjes maat 1, 16 basis luiers maat 2, 4 overbroekjes maat 2 en 2 rollen inlegvellen (voor de ontlasting). Mijn zoontje is nu 5 maanden en we zijn pas overgestapt naar maat 2. Tot nu toe erg tevreden over dit systeem. Nooit spuitluiers waarbij de romper vervangen moet worden door het elastiek bovenaan de luier. Op de eerder genoemde site hebben ze ook nog verdere adviezen 😉

4 jaar geleden

Jaaa doen!! Wij doen het nu 5 maanden en zijn heel enthousiast. De eerste week moet je even rekening houden met lekkages omdat je moet wennen met aandoen en alles op de goede grootte krijgen enzo, maar daarna werkt het als een trein. Wij wassen elke 2 dagen en hebben 26 luiers dacht ik. We hebben Little Lamb en Happy Flute, tweedelig systeem, voor overdag. Die passen mooi! En de bamboo Little Lamb nachtluiers. Ik vond het ook heel onduidelijk allemaal toen ik het ging uitzoeken dus wij hebben ook een proefpakket besteld op kidzstore.eu. De 3 systemen die het meest voor komen zijn All in One (dus luier met inleggers er al in) Is heel makkelijk en snel maar iets minder precies af te stellen en wat sneller een dik pakket als je baby meer plast en er extra inleggers bij moeten om lekkage te voorkomen. Pocket (een luier waar je inleggers zelf in doet). Wij hebben gekozen voor pocket. omdat je daar kunt kiezen hoeveel en wat voor inleggers erin gaan (dus grote maat of een dubbele of juist een kleine afhankelijk van hoe lang de luier mee moet), kost je wel een minuutje extra. We hebben ook 3 pocket luiers voor opa en oma, die is net zo snel aan als een pamper. Tweedelig (een luier zonder 'buitenkant' met een los waterdicht overbroekje) die zijn ideaal voor s nachts! Omdat de luiers helemaal van stof is neemt het veel op. Het overbroekje zorgt dat het niet lekt. Wij hebben het tweedelige systeem van Little Lamb bamboo voor s nachts. Als je meer wilt weten, stuur me een berichtje!

4 jaar geleden

Ja!! En helemaal blij mee! Wel wat extra was natuurlijk, waar ik soms bij zucht... maar tegelijk besef ik dan maar weer hoeveel luiers afval ik heb uitgespaard! Bij de opvang draagt ze wel wegwerp en man, wat vind ik haar naar urine stinken elke keer als ik haar ophaal! Bleehh. Ook geregeld rode billetjes, plekjes/irritatie. Met wasbaar geen last van. Wij gebruiken hydrofiele luiers. Die kan je in verschillende modellen vouwen en sluiten met clip en daar over heen een overbroekje. Heb je Facebook? Mocht je je er meer in willen verdiepen of met al je vragen steeds ergens terecht willen dan zou je lid kunnen worden van de Facebook groep wasbare luiers!

4 jaar geleden

Wat een fijne info allemaal!! Dank. Leuk om te lezen.

4 jaar geleden

Reactie op Nienke_321

Wij gebruiken al vanaf de geboorte wasbare luiers. Tijdens mijn zwangerscha ...
Duidelijke site!! Dank voor de tip

4 jaar geleden

Reactie op Nadine01

Ik ben ook op onderzoek hiernaar!! Al een consult gehad maar vind het all ...
Dit vond ik ook eigenlijk het enige nadeel. Ik heb daarom gekozen voor de slankste luier in het tweedelig systeem, de Hu-da (met overbroekjes van Bamboolik). Maar het blijft ten opzichte van wegwerpluiers een dik pakket. Ik ben er inmiddels wel aan gewend en als je voor one size gaat, wordt het pakket naar mate je kindje groter wordt, ook naar verhouding minder dik. In het begin maak je de luier nog met verstellen wat dikker natuurlijk, omdat hij dan dubbel zit.

4 jaar geleden

Hydrofiel is ook redelijk slank nog, vergeleken met voorgevormde luiers. Al blijft het natuurlijk een dik pakket vergeleken met zo’n dun laagje wegwerp. Maar je went daar snel aan haha. Ik ben elke keer toch oprecht verbaasd dat zo’n dun laagje 3 uur plas en poep tegenhoudt, als ze van de opvang komt. En ik vind dat ze zo’n raar klein kontje heeft 🤣😉 haha

4 jaar geleden

Iedereen bedankt voor de tips en ervaringen. Dit heeft mij enorm geholpen. Ik heb vandaag een heleboel luiers kunnen zien en voelen en mijn pakket besteld. Wij zijn om! 😊

4 jaar geleden

Reactie op Maya

Iedereen bedankt voor de tips en ervaringen. Dit heeft mij enorm geholpen. ...
Wat leuk zeg!!