18 Reacties

4 jaar geleden

Consequent blijven proberen elke dag, en zou dan even proberen op een wat legere maagje, eventueel lopend in je armen en bounced. Lansinoh flesje gaat echt mega goed met borstvoeding. Succes

4 jaar geleden

Hier exact hetzelfde! Ik heb gisteren de mam tuitbeker (starter 4+m)besteld. Wij hebben ook alle spenen en trucjes geprobeerd zonder resultaat... Ik heb ergens gelezen dat na 4 maanden het zuigreflex afneemt en het dus alleen maar lastiger wordt om de fles aan te leren, vandaar de tuitbeker. Ik geloof wel dat je goed moet opletten met verslikken. Maar ik hoop dat het gaat werken, ben namelijk stiekem wel heel erg toe aan een wijntje ;)

4 jaar geleden

Bij een vriendin van mij was de gouden tip om zelf weg te gaan. Ze hadden elke fles geprobeerd maar geen succes, uiteindelijk baby naar oma gebracht met fles en zelf weggegaan. Toen dronk ze zonder problemen uit de fles. Wie weet helpt 't bij jullie ook! Ruikt ie geen borstvoeding- mama ;-)

4 jaar geleden

Mijn dochter is 4 maanden en deed dat ook...Wat blijkt...ze krijgt onder al twee tanden

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Bij een vriendin van mij was de gouden tip om zelf weg te gaan. Ze hadden e ...
Haha ja dat hebben wij ook geprobeerd (in combinatie met veel/weinig/geen honger), maar hij werd er alleen maar heel erg boos van.

4 jaar geleden

Reactie op Hutsefluts

Hier exact hetzelfde! Ik heb gisteren de mam tuitbeker (starter 4+m)besteld ...
Ja! Die heb ik nu ook binnen 😄. Van echt flink drinken is nog geen sprake maar het ziet er een stuk veelbelovender uit dan alle flesjes tot nu toe, ik ben benieuwd.

4 jaar geleden

Ik heb het hier onlangs nog al eens verteld maar hier was hetzelfde verhaal. Een maand lang alle flessen geprobeerd en allerlei manieren toegepast zonder succes. Op een avond had ik afspraak en zei mijn mama dat ik toch maar eens het huis uit moest en me niet moest opsluiten, ik was toch geen hele dag weg. Dus met een klein hartje vertrokken, mijn baby achtergelaten bij mijn man en mama. Toen ik terug kwam was de fles leeg! In het begin was dit de trick: - mama uit huis - in de wipper - baby tv op (afleiding) - de speen warm maken onder de kraan - moedermelk goed warm - aanbieden, als ze niet wou even 5 minuten wachten en opnieuw. De eerste keren duurde dit een uur! - niet overstuur laten worden Mijn man heeft super veel geduld gehad met haar en na een paar keer ben ik in huis gebleven en steeds dichterbij gaan zitten. Nu mag ik ook de fles geven. Vanaf toen elke dag op hetzelfde tijdstip aangeboden en nu steekt ze haar armen zelfs uit als we met de fles komen 😁 Ik snap hoe je je voelt ik was ook echt ten einde raad ik hoop dat je er wat aan hebt ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Ik heb het hier onlangs nog al eens verteld maar hier was hetzelfde verhaal ...
Bedankt voor de uitgebreide tips! Dat moet ik dan ook maar eens proberen (misschien begin ik met een halve dag 😉), nu mijn man er nog van overtuigen (ik woon in het buitenland, dus helaas geen moeder in de buurt).

4 jaar geleden

Hier zitten we ook nog in de flesweiger ellende, maar het lijkt beter te worden. Bij mij werkte het juist als ik wel zelf de fles gaf. Niet in de madonna houding waarin ik haar zelf voed, maar zittend tegen mijn bovenbenen aan (ik zit op de bank met mijn voeten op de koffietafel zeg maar). Als ze niet wilde, speentje proberen en als ze daar dan op begon te sabbelen alsof ze een toeschietreflex probeerde op te wekken, dan de fles erin en toen dronk ze daar opeens wel uit. Het heeft bij ons bijna 2 maanden geduurd (waarin we eerlijk gezegd het echt niet elke dag meer probeerden, want we werden er behoorlijk gek van en de borstvoeding liep immers zo goed). We hadden eerst de Philips Avent Natural fles (die werkte tot ze ong 3 maanden was), toen een Difrax speen daarom (geen succes) toen de Tommee Tippee (1x succes) en nu de MAM fles (gaat tot nu toe het beste, deze lijkt qua vorm ook erg op haar fopspeen). Wat soms ook lijkt te helpen is om haar over haar wang/neus te wrijven. Op de opvang, waar ze nu 3x is geweest gaat het mwah. Maar ze is daar verder wel vrolijk en tevreden. Dan heeft ze dus gewoon maar heel weinig gedronken gedurende de dag, maar het is niet alsof ze er dan echt om gehuild heeft. Ze wil het gewoon niet. Het is vooral zonde van alle afgekolfde melk die de gootsteen in verdwijnt. Dat is voor mij nu denk ik het belangrijkste, dat ik mijn angst dat ze zonder bij mij te drinken alleen maar hysterisch aan het huilen zal zijn, of niet meer groeit, kan loslaten. Ik blijf het wel elke dag proberen thuis nu, zodat ze er hopelijk meer routine in opbouwt.

