18 Reacties

4 jaar geleden

Dat is niet zo erg, toch? Onze dochter drinkt af en toe water uit de fles en af en toe uit een tuitbeker. Maar als hij er nog geen behoefte aan heeft is dat niet erg lijkt mij

4 jaar geleden

Ik heb hier een jochie die is echt een alleseter maar vaak krijgt ie het nog niet. Bij jonge kindjes is teveel water slecht voor de nieren (verliezen teveel zouten door water). Maar ik denk gewoon blijven oefenen, tegen de tijd dat het dan moet gaat er vast wel iets in. En anders tegen die tijd thee etc aanbieden.

4 jaar geleden

Reactie op Thamar92

Ik heb hier een jochie die is echt een alleseter maar vaak krijgt ie het no ...
Thnx goeie tip!

4 jaar geleden

Wij geven water en lauwe thee uit de antilek beker van munchkin. Dat gaat heel goed. Laten mijn zoon dan ook zoveel mogelijk zelf proberen.

4 jaar geleden

Mijne vind het ook niet heel lekker, maar wat soms werkt is een paar druppels dik sap eraan toevoegen

4 jaar geleden

wanneer kinderen vaste voedsel gaan eten en daardoor ook iets minder gaan drinken, mogen ze juist wel water drinken. Anders komen ze niet aan de hoeveelheid vocht. Dat met 6 mnd water geven wordt bedoeld omdat kinderen vanaf 6 mnd vaste voedsel moeten eten en daarnaast dus iets van vocht moeten binnen krijgen, behalve de kv of bv. 6 jaar geleden was het advies om met 5 mnd te beginnen met oefenen, zodat ze met 6 mnd goed konden eten. Maar lang niet alle kinderen waren zo snel gewend en sommige kinderen waren er al eerder aan toe en voor het voorkomen van voedsel allergieën is het juist beter om eerder te beginnen. Dus als je kind vaste voeding krijgt daarnaast water aanbieden. Mijn dochter wilde geen water drinken uit de fles, dus ging ik haar na de vaste voeding met dezelfde "vieze" lepel water geven. Er zat dus dan nog een beetje wortel of peer op. Ze vond het meteen lekker. Zo lekker zelfs dat wanneer ze niet haar groente wil eten en geef haar water met de lepel, dat ze het laatste wel wil. Nu drinkt ze wel water uit de fles. Maar ze wil dan teveel. Maar kv wil ze weer niet. Wat ze voorheen weer wel dronk. Tegen de avonden heb ik namelijk best weinig bv nog en ze staat heel vaak op. Ik wil dat ze doorslaapt. Maar ja dat kan ook van alles zijn. Tandjes m, hitte of echt honger. Succes.

4 jaar geleden

Ik ben er door die enorme warmte van de afgelopen tijd mee begonnen. Eerst moest hij niets weten van water uit een fles, dus ben ik hem met een lepeltje tijdens de hapjes water gaan geven. Lepeltje eten, lepeltje water en zo afwisselen. Nu drinkt hij wel water uit de fles! Uit een tuitbeker snapt hij het nog niet. 😂

4 jaar geleden

Ons mannetje trekt de glazen uit onze handen als we niet oppassen. Hij vindt het reuze interessant dat drinken van ons haha. Slokjes uit ons glas doet ie best goed, dus vandaag maar eens een bekertje opgezocht. Uit de fles wil hij meestal geen water, dan kauwt ie op de speen wat ie overigens sowieso meer doet 😂

4 jaar geleden

Wij hebben ook de munchkin beker, dit kan ze mooi zelfstandig doen. Vindt ze dan ook erg interessant

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

wanneer kinderen vaste voedsel gaan eten en daardoor ook iets minder gaan d ...
Thnx dit helpt mij enorm!❤️ik ga het proberen

4 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Ons mannetje trekt de glazen uit onze handen als we niet oppassen. Hij vind ...
Ja precies!

4 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Ons mannetje trekt de glazen uit onze handen als we niet oppassen. Hij vind ...
Alsof ik het verhaal van mijn dochtertje lees haha! Wij hebben een klein doorzichtig plastic glaasje gekocht. Nu drinkt ze hartstikke goed. Alleen uit een doorzichtig glas, want wanneer dat niet is , hoeft ze geen water 🤣

4 jaar geleden

Reactie op chantal.chloë

Alsof ik het verhaal van mijn dochtertje lees haha! Wij hebben een klein do ...
Oh wat grappig! Haha

4 jaar geleden

Reactie op chantal.chloë

Alsof ik het verhaal van mijn dochtertje lees haha! Wij hebben een klein do ...
Hahaha wat een draak. Ben benieuwd hoe ons mannetje zijn (nirt doorzichtige) beker vindt dan, zal het vandaag eens proberen 😂

4 jaar geleden

Die van mij kijkt alsof ik hem wil vergiftigen... Vind het wel moeilijk omdat ik nu een fles vervangen heb door groentepap en hij dus geen vocht krijgt..

4 jaar geleden

Ik geef mij zoontje kamille thee, dat vindt hij wel lekker volgens mij

4 jaar geleden

Dat lukte ons eerst ook niet. Ik had om te beginnen die 360 Munchkin beker gekocht. Maar die werkte hier niet. Sinds ik die van de foto heb, en ze heeft uitgevonden hoe die werkt, is ze er dol op en heel trots. Ik geef water, lauwe thee of water met een heeeeeeel klein beetje diksap. Het laatste is ze het gekste op. Ik ben dit gaan geven, sinds we een dagje naar een meubelzaak gingen en wij zelf uit een flesje cola dronken. Ze wilde ook drinken want ze “seinde” met haar handjes dat ze hem wilde pakken. Vanaf toen overal waar ik ga, heb ik voor de zekerheid een gevulde beker mee.

4 jaar geleden

Reactie op Miekegraat

Wij geven water en lauwe thee uit de antilek beker van munchkin. Dat gaat h ...
Deze heb ik ook. Eén ding begrijp ik niet. Waarom zit er in het midden een gekleurd dopje? Weet jij dit?