22 Reacties

4 jaar geleden

Hey hoi, Nee wij geven geen papfles. Wij geven al hapjes sinds 4 maand en sinds 2 weken hele porties ze is nu 5 maand den een 1 week. Maar nee ze slaapt goed soms niet ivm sprongetjes maar pap geef je vaak als ze moeten doorslapen.. als zeal last van krampjes hebben geef je het eigenlijk al niet.. wij straten iver een oaar weken met brodkorstjes vind rijstebloem geen meerwaarde hebben voor ons. 😃

4 jaar geleden

Nee doen wij niet. Volgens cb is dat niet nodig tenzij een kindje niet voldoende groeit 😉

4 jaar geleden

Wij geven het ook niet op advies van het cb. Daar benoemde ze dat het puur een dikmaker was. Als je kindje goed drinkt zou ik het niet doen

4 jaar geleden

Denk dat het Voedingscentrum een goed antwoord op weet. Niet te veel of te vaak dus is het advies.. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/wat-voor-pap-kan-ik-geven-aan-mijn-baby-.aspx

4 jaar geleden

Ik doe soms wel eens rijstebloem in de laatste fles (mijn zoon krijgt verder borstvoeding alleen de laatste voeding niet) in de hoop dat hij door gaat slapen. Maar dit is nog nooit gelukt😅 dus rijstebloem heb ik de ervaring mee dat het niet echt van toegevoegde waarde is.

4 jaar geleden

Ik geef het ook niet. Inderdaad wel geprobeerd conform hapjesplan Nutricia. Maar de kleine vind het gewoon echt ronduit vies. Ik krijg het er niet in 😅 dus: hij is 5,5 maand. Krijgt ook 4x 180+6 en oefenhapjes. En slaapt zo'n 8 uurtjes per nacht aaneengesloten.

4 jaar geleden

Bij mij op het consultatiebureau zeiden ze dat je rijstebloem soms kan geven maar niet te vaak. Ze hadden liever dat we bij de 6 maanden tarwepap zouden gaan geven. En dat geef ik dan in de ochtend als eerste flesje

4 jaar geleden

Wij doen het niet, heb het bij mijn zoon destijds geprobeerd zonder succes. Ik vond het zelf zo'n gedoe ook allemaal. Wij beginnen nu voorzichtig met een korstje brood.

4 jaar geleden

Ik doe het ook niet, yara volgens mij ook niet nodig. Dus voor ons geen meerwaarde.

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Bij mij op het consultatiebureau zeiden ze dat je rijstebloem soms kan geve ...
Ik bedoel fijne granen pap, sorry

4 jaar geleden

Mij werd het wel aangeraden omdat mijn zoontje niet zo goed groeit. Ik gaf aan dat elke dag rijstebloem afgeraden werd maar daar reageerde ze eigenlijk niet op. Heb het toch maar niet gegeven.

4 jaar geleden

Hallo Mama's Ik geef af en toe rijstebloem door fruithapjes die erg dun zijn. Dacht dan wennen haar darmpjes aan wat vezels en geeft het fruit wat makkelijker.

4 jaar geleden

Nou wij hebben het wel in huis, heb het geprobeerd te geven, maar de speen was te klein en de grotere was te groot, later maar weer eens proberen. Mijn zoontje dronk toen 3x180/1x210 en nu 4x210.

4 jaar geleden

Hoezo geef je trouwens 180+5 ipv 6...?!

4 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Ik doe soms wel eens rijstebloem in de laatste fles (mijn zoon krijgt verde ...
Het is ook totaal niet om een kindje door te laten slapen..😬

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Het is ook totaal niet om een kindje door te laten slapen..😬
Het is zodat je kindje langzaam leert kennen met bepaalde voedingstoffen, als je brood geeft is dit ook helemaal niet nodig.

4 jaar geleden

Ons zoontje is 6 maanden en wij geven het niet.. Vanaf 4 maanden wel hapjes en hij eet alles. Hij krijgt 4 x 180ml + 6 scheppen. En 1 x fruit en 1 x groente. Waarom geef je eigenlijk maar 5 scheppen in 180? Want dan zijn de verhoudingen niet goed.. 🙈

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Hoezo geef je trouwens 180+5 ipv 6...?!
Ik bedoelde +6, foutje!

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Er zijn maar weinig mama’s die pap geven aan hun kindje, dus denk dat ik het ook maar niet ga doen. Ze groeit goed en slaapt ook goed (nu helaas even wat minder, ik denk een combinatie van tandjes en een sprongetje).

4 jaar geleden

Ik geef een papfles (opvolgmelk met fijne granen) in de ochtend, op advies van CB. Gaat erg goed!