13 Reacties

3 jaar geleden

Hallo, Misschien helpt een drupje suikervrije ranja? Hielp hier in ieder geval wel. Inmiddels drinkt hij hier alleen nog maar water.

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn zoon drinkt ongeveer 150ml water per 24 uur naast ongeveer 450ml melk. In het begin heb ik hem koude thee gegeven, dat vond hij lekker. Dankzij de zomer heeft hij steeds beter water gedronken. Ik bied water ook aan meteen na zijn slaapjes overdag, ik merk dat hij dan het beste water drinkt. Ook na intensief spelen bied ik hem het water aan.

3 jaar geleden

Mijn dochter is fan van rooibosthee. Wilde in het begin ook niks anders dan haar melk, maar heb haar toen eerst warm water gegeven en vervolgens thee geprobeerd en dat ging gelijk heel goed. Heb nu alleen de strijd om over te stappen naar een andere beker 🙈

3 jaar geleden

Hier ook een drama hoor, een heel klein beetje siroop erin werkt goed maar heb ik nog maar 1 keer gedaan. Probeer nu thee. Nog geen groot succes 😅

3 jaar geleden

Ik geef soms kokoswater van healthy people. Hij vindt het heerlijk

3 jaar geleden

Mijn dochtertje drinkt ook maar weinig water. Een paar slokjes per keer, meer niet. En vaak genoeg weigert ze ook en duwt ze de beker weg. Denk dat het vanzelf wel komt. Als ze dorst heeft zal ze wel drinken toch? Ze krijgt nog drie keer per dag een fles melk.

3 jaar geleden

Mijn zoon is pas goed gaan drinken uit een beker toen we van 3 naar 2 flessen gingen. Eerst rooiboithee en nu ook water

3 jaar geleden

Wat is de aanbevolen hoeveelheid water eigenlijk? Ons meisje drinkt bij het tanden poetsen 30 ml en bij het middageten 50ml en dat is het ook ongeveer 🤔

3 jaar geleden

Wij hebben een munchkin beker en een Philips avent die we afwisselen. Meestal gaan er 1 a 2 bekers per dag leeg. Hij drinkt heel graag water. Met echt de beker uit z'n handen trekken anders drinkt hij hem in 1 x leeg. Maar verschilt per kindje hoor. Zou me er niet te druk om maken. Nu krijgen ze nog de fles en in groente en fruit zit ook vocht.

3 jaar geleden

Wij voegen ook heel klein beetje diksap toe. Proeven wij niks van haha en proeven water. MaR hij drinkt het wel beter op! Geven hem nu water uit beker, alleen krijgt hij te dikke slok binnen soms hehe.. en die beetje diksap met water uit tuitbeker.. deze pakt die zelf als hij er zin aan heeft en bieden aan na brood ect. Hij drinkt sws meer als 150 ml naast zen flessen. Krijgt nog 3 flessen.

3 jaar geleden

Hier had ze op gegeven moment de rietsjesbeker van de oudste te pakken en het lukte om er water uit te krijgen. Vond ze geweldig. Op die manier drinkt ze wel water. Het zijn geen grote hoeveelheden maar toch aantal slokken op verschillende momenten..

3 jaar geleden

Van het consultatiebureau begreep ik dat ze op deze leeftijd meestal nog weinig water drinken, een paar slokjes. En dat het vanzelf meer wordt. Water is ook echt wennen voor de kleintjes. Mijn dochter drinkt ook maar een paar slokjes per dag. Dus het gewoon de tijd geven denk ik en blijven aanbieden.

3 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties, ik hoef me dus geen zorgen te maken 🙂 gewoon blijven aanbieden dus 😊