46 Reacties

4 jaar geleden

Misschien kan je rijstebloem toevoegen aan je laatste fles voor je de nacht in gaat? Mag volgensmij vanaf 4 maanden en dat zorgt voor n langer gevoel. En een nieuw ritme proberen te geven kost even tijd.. probeer het ook echt een aantal weken vol te houden, onze dochter was eerst ook heel erg vroeg wakker maar ik gaf haar geen aandacht en dan viel ze wel weer in slaap, met protest hoor, maar de aanhouder wint en inmiddels slaapt ze na haar fles van 20.00/21.00 tot 7 uur door 🙂

4 jaar geleden

Moet je hem wakker maken voor de 23:00 uur voeding. Hier hielp die niet geven en wachten tot hij/zij komt. Dit werd bij ons steeds wat later en hebben nu een slaapkopje die van 8 tot 8 slaapt 🙈

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Moet je hem wakker maken voor de 23:00 uur voeding. Hier hielp die niet gev ...
Hij wordt uit zichzelf wakker. Meestal rond half elf maar soms ook pas na twaalf uur. Ik maak m niet wakker

4 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Hij wordt uit zichzelf wakker. Meestal rond half elf maar soms ook pas na t ...
Dat is jammer hopelijk leert hij het snel. En krijg je hier misschien goede tips

4 jaar geleden

Reactie op jansen-42

Misschien kan je rijstebloem toevoegen aan je laatste fles voor je de nacht ...
Ik geef borstvoeding. We hebben van de week een keer de late avondvoeding vervangen door een flesje nutrilon want dat krijgt hij ook wel eens. Gekeken of hij daar al langer op zou slapen maar helaas. Maar kan het nog eens proberen met wat rijstebloem. Of gekolfde melk met rijstebloem maar ik heb gelezen dat dat niet zo goed mengt....

4 jaar geleden

Pff begrijp de ellende helemaal! Toen onze dochter (3e kind) 10wk was sliep ze van 2200/23.00(laatste bv) tot 5, daarna ziekenhuisopname en daarna alles ontregeld. Kwam elke nacht weer 2x.en 5.30u begon de dag voor haar. Ik ben totaal op. M'n man heeft nu hetzelfde gedaan als de andere 2: erheen en tot 4u krijgt ze geen voeding (misschien kun jij tot 5/6u doen omdat je baby pas om 3u komt. We zijn klaar met de nachten. Hij heeft haar 3 nachten getroost tot 4u. Was niet makkelijk maar heeft wel z'n vruchten afgeworpen. Deze nacht kwam ze pas om 4u en toen om 7u pas weer. We gaan dit ook doen bij de 4u voeding. Er wel zijn voor je kindje maar geen voeding geven. Als moeder niet te doen want dan ruiken ze je maar als man kan het. Soms lieten we haar 3min huilen en dan erheen voor speentje. Ze ging weer slapen, al duurde dat de eerste twee nachten echt lang. Even doorzetten. Babies hebben op deze leeftijd echt geen nachtvoeding meer nodig. Het is wel zo dat ze soms even bij mama willen snuffelen voor veiligheid. Maar onze is nu bijna 5mnd en willen even iets doorbreken. Mijn ervaring met afgekolfde bv en iets toevoegen ter verdikking hielp echt nooit iets. + Dat je je kindje dan ook best pittige vezels geeft voor de darmen. Ik zou het zoeken in troosten. Even bikkelen maar daarna is t wel fijn! Succes 🍀✨

4 jaar geleden

Hoi :) ons zoontje Jim is ook 4 maanden en ik geef nog enkel bv. Ik heb ook mega zitten stoeien met nachtvoeding. Momenteel gaat het redelijk goed: hij krijgt rond 18.45 nog laatste voeding en slaapt dan lang, eerst tot 00 uur, daarna maakte hij daar 01 uur van, en laatst zelfs een keer 02 en 03 uur. Ik maak hem dus niet wakker. Na die nachtvoeding heeft ie wel de neiging om om 05 uur wakker te worden. Op de 1 of andere manier slaapt ie dan niet goed weer door, dus geef ik het op en leg hem naast me in bed (i know, wordt afgeraden, maar hij en ik slapen dan nog 1,5 tot 2 uur door). Hij slaapt overigens tot 05 uur op zijn eigen kamertje. Hopelijk heb je hier iets aan! Groetjes en slaap ze :)

4 jaar geleden

Ik zit in dezelfde situatie momenteel. 😔 Herken je gevoel en vermoeidheid. Ik geef ook bv en vanaf meestal 23.00u slaapt hij zijn langste deel van de nacht (zo'n 3-4 uur). Hij wordt dan huilend wakker en ik voed hem dan ook. Daarna is hij om de 1 - 1,5u wakker. 🥴 Ik voed hem elke keer dan en hij valt dan ook na een kwartiertje drinken weer in slaap. Overdag zit er wel 3-4 uur tussen zijn voedingen. Ik ben zoooo jaloers op mama's die al wel een nachtje door kunnen trekken. 1x voeden maakt me echt niets uit. Is ook fijn om de druk van de borsten af te krijgen. Maar 4-5x per nacht wakker is erg vermoeiend.

