15 Reacties

4 jaar geleden

Hier hetzelfde ik begin a.s dinsdag weer! Werk ook in de zorg.. heb een avond meegelopen en vond het toch ook wel weer fijn! Maar vind het vreselijk om hem achter te moeten laten bij oma.. weet zeker dat ik genoeg berichtjes ga sturen haha! Was het liefst ook langer thuis gebleven maar helaas wordt dat hem niet.. je gevoelens zijn heel normaal hoor!! Ik denk dat zodra je aan het werk bent en je even een weekje er doorheen bent dat het wel goed komt!! Wist ook niet dat je zoveel liefde voor zo ukkie kon hebben en dat het je leven zo op de kop zou zetten. Daar ik anders altijd stipt me series wou kijken kan het me nou amper meer wat schelen bijv !! Succes en het gaat vast goedkomn!! Heb je wel iedere keer wat om naar uit te kijken om weer te zien na je werk hehe!

4 jaar geleden

Hai! Hier precies hetzelfde.. ik moet woensdag beginnen maar zie er zo tegenop.. sorry geen tips dus. Vooral m'n kindje wegbrengen naar het kdv vind ik helemaal niks. Ik kan je alleen maar succes wensen!

4 jaar geleden

Alsof ik het zelf heb getypt. Ik werk ook in een ziekenhuis en zie er zoooo tegenop

4 jaar geleden

Het isalsof ik mezelf lees.... Ik heb precies hetzelfde. Werk ook in het ziekenhuis. Ik begin maandag en vind het verschrikkelijk om mn kleine meisje minder te zien en te kunnen troosten als ze verdrietig is 😑. Ze is in goede handen. Gewoon thuis met papa of oma. Maar toch...

4 jaar geleden

Ik snap je helemaal. Ik ben nu weer 4 weken aan het werk. Ik had ook echt een knoop in mijn maag om mijn meisjes weg te moeten brengen. Maar toen ik ze wegbracht naar het kinderdagverblijf moesten ze gelukkig meteen lachen, dus toen vertrok ik een stuk geruster. Uiteindelijk vind ik het ook wel fijn om weer even in een andere omgeving te zijn(had ik ook nooit verwacht!) en kan ik aan het eind van de dag niet wachten om mijn schatjes op te halen. Ik breng ze elke keer met een gerust hart weg de 2 dagen op de opvang, want als ze binnen komen moeten ze meteen lachen. En als mijn moeder oppast krijg ik heel de dag door lachende fotos en videos😍😍 heel veel succes en voor nu nog even lekker genieten.

4 jaar geleden

Me2🤢😔😪

4 jaar geleden

Ik snap je zo goed. In deze corona tijd zijn we althans ik wel alleen maar samen geweest met mijn dochter.. ik ben nog 1 week vrij en moet daarna ook werken. Ik heb ook het gevoel dat mensen mij niet begrijpen, o maar dat is toch heerlijk weer werken word er gezegd. Tuurlijk zal het weer goed zijn maar dat loslaten is zo moeilijk.. vooral nu in deze bizarre tijden. En hoe lief mijn ouders en schoonouders ook zijn, zelfs daar zie ik tegen op.. je volgt echt je eigen dagritme nu het loslaten daarvan vind ik moeilijk. Zet hem op 💪

4 jaar geleden

Ik heb dit 3 weken ook gehad dit kwam voornamelijk door de corona tijd. Veel bij elkaar geweest. Maar heel raar naar de eerste dag was ik het gevoel al snel kwijt. Mijn dochter deed ook goed op opvang en bij opa en oma. Als je de eerste week erop heb zitten weet ik zeker dat t beter gaat. Veel succes

