8 Reacties

3 jaar geleden

Misschien is hij toe aan zelf eten? Hoe geef je het brood? Eens een korstje in zijn hand geven of stukjes zelf laten pakken, dit kan ook met fruit evt leren de stukjes brood (die jij aan een vorkje doet) zelf in zijn mond te doen. Maar onze zoon at pas echt stukjes vers fruit toen hij zijn eerste tandje had.. een maisvinger is hier een beloning voor goed eten 馃き Want hier is eten door het sprongetje van 11 mnd ook drama 馃槖

3 jaar geleden

Hoort erbij! En ze overleven het echt(en jij ook)馃ぃ. Hier de 3e jongen en deze at steeds alles maar begint ook ineens zijn mond dicht te houden. Hij blijft aan tafel zolang wij daar zitten ik bied steeds opnieuw aan en weer door met het ritme vd dag. Ook dan geen tussendoortjes op het moment van tussendoortje hier om 3 uur bied ik hem dan weer zijn eerder niet opgegeten eten aan waar hij dan ook maar iets van krijgt want anders zitten ze vol voor het avondeten. Alleen drinken zijn ze hier verplicht馃槃. Bij de oudste heb ik dit 4 maand vol gehouden en toen ging hij weer normaal eten. En de middelste 1.5 maand en deze ben ik met de 2e week bezig dus ben benieuwd wanneer hij zijn ritme weer oppakt.

3 jaar geleden

Hier ook gehad en nog steeds regelmatig zo. Mijn dochter wil wel zelf met lepel eten. Dat gaat nog niet heel goed dus ze mag dat niet altijd, maar nu laat ik haar oefenen met het ontbijt (havermoutpap, dat plakt dus redelijk goed haha) en kleed ik haar daarna pas om. S avonds snijden we groente in handgrote stukken, pasta laten we heel,etc. Vlees/vis/ei in blokjes en eet ze met haar handen wel heel goed met ons mee. Met bestek eten kan ze de rest van haar leven denk ik maar ;-) Misschien werkt dat nog! Oh en soms geef ik haar zelf een lepel en voer ik haar met een andere lepel 馃ぃ

VRIEND

3 jaar geleden

Ah ja, in die fase zitten we al een tijdje 馃檲 *Stukjes fruit prikken we aan een vork, schuift mevrouw zelf naar binnen. Of in hapklare stukjes; *Brood in hapklare stukjes, korstjes wat langer, kan ze knabbelen; *Groente in smalle reepjes of blokjes aan een vork. Penne pasta in gepureerde groente is ook een succes. Wie weet dat je hiermee iets kan 馃崁馃崁

3 jaar geleden

Misschien proberen om een auto trein of vliegtuig na te doen en het spelend ze mond in proberen te doen? Dat maakt het ook leuk weet niet of je dat al hebt geprobeerd.. Niks forceren en proberen andere dingen te geven wat niet met een lepel hoeft en vooral blijven proberen. Ik had in het begin (4 maanden) lepels van munchkin die platter zijn kan misschien ook aan de lepel liggen dat ze te bol zijn en hij dit niet fijn vind? Mijn dochter moest daar namelijk heel erg aan wennen.. Als je bolle lepels hebt probeer eens een platte. 馃槉

3 jaar geleden

Niet willen eten, dan is het toch klaar? Dan niet. Ga hier geen strijd voeren met eten. Uiteindelijk doen ze hun mond wel open hoor. Uiteraard moet dit geen dagen duren natuurlijk, maar een paar dagen... dan in de gaten houden dat de fles wel gedronken wordt.

3 jaar geleden

Onze zoon eet alles met de handen. Ik leg er de lepel bij, soms probeert hij mij na te doen en te scheppen of stopt een lege lepel in de mond. Of ik doe wat op de lepel en hij pakt de lepel zelf. Mijn zoon eet dus alles met de hand, stamppot, pasta, aardappeltjes, vlees, groentes, nasi, gewoon alles 馃お enorm geknoei maar het is een goeie eter en hij geniet ervan het zelf te mogen doen. 馃槉 goed ook voor de hand oog co枚rdinatie en de fijne motoriek.

3 jaar geleden

En met vork 馃槄馃槈 Ff gekkigheid. Hier een kliko als dochter. Ik probeer het altijd te zien als een feestje, niet geforceerd en eet altijd samen met haar. Goed voorbeeld doet volgen. Maar elk kind is natuurlijk anders.