25 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb een slaapzak met armen die wat dunner is en een slaapzak zonder armen die wat dikker is. Hangt neetje af van hoe koud het is. Dekentje is voor nu niet nodig vind ik, ze heeft het warm zat..

4 jaar geleden

In principe is een slaapzakje het dekentje. Je zou eventueel een lekker pyjamatje en lange romper aan kunnen trekken als het wat kouder wordt Mijn dochtertje slaapt nu in een slaapzak zonder mouwen, lange romper en broekje. En dit bouw ik dan zo op.. Ik heb ook een hele fijne puck a baby slaapzak gekocht. Wel wat duurder maar dat is 4 seizoenen en je kan er tot 3 jaar mee doen. 😊

4 jaar geleden

Zomerslaapzak zonder mouwen + romper zonder mouwen, lang broekje en trui. Geen deken, want hij kruipt zijn bed door :)

4 jaar geleden

Pyjama, dikke slaapzak zonder mouwen en een laken van Fedde en Kees. Het is echt heel koud. Mijn dochtertje was altijd een doorslaper en werd vorige week spontaan een paar keer per nacht, een paar dagen achter elkaar, wakker door de kou. Zo zielig!!! Sinds ik een slaapzak gebruik gaat het weer goed. Wilde er eigenlijk niet aan beginnen..

4 jaar geleden

Verschilt een beetje per nacht. Ze ligt sowieso wel altijd in een slaapzak en zonder deken. Ik merkte vd week dat ze in de ochtend elke keer koude beentjes en voetjes had ondanks lange broek en sokken dus ik ben nu voor een warmere slaapzak gegaan. Ook de mouwen eraan en daaronder heeft ze nu alleen een pyjamapakje zonder romper aan. En nu geen sokken want voetjes blijven nu wel lekker warm in deze slaapzak. Dus eigenlijk alleen met slaapzak maar wat ze eronder aan heeft verschilt. Net als de dikte vd slaapzak. Ik voel altijd aan haar voetjes en nekje. Liz is blijkbaar iemand die de nacht wat warmer ingepakt nodig heeft. Sommige zullen dit veel te warm vinden. Ieder kindje is anders 😊

4 jaar geleden

Wij doen slaapzak zonder mouwen en een romper met lange mouwen eronder. Het is bij ons zo’n 21/23° op zijn kamertje. We zitten op de wip om de mouwen er weer aan te doen. 😊

4 jaar geleden

Het hangt een beetje af van de temperatuur van de slaapkamer. Te warm is zeker niet fijn. Hier is het in de winter 18 graden op de slaapkamer. Mijn zoon krijgt dan een dunne pyjama en een dunne slaapzak zonder mouwen. Evt lakentje om in te stoppen. En mocht het kouder worden dan een dekentje.

4 jaar geleden

Hier nu romper met lange mouw en slaapzak. Dekentje trapt hij toch weg..

4 jaar geleden

Aangezien die van ons wat klein uitvalt ligt ze nog steeds in de puckababy mini maar altijd met deken lekker geborgen slapen. Mocht ze over gaan naar gewone puckababy slaapzak dan alsnog met deken. Als ze het warm heeft kruipt ze er wel onderuit denk ik dan. Maar meestal kruipt ze lekker weg onder de lakens.

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook sinds kort slaapzakje omdat hij zich telkens los rukte onder dekens weg en inbakeren rukte die zich ook los en was ook niet meer veilig draait rug naar buik. 1ntje van de Hema hebben we en nog zomerslaapzak geloof ik. Wel met de mouwen eraan vast. Vannacht had die erg koude handjes! Ik pak hem altijd bij me wanneer hij wakker word rond uurtje of 6 en slapen dan lekker samen verder. Hij heeft een romper aan met lange mouwen en sokjes. Ga morgen een warmere slaapzak kopen. Gebruiken geen dekentje omdat die zijn hele bedje door danst in de nacht🙈 soms stop ik wel eens eind vd slaapzak in bij matras.

