27 Reacties

4 jaar geleden

Ik wel, er zit oa meer ijzer en calcium in en dat hebben ze zeker nodig, aangezien ze minder melk gaan drinken en meer gewoon eten.

4 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Ik wel, er zit oa meer ijzer en calcium in en dat hebben ze zeker nodig, aa ...
idd, ik heb het ook gedaan bij mijn zoon omdat er dus meer ijzer enzo in zit. Het is natuurlijk aangepast op de leeftijd.

4 jaar geleden

Vooral vanwege het ijzer dat toegevoegd is, geef ik opvolgmelk. De voorraad die de baby had van jou is "op" en moet nu aangevuld worden. Aangezien ze het via vaste voeding nog onvoldoende binnen krijgen, geef je het via de opvolgmelk. Dus volgens mij heel belangrijk voor een gezonde ontwikkeling. Ik ben wel overgestapt van nutrilon naar kruidvat. Net zo goed en de helft van t geld.

4 jaar geleden

Ik geef ook opvolgmelk. Zonder moeite overgestapt. Wat jij zegt had ik ook gelezen, maar dan denk ik, welk marketingdoeleind dan? Want het is niet dat het duurder is of het je aangesmeerd wordt.

4 jaar geleden

Ik geef ook opvolgmelk. Er zit meer ijzer in. Baby's hebben de eerste 6 mnd voldoende ijzer van hun moeder, maar na 6 mnd bent dit af. Ik ben vd ene op andere dag overgestapt. Hij kreeg voorheen 4x 210+7 en krijgt nu 3x 180+6 en een fles van 210 voor t slapen gaan

4 jaar geleden

Ik geef ook opvolgmelk!

4 jaar geleden

ook ik geef opvolgmelk.

4 jaar geleden

Kleine van ons krijgt nog gewoon 1 van kruidvat. Straks als die op is, stappen we wel over naar opvolgmelk. Alleen had wel begrepen van andere dat je op moet passen aangezien bij de een meer suiker in zit dan de ander.

4 jaar geleden

Ik heb het gisteren gevraagd aan consultatie bureau. Met nummer 1 krijgt je kind veel voedingsstoffen en zal daardoor minder goed eten. Wat je merkt bij voeding 2 dat je baby meer groente en brood gaat eten. Wel hoeft er niet zo strikt aan de aantal flessen gehouden te worden. Onze zoon heeft ineens 5 a 6 flessen van 150 ml nodig. Ze gaf als advies om met nummer 2 in de avond 30 ml meer aan te bieden. Dat onze zoon meer voeding nodig heeft dan eerder komt omdat hij veel beweegt nu. Naar verwachting zal hij over 2 maanden aan 3 a 4 voedingen zitten zoals op de verpakking staat vermeld.

4 jaar geleden

ik blijf nr 1 geven. voor de ijzer kun je fruit en groente geven wat rijk aan ijzer is.

4 jaar geleden

Ik geef ook opvolgmelk, vanwege de redenen die hier beneden al benoemd worden.

4 jaar geleden

Opvolgmelk. Om de al genoemde redenen. ☺️

4 jaar geleden

Mijn cb zegt pas met opvolg melk te starten als hij nog maar 2 of 3 flessen krijgt en verder vooral vaste voeding. Hij zit nu nog op 4 flessen, dus ik hou het nog even bij nr 1 ☺️

4 jaar geleden

Wij geven opvolgmelk en maken de pakken van nr 2 gewoon op tijdens de middagfles

4 jaar geleden

Ik geef opvolgmelk. Ze gaat het tweede half jaar opbouwen naar rond de 1 jaar met de pot mee eten en 3 maaltijden per dag. Als ze 1 blijven krijgen krijgen ze teveel voedingsstoffen binnen en gaan ze niet lekker over op vaste voeding. En goede en slechte stoffen zoals je zegt... ik denk dat ze straks als ze met de pot mee eten vanalles binnen krijgen wat goed en of slecht is.

4 jaar geleden

Wow, het verbaast me dat zo veel van jullie opvolgmelk geven. Zet me toch even aan het denken. Wist niet dat er minder voedingsstoffen in opvolgmelk zitten en dat ze daardoor meer vast voedsel gaan eten. Bedankt voor het delen. Denk dat ik toch even het consultatiebureau ga raadplegen voor advies. Kijken wat ze zeggen.

4 jaar geleden

Ook opvolgmelk wegens redenen die hieronder al vernoemd zijn. Vooral omwille van het tekort aan ijzer die ze onvoldoende meekrijgen via vaste voeding. En ja het overstappen naar vaste voeding gaat dan idd ook gemakkelijker. Mijn dochter eet al wat meer van haar groentjes en fruit nu dat we geen zuigelingenmelk meer geven.

4 jaar geleden

Ik niet. Maar ik geef ook nog grotendeels borstvoeding. De kv die hij mee krijgt naar de opvang is wel gewoon nr 1.

4 jaar geleden

Wij blijven voorlopig gewoon nutrilon nr 1 geven nadat wij o.a. dit artikel lazen, maar iedereen moet natuurlijk doen waar hij of zij zich goed bij voelt :-) http://anurati.com/918/918

4 jaar geleden

Reactie op Karin1988

Wij blijven voorlopig gewoon nutrilon nr 1 geven nadat wij o.a. dit artikel ...
Dit was inderdaad precies wat ik bedoelde, had alleen even geen bron paraat. Maakt me toch weer aan het twijfelen.