VRIEND

4 jaar geleden

Ik ook 😭 Werk ook in de zorg en heb niet echt zin om weer te werken ofzo

4 jaar geleden

Ik ben inmiddels weer 3 weken aan het werk. Heb wat gejankt van te voren zeg pff. Voor mijn bevalling zei ik altijd dat ik onafhankelijk wilde blijven maar, heb er serieus over nagedacht wat ik kan doen om te stoppen met werken. Helaas is dit tegenwoordig financieel een stuk lastiger dan dat ze het vroeger hadden (we willen gewoon teveel) Maar na de eerste week ging het eigenlijk wel weer. Tuurlijk mis ik haar nog heel erg en ben ik liever thuis maar het is ook fijn om onder de mensen te zijn. Ik weet niet hoe je het met oppas geregeld hebt. Wij hebben gelukkig mijn moeder die haar opvangt. Maar wat ik dus als tip kan geven: zij kwam een dagje "proef" oppassen terwijl ik thuis was. Voor mijn gemoedsrust en omdat ik het fijner vond om te laten zien hoe ik het doe. Dit was niet alleen erg gezellig maar zo kreeg ik er ook meer vertrouwen in dat het niet instortte zonder mij. Begrijp me niet verkeerd ik weet natuurlijk dat mijn moeder dat kan(ik ben tenslotte ook groot geworden) Maar je kent je eigen kind toch het beste. Vandaag waren wij zomaar wat uurtjes op visite bij mijn moeder en Mila wilde alleen maar bij oma zitten. Dat geeft al aan wat voor een band zij al hebben opgebouwd in die 3 weekjes en dat vind ik alleen maar mooi en een heel fijn idee. Succes lieve mama hopelijk is het ergste bij jou ook snel voorbij🍀❤

4 jaar geleden

Deze week voor het eerst wezen werken na 5 maanden. Was wel spannend, ook om er weer in te komen. De eerste dag was ik kapot, zoveel informatie weer. De dagen met opvang vond ik spannend. Die zijn goed gegaan en gaf mij rust. Ik kreeg weer zin om te gaan werken.

4 jaar geleden

Na deze coronatijd en 4 muren werd ik letterlijk gek in huis. Ik vind tijd met mijn dochter erg prettig maarrr ooo ik was zo blij dat ik weer aan het werk mocht van de week!! Hup zo na de gastouder gebracht kusje geven en lekker naar het werk. Ik dacht dat ik het er erg moeilijk mee zou hebben maar voelde gewoon goed. Onze dochter andere kindjes om zich heen en mama weer naar haar fijne collega’s. Kreeg ook gelijk leuk filmpje hoe het ging op de boerderij, zat direct goed. Smiddags ophalen en een mooie lach kwam mij tegemoet. Nee was erg blij dat ik weer aan het werk mocht. Geen traan om gelaten.

4 jaar geleden

Dat gevoel heb ik nog hoor. Maar niet zozeer omdat ik mn zoontje mis. Want hij is gewoon thuis en hebben het zo geregeld dat ik door de weeks 2 avonddiensten werken ( in de zorg) en om en on de weekenden.) Maar ik heb het juist niet naar m'n zin op 't werk. Er is veel veranderd, veel nieuw personeel... Maargoed alles voor de kleine man.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Na deze coronatijd en 4 muren werd ik letterlijk gek in huis. Ik vind tijd ...
Dit gevoel heb ik ook. Vanwege de hele situatie word ik langzaamaan wel een beetje gek thuis. Ik zorg onwijs graag voor mijn lieve dochter, maar ik ben nog niet één keer een paar uurtjes van huis geweest. Heb daarnaast ook nog amper mensen gezien, dus ik ben wel toe aan iets anders. Ben benieuwd hoe ik het ga ervaren volgend week als ik weer ga werken.

4 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn vorige zwangerschap (eerste kind) de dag voor ik moest werken alleen maar huilen! Ik en mijn baby toen de tijd was er nog helemaal niet klaar voor! Volgens mij hebben de meeste moeders het. Op werk de eerste dag ook een beetje emotioneel. Maar toen besefte ik dat het ook wel lekker was om te werken. Wel is het anders. Het belangrijkste is thuis! Nu met mijn tweede kind en Carona kijk ik er wel naar uit! Succes met je eerste dag! En hopelijk zijn je zorgen dan verdwenen.