4 jaar geleden

En misschien heb je dit al geprobeerd hoor.. maar ik heb het idee dat ons zoontje beter en langer slaapt als ik hem voor de laatste voeding van 18.45-19.00 lekker in bad heb gedaan.(ik doe dat niet elke avond maar als ik het doe, merk ik wel verschil)

4 jaar geleden

Ik heb niet per se tips want wij hebben met onze zoon getobd met de nachten tot hij 14 maanden was, we kwamen er niet uit tot het opeens voorbij was... Maar heel veel sterkte, het komt heel veel voor. Je bent zeker niet alleen. Sterkte 🙌

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Moet je hem wakker maken voor de 23:00 uur voeding. Hier hielp die niet gev ...
Ja dat werkte bij ons vreemd genoeg ook bij onze dochter zo, alsof ze dan in een diepe slaap kwam en daardoor lekker doorsliep tot de ochtend.

4 jaar geleden

Misschien wat langer wakker houden in de avond? Ons zoontje van 4 maanden doet rond 7 uur een avonddutje tot ongeveer uur/half 9. Daarna spelen we, zodat hij lekker energie verbruikt en dan neem ik hem vanaf 22.15 ongeveer mee naar zijn kamer. Even rustig voeden en dan om 22.40 ongeveer zijn eigen bedje in. Dan slaapt hij meestal tot een uur of half 8/half 9. Im de avond clustert hij dan voedingen, rond 19.00, 21.00, 22.30. En soms die van 21.00 niet, afhankelijk naar zijn behoefte. Het verschilt ook of ik hem bij ons op de kamer leg of in eigen kamer. Bij ons wordt hij rond 04.00 wakker voor een voeding, slaapt dan weer rond 04.15. En in zijn eigen kamer slaapt hij door. Ook wordt hij vaak wakker als hij geen slaapzak aan heeft, door zijn bewegingen denk ik. Met dat soort verschillen experimenteer ik een beetje. En kan me goed voorstellen dat je er soms even doorheen zit, met dat slaapritme! Wat ik wel las in de Kleintjes Methode is dat nachtvoedingen belangrijk zijn, omdat jonge babies hun suikergehalte nog niet kunnen reguleren, en door lang geen voeding te krijgen, heb je hoge suikerpiek en laag suikergehalte, terwijl je door een nachtvoeding het in balans houdt. Dus ik zoek ook nog even wat ik fijn vind: bij ons met nachtvoeding, of op eigen kamer en lekker doorslapen.. blijft zoeken denk ik. Denk het belangrijkst dat je er voor jezelf een goed ritme in vindt. Succes in ieder geval, hoop dat hij snel een fijner ritme krijgt!

4 jaar geleden

Ik denk dat je zeker niet alleen bent in die twijfel voor nachtvoeding. Bij ons (ze is nu 18weken) wordt ze soms wel, soms niet wakker, indien wel is het vaak rond 3uur zn dan slaapt ze door tot 7/8uur. Nu vannacht heeft ze van 21u30 tot 8u geslapen. Ze wisselt enorm! Zo erg zelf dat ik bang wordt als ik ga kolven dat ze toch beslist om wakker te worden. Echter als ze wakker wordt, drinkt ze in totaal maar 10min en valt ze weer in slaap. Ik zou je aanraden om zeker je moedergevoel te volgen, als jij het gevoel hebt dat het beter is om hem wakker te maken, doe je dat. Als er iets is dat hem stoort of niet lekker zit, zal hij dat ZEKER laten weten 🙂 als ik het persoonlijk zo lees zou ik hem niet wakker maken, maar laten verder slapen met speentje. Veel succes in elk geval!

4 jaar geleden

Onze kleine krijgt half 8 laatste voeding en 8 uur naar bed. Sinds we hem 23 uur niet wakker maken voor voeding en de laatste voeding iets later geven gaat slapen top! Wij moesten hem 23 uur echt wakker maken. Misschien helpt het je 😊

4 jaar geleden

Ik heb helaas geen tips. Ik zit met hetzelfde probleem. Zal het een sprong zijn? Hier 17 weken.

4 jaar geleden

Hoi,mijn zoontje van 21weken slaapt sinds 5 weken volledig door.Hij krijgt rond 20.00 de laatste fles en komt dan weer rond 07.00.Ik doe in zijn laatste fles rijstebloem.

4 jaar geleden

Onze zoon (18 weken) is hetzelfde. Ik geef ook nog volledige borstvoeding. We worstelen een beetje door de nachten. De ene nacht komt hij nog 4x en een andere nacht "maar" 2x. Ik denk dat wij ook gaan proberen dat mijn man hem eerst troost en dat we dan proberen nog maar 1x van zijn nachtelijke momentjes ook daadwerkelijk een voeding moment te maken. En dat we hem de andere keren alleen troosten. Afgekolfde borstvoeding geven als laatste voeding werkte hier ook niet. Meneer werd 2 uur later gewoon weer wakker. Hij komt ook vaker in de nacht na een dag kinderopvang. Misschien dat hij dan zijn mama/papa honger wil inhalen, omdat hij dat overdag gemist heeft.

4 jaar geleden

Misschien borstvoeding mengen met pap als laatste fles? Geen idee hoor maar neem aan dat je dat ook gewoon kan doen met afgekolfde melk 😁

4 jaar geleden

Reactie op Marjoleinc

Hoi :) ons zoontje Jim is ook 4 maanden en ik geef nog enkel bv. Ik heb ook ...
Zelfde hier hoor. Hij slaapt bij ons op de kamer maar meestal de laatste uurtjes naast 1 van ons in bed. Dan slaapt hij wel nog even.... meestal.

4 jaar geleden

Hoe lang slaapt hij overdag?