25 Reacties

4 jaar geleden

Heel herkenbaar bij mij heeft het een maand geduurd eer ze wou drinken. We hadden alles al geprobeerd: - koude/warme melk - door anderen de melk laten geven - honger/geen honger - kunstvoeding/mamamelk - afleiding Niets hielp 🤷‍♀️ Ik kon wel huilen. Tot mijn mama zei dat ik er even tussen uit moest ze zou niet verhongeren als je er een paar uur niet bent. Ik ben met een klein hartje vertrokken en toen ik terug kwam had ze gedronken 👏🏻 Zo ben ik systematisch een beetje weg gegaan en steeds dichterbij gekomen (in huis, in dezelfde kamer, in de zetel) en na een maandje ofzo mocht ik zelf geven en is ze heel gretig naar de fles.

4 jaar geleden

Pff ja hier ook nog steeds hetzelfde met dochtertje 6 maanden. Ik laat haar met een flesje met handgreep erin (difrax) spelen met beetje water erin. Nu vindt ze in ieder geval de fles wel leuk en komen er af en toe wat druppels uit door het bijten (maar zuigen ho maar). Bij mijn zoontje kreeg hij toen uiteindelijk door hoe het moest. Uit een bekertje wat likken/drinken gaat ook steeds beter, zeker met yoghurt. Bij de opvang hebben ze het gat van de speen groter geknipt en gieten ze zo wat naar binnen. Maar alsnog moet ik langskomen voor de andere helft van de voeding omdat ze zo niet veel drinkt. Papfles heb ik nog niet geprobeerd maar is ook wel een idee met het grotere gat. Ik kijk ook uit naar het moment dat ik weer even alleen een avondje weg kan! Succes uiteindelijk lukt het of slaan we die hele fles gewoon over..

4 jaar geleden

He bah... Dat lijkt me heel hakelig en kl*te dat je kleine niet wilt drinken. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar wellicht een andere fles? Mijn zoon moest aan de fles (jbpm) en de speen van Medela dronk hij op een gegeven moment niet meer en de fles van Mam wel.

4 jaar geleden

Ik heb ooit ergens gelezen dat er flesjes zijn die op de borst lijken. Misschien dat je dat eens op zou kunnen zoeken en zou kunnen proberen? 😊

4 jaar geleden

Ah lastig zeg! Ik heb dat destijds ook gehad en toen een verwijzing voor preverbale logopedie aangevraagd bij het CB. Heb hulp gehad via Volmondiglogopedie.nl. Dat gaat via instructie filmpjes en daarna app contact met de logopediste. Heeft ons toen geholpen. Maar ze was toen 3 maanden oud en dan hebben ze de slikreflex nog en kun je het ze daarop leren. Ik weet niet of dat nu ook nog op die manier kan. Maar wie weet kan een preverbale logopediste je ermee helpen!

4 jaar geleden

Reactie op Marielleb

Ah lastig zeg! Ik heb dat destijds ook gehad en toen een verwijzing voor pr ...
Dank voor de tip! Ik ga het uitzoeken of we daar iets mee kunnen😊👌🏻

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Ik heb ooit ergens gelezen dat er flesjes zijn die op de borst lijken. Miss ...
Klopt. Dank voor je reactie. Word gewaardeerd! Naar wat ik heb begrepen is dat de medela fles. Deze hebben we maar wil ze ook niet.... ook avent, difrax en mam pakt ze niet😞... of heb jij toevallig over een ander merk gehoord? Dan proberen we die! 😊

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Heel herkenbaar bij mij heeft het een maand geduurd eer ze wou drinken. W ...
Wat super fijn dat het nu lukt zeg! Ga ik ook proberen. Dank voor de tip👌🏻

4 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem gehad bij omschakeling BV naar KV. Weigerde de fles, heb verschillende type flessen aangeboden en hij nam enkel de fles van MAM anti colic. Ik zou zeggen, probeer zoveel mogelijk flessen...