4 jaar geleden

Hier met mn dochter, 21 wk, hetzelfde probleem dus ik lees even mee. Geen tips want hier werkt niks, hoewel de lansinoh fles wel het meest potentie lijkt te hebben;)

4 jaar geleden

Onze dochter heeft ook heel even de fles geweigerd. Wij hebben toen de MAM fles gegeven, pakte ze in een keer en na een paar keer weer de avent naturel.

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Bij een vriendin van mij was de gouden tip om zelf weg te gaan. Ze hadden e ...
Zo ging het bij alle BV baby’s in onze familie ook (7 in totaal) nadat dat bij de eerste na een lange strijd de oplossing bleek. Ging bij allemaal best vlot!

4 jaar geleden

Ik lees ook even mee. Hier een dochter van 18 weken en ook flesweigeraar. Veel verschillende flessen geprobeerd sinds week 10 en met de Lansinoh fles het meeste succes. Dat wil zeggen dat ze in een goede bui daar wat uit drinkt, maar alleen als het vers afgekolfde melk is. Ze kan het dus wel.. Vorige week zat ze in een sprong en huilde ze veel en sliep ze weinig, waardoor ze geen geduld had voor mijn toeschietreflex. Hier kreeg ik zoveel stress van dat het toeschietreflex helemaal niet meer kwam. Totale paniek dus. Ook kolven ging niet meer. Mocht je ooit op dat punt belanden weet dan dat er een oxytocine neusspray bestaat (verkrijgbaar bij de apotheek op doktersrecept) waardoor je een toeschietreflex krijgt, zelfs met veel stress! Ik wil nu nog even met een prelogopedist bellen om te kijken of zij nog iets voor ons kunnen betekenen. Mijn werk en mijn eigen gemoedstoestand hebben er inmiddels erg onder te lijden helaas. Ik vind borstvoeding fantastisch, maar een escape hebben indien nodig is toch ook wel heel fijn..

4 jaar geleden

Reactie op retsokegni

Ik lees ook even mee. Hier een dochter van 18 weken en ook flesweigeraar. V ...
Baby bij oma achter laten, papa de fles laten geven, warme melk, koude melk, op schoot, in een wipstoel, noem het maar op, allemaal geprobeerd ook. Beste gaat het (de keren dat ze een beetje dronk) als ik met haar rondliep en tijdens het lopen het flesje geef.

4 jaar geleden

Hier lijkt de ellende na 1,5 maand eindelijk voorbij. De MAM fles werkte voor ons het beste. Rechtop zittend tegen bovenbenen aan. Ze dronk eerst goed bij mij, toen met papa ernaast en toen ook bij papa. Vandaag oma weer laten proberen. Melk niet al te warm. Ze moet wel echt trek hebben. Als ze geen zin heeft, blijft ze hem met haar tong wegduwen en/of haar hoofd wegdraaien. Even een speentje erin dan tot ze wel echt trek heeft en dan hapt ze wel zo aan als je het na een tijdje nog een keer probeert. Nu doen we het 1x per dag, de voeding van rond 11u (want dan is het het rustigst), zodat ze er routine in houdt. Houd vol allemaal! Het komt vast goed!

4 jaar geleden

Hier lijkt de ellende na 1,5 maand eindelijk voorbij. De MAM fles werkte vo ...
Geef je dan vers afgekolfde melk?

4 jaar geleden

Reactie op retsokegni

Geef je dan vers afgekolfde melk?
Uit de koelkast van een dag ervoor. Ik had nog iets van 5 voedingen in de vriezer staan, maar die heb ik gisteren maar weggegooid. Ik durf het niet aan dat ze die dan toch opeens weer zou gaan weigeren, omdat het te anders gaat smaken. Op de kinderopvang gaat het inmiddels ook heel goed. Ze dronk daar 2 flessen van 150cc (de eerste keer dat ze ging dronk ze ongeveer 70cc op een dag van 9 tot 17, dus dat is echt wel een enorme verbetering). Bij mijn moeder wil het nog niet lukken helaas. En vandaag was mijn man met haar op visite ergens en had hij de fles meegenomen en toen weigerde ze hem helaas ook weer. Wij geven de fles nu wel steeds op dezelfde plek in huis, misschien dat dat ook nog wel scheelt.

4 jaar geleden

Tot 5 maanden wou mijn dochter ook niet uit de fles drinken! Had echt alles geprobeerd! Heb wel 10 verschillende spenen/flessen in huis! Toen kreeg ik de tip om een keer naar de osteopaat te gaan, want misschien dat er wat vast zou zitten in haar net o.i.d! Had er niet zo veel vertrouwen in, want ik merkte niks aan haar, maar ben wel gegaan omdat ik alles geprobeerd wou hebben! Na 2 behandelingen dronk ze ineens uit een fles!!! Ze had blijkbaar iets een blokkade in de nek en middenrif! Ben nu zo blij dat ik het geprobeerd heb! Hopelijk heb je er wat aan!