4 jaar geleden

Hier slaapt ze in een zomerslaapzak zonder mouwen met een romper met lange mouwen. Dus met blote benen in de slaapzak. Als de temperatuur onder de 20 graden zakt wordt het tijd voor een pyjamabroek of winterslaapzak met mouwen.

4 jaar geleden

Wij gebruiken tot nu toe alleen nog maar een slaapzak. Dekentje schopt hij van zich af 😔 nu hebben we een dikkere slaapzak, net geen winterslaapzak. Weet niet welke tog het heeft (staat er niet in helaas) en dan zonder mouwen. Als het 19 graden is, krijgt hij een romper met lange mouwen, 20 of hoger romper zonder mouwen en 24 of hoger de zomer slaapzak.

4 jaar geleden

Mijn dochterje slaapt in een slaapzak zonder dekentje. Momenteel slaapt ze in een pyama met voeten in een wollen slaapzakje van disana zonder mouwen. Als het onder de 21 graden is in de slaapkamer slaapt ze in haar reiff slaapzak, deze is van wolfleece. En dan ligt het er een beetje aan, alleen een romper eronder en voor de echt koudere nachten weer een pyama.

4 jaar geleden

Wij hebben een klein koukleumpje hier.. pyama met lange mouwen en broek, romper korte mouwen, zomerslaapzak zonder mouwen lakentje en dekentje en nog komt ze sochtends koud uit bed🙈

4 jaar geleden

Nu nog in een slaapzak 0,5 tog met mouwen, pyjama met lange mouw en broekje met voetjes en een romper zonder mouw. Als het kouder wordt ga ik over op een slaapzakje van 2,5 tog.

4 jaar geleden

Die van ons slaapt nu nog in een zomer slaapzak (0.5 tog), romper zonder mouwen, pyama met lange mouwen, lakentje en dun dekentje. Het is ongeveer 20 a 21 gr in zijn kamertje. Ik heb vandaag de 4 seizoen slaapzak van Puckababy gekocht. Maar welke zak moet hij nu aan, herfst of bijv lente? En wat trek ik hem aan in de herfst slaapzak? Alleen romper? Of toch iets warmer? Elke avond sta ik voor dat dilemma.....

4 jaar geleden

Sinds afgelopen week in de dikke slaapzak 3.8 tog-4 tog en daaronder nu thuis dunne lange kleding. In center parcs had hij dikke pyjama eronder want dat was het kouder.

4 jaar geleden

Wij hebben een zomerslaapzak met een dekentje eroverheen. Als wij naar bed gaan doen we die even goed over haar heen, ze beweegt nogal veel. Is denk ik voor nu voldoende, maar als het veel kouder wordt weer ik nog niet wat ik ga doen..

VRIEND

4 jaar geleden

Hier gebruiken we ook nog de Puckababy mini, zijn aan het afbouwen met een armpje los, totdat dit goed lukt dan vervolgens 2 en dan over op een "normale" slaapzak...mijn zoontje is 3 weken te vroeg geboren en vindt met losse armpjes slapen nog heel lastig. Jij slaapt onrustig of helemaal niet zelfs. Ik kreeg de tip van iemand om halverwege zijn rompje een dun lakentje straks eroverheen te doen, dit vindt hij erg fijn! Geeft hem nog de geborgenheid en kan dan met een armpje los veel beter slapen. Ik was al aan het denken hoe we het vervolgens gaan doen met slaapzakje én strak instoppen om hem zo de geborgenheid nog te geven...wij hebben wel speciaal matras met topper dus als hij besluit te gaan rollen dan maak ik me niet heel druk, mits het dekentje niet te dicht bij zijn gezichtje zit. Hij slaapt nu met puckababy, pyjama lange mouw en snachts met broekje en overdag alleen shirtje met lange mouw en sokjes. Hij vindt het heerlijk 🥰

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Die van ons slaapt nu nog in een zomer slaapzak (0.5 tog), romper zonder mo ...
Wij hebben ook de 4 seizoenen slaapzak, hier hadden wij heel veel aan: https://www.puckababy.com/pdf/FAQ_Bag_4_Seasons.pdf