4 jaar geleden

Reactie op Maya

Klopt. Dank voor je reactie. Word gewaardeerd! Naar wat ik heb begrepen is ...
Ah dan heb je inderdaad al veel geprobeert! Toen ik het op google zocht heb ik deze gevonden met goede reviews Bekijk Tommee Tippee Closer to Nature Zuigfles x1 (260ml) op: https://www.bol.com/nl/p/tommee-tippee-closer-to-nature-zuigfles-x1/9200000001527985?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Veel succes! Ik hoop dat het toch gaat lukken!

4 jaar geleden

Ik had dat probleem ook. Mijn productie liep al na 4 weken terug naar niks.. Klinkt misschien gek maar ik heb toen het flesje naast mijn ontblootte borst gehouden. Dan ruikt ze jou wel, maar drinkt uit het flesje. We zijn begonnen met Medela en later over gegaan op Difrax ivp krampjes. Werkte hier heel goed! 3x proberen en ze pakte het flesje. Hopelijk heb je hier iets aan. Heel veel succes👍🏻

4 jaar geleden

Yep, 2 keer ervaring mee met onze zoon destijds en onze dochter nu. Enige wat bij ons werkte is wat hieronder al gezegd is: weggaan en volhouden tot ze drinken. Even niet zo leuk.... bij mijn zoon heb ik destijds 2 maanden getobd en live gevoed tijdens werk (niet te doen, heen en weer op de fiets naar de opvang...) en uiteindelijk toen ik het neu was ben ik naar werk gegaan, een flesje gekolfde melk voor mijn zoon achtergelaten. Na 12 uur weigeren nam hij de fles en toen was het klaar. Daarna dronk hij gewoon. Ik kan niet voor alle kindjes spreken natuurlijk maar in ons geval was het gewoon stijfkoppigheid. Met mijn dochter ongeveer hetzelfde maar toen heb ik meteen doorgezet. Het is heel lastig, heel veel succes!!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Yep, 2 keer ervaring mee met onze zoon destijds en onze dochter nu. Enige w ...
Toen ik het beu* was 😅

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Ah dan heb je inderdaad al veel geprobeert! Toen ik het op google zocht heb ...
Dank! Heb m meteen besteld😅

4 jaar geleden

Reactie op Maya

Dank! Heb m meteen besteld😅
Ik hoop dat het werkt!

4 jaar geleden

Reactie op Maya

Dank! Heb m meteen besteld😅
Hoe gaat het nu? Heeft het geholpen?😊

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Hoe gaat het nu? Heeft het geholpen?😊
Nog niet binnen... ik weiger via bol te bestellen omdat zij poppen voor mannen (met zo een gat erin) verkopen van 1 meter die op kinderen lijken🤢. Ergens anders besteld dus de levering is iets minder rap😞 Lief dat je er naar vraagt!

4 jaar geleden

Reactie op Maya

Nog niet binnen... ik weiger via bol te bestellen omdat zij poppen voor man ...
Oei echt?! Dat wist ik niet! Groot gelijk dat je daar dan niet besteld, dan zou ik een langere wachttijd ook voor lief nemen!

4 jaar geleden

Hier hetzelfde aan de hand (gehad). Mijn dochter kan prima uit een fles drinken, maar vertikte het gewoon. Als ik een hele dag weg was, dronk ze soms maar 30. Gister dronk ze eindelijk weer uit een flesje! We proberen al een maand elke dag. Gisteren kolfde ik een beetje tijdens het voeden (breast milk collector van lanisoh) en gaf dat na 1 kant voeden meteen. In een fles van mam, haar speen is daar ook van en andere accepteert ze niet meer. Super verse melk dus in dezelfde houding als bv.

4 jaar geleden

Reactie op emmwi

Hier hetzelfde aan de hand (gehad). Mijn dochter kan prima uit een fles dri ...
Ga ik dat ook proberen. Dank voor de tip! Fijn dat ze het bij jou nu doet👌🏻ik voed meestal liggend. Wellicht dat ik dat eerst zittend moet gaan doen want fles kan weer niet liggend... of heb jij dat wel gedaan? Hoeveel gaatjes heeft de speen of welk nummer?