34 Reacties

4 jaar geleden

Zelfde probleem hier!

4 jaar geleden

Hooi. Ik had als eerste hapje wortelen. Meneer moest er niks van weten. Daarna heb ik watermeloen gedaan. En dat vond die heerlijk. Daarna nog banaan gedaan ook dat ging er super goed in. Toen ging ik door naar bloemkool. En weer die groente hij vond het niks. Toch ben ik door gegaan alleen heb ik nu eens niet alleen broccoli gedaan maar ik heb er een halve aardappel bij gedaan. Goed door gestoomd. En flink gepureerd. En lekker dat die het vind!!! Ik ga volgende week toch nog een keer wortel proberen en dan doe ik er ook een halve aardappel bij. Eens kijken of dat wat doet. Miss werkt het ook bij jou?!

4 jaar geleden

Als hij het echt niet wilt dan zou ik even stoppen en het dan later (1-2 weken) nog eens proberen. Het moet wel leuk blijven uiteraard

4 jaar geleden

Is hij er wel aan toe??!! Waarom geef je hem geen fruit??!!

4 jaar geleden

Hier ook alle hapjes gewoon met aardappel gemixt en toen ging het als een trein🤷🏼‍♀️ nu 6 maand en vlees geintroduceerd

4 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met zelf gemaakte groente/fruit hapjes, onze zoon krijgt vanaf maand 4 uit potjes, 's morgens fruit en 's avonds groente, hij heeft ook echt wel voorkeur voor bepaalde groente en fruit. Banaan vind hij helemaal niks.. paar keer geprobeerd maar houdt dan ook z'n mond dicht, peer vind je wel heerlijk... Eet zon klein potje vanaf vier maanden helemaal op (125g) qua groenten vind hij doperwtjes niks, broccoli niet... Wortel ging wel, gisteren kreeg hij pompoen rijst, dat ging er aardig goed in. Wanneer hij 6 maanden oud is, laat ik 'm met ons mee eten, ben benieuwd.

4 jaar geleden

Geven jullie zijn groente op momenten dat jullie ook aan het eten zijn? Hier wilt meneertje graag "meedoen" en eet duidelijk beter van zijn hapjes als we gezamelijk aan tafel zitten dan als ik hem apart voed. Hier maakt het dan niet uit of het fruit of groente is.

4 jaar geleden

Hier vind hij ook weinig lekker. Wortel niet, bloemkool niet, banaan niet, maar: Pompoen! Misschien het proberen waard :-)

4 jaar geleden

Pastinaak deed hier wonderen.

4 jaar geleden

Reactie op Famkol

Is hij er wel aan toe??!! Waarom geef je hem geen fruit??!!
Hij kijkt wel altijd ons eten na en heeft sneller honger tussen zen flessen door.. zoals de wortel gaat nu wel. Maar alsnog doet hij zen mondje niet open🙈 ik ga denk ik maar eens proberen met fruit.. en zoals hier geschreven staat met aardappel mixen. Maar nu eerst maar eens iets zoets proberen=)

4 jaar geleden

Reactie op Vlaflippie

Als hij het echt niet wilt dan zou ik even stoppen en het dan later (1-2 we ...
Soms huilt ie indd. Ik ga het eerst eens proberen met wat zoets. Wil die dat ook niet dan stel ik het nog even uit =(

4 jaar geleden

Reactie op Johanneke

Hooi. Ik had als eerste hapje wortelen. Meneer moest er niks van weten. Da ...
Het is indd het proberen waard!! Maakt de smaak denk ik net wat minder heftig als je het mixt! Ga het eens proberen!

4 jaar geleden

Reactie op SmileyBaby

Ik heb geen ervaring met zelf gemaakte groente/fruit hapjes, onze zoon krij ...
Wat fijn!! Hier is het echt 4 lepeltjes en dan is het nog veel haha. Denk ook wel dat elke baby zo zen voorkeuren heeft inderdaad!

4 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Geven jullie zijn groente op momenten dat jullie ook aan het eten zijn? Hie ...
Nee dit deden wij niet.. maar gaan het zeker proberen als ik vrij ben ( veel wisselende diensten in zorg waardoor het niet altijd kan. )

4 jaar geleden

Hier zijn we ook niet op 4 maanden begonnen maar op 5 maanden met de oefenhapjes. Je moet ze het natuurlijk wel een beetje leren. Ik zit altijd mee te smakken 😂. Probeer eens venkel? Ik ben daar zelf geen fan van, maar dat is vrij zoet en eten ze best wel graag. Wout lust het in ieder geval wel. Succes

4 jaar geleden

Hi, ik weet niet of iemand hieronder het al gezegd heeft. Maar een beetje moedermelk/ poedermelk erbij mengen kan helpen. Mijn dames eten nu echt ipv kliederen.🤭

4 jaar geleden

Wellicht een ander tijdstip? Misschien kan hij nog vol zitten?

4 jaar geleden

Ik had hetzelfde probleem, niks vond ze lekker. Totdat ik groente uit een potje probeerde (van hipp). Nou, toen ging haar mond wel open. Blijkt dat ze niet zo van stukjes/structuur in het eten houdt. Zolang het ‘glad’ is is het goed. Misschien is dat nog een tip

4 jaar geleden

Reactie op Ester

Hi, ik weet niet of iemand hieronder het al gezegd heeft. Maar een beetje m ...
Goeie tip! Ik had het al eens eerder gelezen, maar het niet bedacht toen ik het klaarmaakte 😅 Ons mannetje vindt bloemkool ook niks, terwijl we het echt al wel een keer of 6 gegeven hebben. Hij heeft vandaag voor het eerst een potje groentes mee naar de opvang ben benieuwd hoe hij dat vindt, thuis krijgt ie alles vers :)

4 jaar geleden

Mijne vind fruit heel smerig, maar groente juist lekker. Wat bij mij helpt is speen erin dopen, dan gaat het er makkelijk in, en dan gaat het de volgende keer vaak makkelijker