34 Reacties

4 jaar geleden

Het eerste jaar is het bijvoeding en mogen kindjes echt nog ermee oefenen en maakt het niet uit als dit minimaal is. Sowieso wordt wereldwijd bijvoeding pas vanaf 6 maand geadviseerd, waar in NL vaak al vanaf 4 wordt gestart. Ik zou er vooral weinig aandacht aan besteden, gewoon blijven aanbieden en als kindje er niks van wil weten het lekker laten.

4 jaar geleden

Je kan nog wel uitproberen met verschillende tijden en Opletten dat kindje op dat moment niet moe of hongerig. Maar verder.. no worries! Komt vanzelf

4 jaar geleden

Een potje proberen. Babytjes houden niet altijd van de structuur. Eten uit potjes zijn glad.

4 jaar geleden

Onze dochter vind fruit heerlijk maar groente moet ze echt niks van weten! Vind ze echt helemaal niks

4 jaar geleden

Groente hapjes hier ook zelf gemaakt, maar qua structuur vond hij het maar niets .. Potjes gaan daarentegen goed, veel gladder van structuur!

4 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Goeie tip! Ik had het al eens eerder gelezen, maar het niet bedacht toen ik ...
Potje groente ging veel beter at ie 3kwart op! We gaan de verse groentes nu ook glad proberen te maken met de blender en wat vocht of melk toevoegen, dit ging gisteren met de doperwten al beter. Hij eet weer groentes! Hierdoor ging appel hapje ook gelijk goed (wel schillen, want stukjes schil vindt ie niks haha)

4 jaar geleden

Wortel doperwten en bloemkool ging hier ook niet van harte. Spoog ze ook direct uit. Banaan ook niet.. Maar peer daarentegen.... lekker dat ze t vind! Al spoog ze dat ze de eerste keer ook uit. Gewoon rustig blijven proberen... 😊

4 jaar geleden

Hier ook potjes! Die van 4 maanden zijn helemaal glad, zowel de fruit als groente. Toen ze daar wat aan gewend was ging het zelf gemaakte er beter in, ook omdat ze wat leerde fijnmalen op kleine stukjes brood met boter

4 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Een potje proberen. Babytjes houden niet altijd van de structuur. Eten uit ...
Heb pompoen gemaakt en dit was indd veel zachter van structuur.. dit ging zonder kokhalzen ect. Dus ga nu vooral zachte groentes proberen die echt goed zacht gemaakt kunnen worden. Banaan ging ook goed!

4 jaar geleden

Hoi Bij ons wilde hij er eerst ook niets van weten(rond 4) maanden. Toen een maand gestopt. Toen rustig begonnen en toen kokhalsde hij al minder. In overleg met cb deden we twee keer per dag een beetje “oefenen” en na een aantal x (Laten we zeggen 5/7 keer) begon hij het steeds meer te eten. Nu vind hij het geweldig. Worteltjes, bloemkool, zoete aardappel en doperwten. Probeer het wel heel glad te maken! ☺️

4 jaar geleden

Food under one is just for fun ;). Gewoon elke dag 1 malig aanbieden, wil hij het niet dan is het misschien nog te vroeg :). WHO hanteert zelfs pas met 6 maanden te introduceren. Dus het is echt niet gek of raar. 😊

4 jaar geleden

Thanks voor alle tips ect! Zijn met banaan begonnen en dit ging er goed in! Vervolgens weer groente hapje gedaan echt goed glad gemaakt en dit ging ook gelijk weer goed! Super fijn en leuk om hem zien te genieten!

4 jaar geleden

Hier geef ik de ene keer groente en de weer weer een keer fruit. Soms 2 dagen fruit kijk er niet zo naar. Hij vind tot nu toe alles lekker. Sommige groentes vind hij ook niet lekker ivm de structuur. Fruit is toch natter en gladder te krijgen dan groentes! Bij doperwten doe ik er een beetje water doorheen en geef ik ook een paar slokjes water tussen door. Is veel droger dan bijvoorbeeld wortels. Anders krijgt hij het ook niet goed weg.😅