Hallo ouders,
Deze week kreeg ik op het consultatiebureau te horen dat met 11 maanden niet meer de bedoeling was dat je kind uit een speenfles drink maar uit drink- of tuitbekers moet drinken om later lispelen te voorkomen. Nou drinkt onze zoon wel water en koude thee uit de drinkbeker (wij hebben die van Munchkin) maar hij weigert om hier de melk uit te drinken. Hij moet en zal de melk uit de speenfles krijgen, met een hoop geschreeuw en gehuil maakt hij dat wel duidelijk. Nu is mijn vraag hoe jullie dat hebben aangepakt? Hoe maak je de overgang van melk uit een speenfles naar een drinkbeker, terwijl hij andere drank wel gewoon uit de drinkbeker drinkt? 🤷🏼♀️ Dank jullie wel alvast!
Mijn kinderen hebben tot hun 3e een papfles gehad en ze praten prima geen gelispel... als je straks koude melk gaat geven tussen de middag of in ochtend dat gelijk in een beker aanbieden😄
Mijn zoon van inmiddels 6 dronk tot zijn 2e a 3e jaar melk uit de drinkfles. Nergens last van. Ik hoor het eerlijk gezegt voor het eerst en ik ging bij mijn zoon regelmatig naar het cb (1e kind, onzekere mama🤣, nu stel ik mijn vragen hier). Gewoon doen wat jij het beste vind
In België raden ze aan om tussen 15 & 18 maand te stoppen met de flesvoeding. Hier alle info: https://www.kindengezin.be/voeding-en-beweging/flesvoeding/flessen-afbouwen/
In België raden ze aan om tussen 15 & 18 maand te stoppen met de flesvo ...
Zal wel een kern van waarheid in zitten, maar toch denk ik dat ieder kind anders is. Mijn zoon kreeg dus zijn melk uit de fles heel lang. En altijd wanneer hij de fles kreeg dan wist hij, ik ga slapen. Wanneer we ergens waren kregen we hem heel makkelijk in slaap en wanneer hij wilde slapen wilde hij zelf ook de fles.
Ik denk een goede onderscheid maken tussen gewoon je dorst lessen met een beker en een fles voor het slapen gaan heel goed zal werken.
Hier krijgt onze dochter ook nog gewoon melk uit de dr brown fles.. overdag drinkt ze wel uit de rietjesbeker maar vind het nog heerlijk dat ze savonds ff lekker op schoot ligt en melk drinkt🙈
Het consultatiebureau vindt wel vaker ergens iets van. Hij krijgt vanzelf een keer geen melk meer of over een paar maanden wil hij het ineens wel. Ik zou me er niet te druk om maken!
Ik krijg vast ook commentaar volgende week omdat die van nog 3x 150 krijgt 🤣 jammer dan