15 Reacties

3 jaar geleden

Volgens mij is daar niks aan te doen. Mijn dochtertje is ook absoluut geen knuffelkont. Die wil alleen maar spelen, staan, zitten. Zolang ze maar ruimte om zich heen heeft. Ze kan soms ook tijdens het drinken van het een of het andere moment omhoog vliegen en rondrazen. Ik heb het geaccepteerd. Hoort gewoon bij haar. Misschien gaat het over een tijdje beter als de nieuwigheid van bepaalde dingen af is. Dan keert de rust vast weer terug! Doe waar je kindje zich prettig bij voelt!

3 jaar geleden

Hier ook een drukke baby. Wil zo graag alles ontdekken en op avontuur. Stil zitten of liggen is er al een paar weken niet meer bij :(. Ik kan hem ook niet alleen laten want hij tijgert super snel overal naar toe. Stopt van alles in z'n mond. Enige optie is in de box maar dan gaat hij onwijs gillen en huilen. in de eetstoel kan hij nog weleens even zitten maar als hij het zat is wil hij eruit en op avontuur. Die van ons is bijna 9 maandjes. 1 doorkomende tand trouwens

3 jaar geleden

Hier ook niet echt een knuffel kont. Al maanden niet meer maar ik merk nu, hij is ruim 8,5 maand dat hij me uit zichzelf knuffelt of een 'kusje' geeft. Verder vooral altijd druk met tijgeren, staan, klimmen, gillen, draaien. Het ergste is op dit moment dat hij niet meer liggend verschoond wilt worden, hij gaat direct zitten. Heel handig als je net de luier uit heb gekregen. Één groot gevecht dus😅 Ik heb geen tips overigens, ik denk dat het gewoon bij hem hoort.

3 jaar geleden

Reactie op EvB

Volgens mij is daar niks aan te doen. Mijn dochtertje is ook absoluut geen ...
Jaa dat zeg je mooi idd, het hoort er dan gewoon bij en zien hoe t straks is:)

3 jaar geleden

Reactie op Mlis

Hier ook niet echt een knuffel kont. Al maanden niet meer maar ik merk nu, ...
Herkenbaar🤗

3 jaar geleden

Hahaha! Mijn zoontje is ook heel druk en tijgert al een tijdje, ook langs de bank lopen inderdaad. En is pas net 8 maanden. Ik ga wel eens op de grond zitten en als die dan even heb gespeeld komt die knuffelen. Wilt die aandacht en kijkt die naar wat ik doe. Zodra ik weg loop, loopt die achter me aan. Ik geef hem aandacht op de momenten als die er om vraagt en pak dan m’n ding weer op. Ik merk dat die daardoor zelf aangeeft wanneer die weer geknuffeld wil worden of even leuk met mama wilt doen. 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Mlis

Hier ook niet echt een knuffel kont. Al maanden niet meer maar ik merk nu, ...
Zo herkenbaar! Elke keer aan het worstelen als we een luier moeten verschonen! Voor de rest is mijn dochter ook ontzettend druk. Super snel kruipen, staan en lopen langs de bank doet ze ook al! Fijn om te lezen dat we toch niet de enige zijn :)

3 jaar geleden

Herkenbaaar!! Niet op schoot willen zitten, niet opgetild willen worden, met verschonen of aankleden niet stil willen liggen.. alleen maar lopen langs de tafel en kruipen en druk doen hahaha! Ik vind het ook wel jammer hoor.. maargoed het is goed dat ze zichzelf zo ontwikkelen natuurlijk en hopen dat het later weer terug komt 😇

3 jaar geleden

Ja, hier ook haha. Ik mis zo erg dat we samen in bed lagen te knuffelen. Als ik dat nu probeer krijg ik alleen maar voeten in mijn gezicht. Knuffelen vind ze echt saai. Alleen een vriendin van mij had het zelfde met haar dochter op deze leeftijd. Die is nu ander half jaar in vind het sinds een tijdje weer fijn. Zal de leeftijd wel zijn haha.

3 jaar geleden

Koester het nog even voordat de eenkennigheidsfase zijn intrede doet 🙈🤣

3 jaar geleden

Ik vind het ook heel jammer dat hij niet wil knuffelen, dus ik haal er nu uit andere dingen, als ik hem ophaal van de opvang kruipt hij lachend naar me toe, als ik ‘gek’ doe terwijl hij speelt of in de loopkar zit, dan kom hij helemaal lachend met z’n armen naar me toe en probeert hij me te pakken. Daar probeer ik het nu 100% uit te halen! Maar het is wel anders.. heel soms als ik op de bank zit tv te kijken wilt ie nog wel eens bij me liggen, voor korte duur, maar beter dan helemaal niet😍

3 jaar geleden

Reactie op Mlis

Hier ook niet echt een knuffel kont. Al maanden niet meer maar ik merk nu, ...
Lijkt mijn zoontje wel. Zo herkenbaar

3 jaar geleden

Voor de borstvoedingsmamas is dat wel hèt moment van de lange lieve intense momenten. Anders doet ons zoontje ook niet aan rusten

3 jaar geleden

Mijn man: "ik voel me echt een beetje schuldig" Ik:"hoezo?" Man:"ik vind het namelijk echt heel vervelend als hij valt ofzo, maar dat is het enige moment dat hij nog wilt knuffelen..." Ik:"same here..... duw jij hem om, of ik?"

3 jaar geleden

Reactie op Seyda

Zo herkenbaar! Elke keer aan het worstelen als we een luier moeten verschon ...
Hier ook ze blijft continu zo druk trappen met haar benen als ik haar boven verschoon op de commode en wil iedere x draaien, nu ligt alles beneden en verschoon ik haar op de bank met de tv aan en speeltjes goeie afleiding en is zo gebeurd nu gelukkig 😅