9 Reacties

4 jaar geleden

Misschien helpt dit: https://hapjesplan.nutriciavoorjou.nl/

4 jaar geleden

Ik heb ongeveer hetzelfde schema. Ik geef na de tweede fles in de ochtend rond 11 fruithapje. Rond 6 uur S'avonds groentehapje drna laatste fles

4 jaar geleden

Wij hebben deels hetzelfde ritme, ben van plan om vanaf 5 maanden (hij is nu 19wkn) fruit toe te gaan voegen om 10.15. Dan wordt het als volgt: 7.00 210+7 9.00/9.15-10.00 slapen 10.15 fruithapje 11.00 210+7 12.00-14.15 slapen 14.30 210+7 16.15 -17.00 slapen 17.30 groentehapje 18.15 210+ 7 19.00-7.00 slapen

4 jaar geleden

Wij doen meestal half uur tot een uur na de fles. Maar we hebben zo’n hongerige jongen dat als ik het voor de fles geef die fles ook wel leeg gaat. 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Maken jullie zelf de hapjes of kopen jullie de kant-en-klare in zo'n potje bij de supermarkt

4 jaar geleden

Ons zoontje is nu 4.5 maand wij hebben dit schema. 7 uur wakker maken en fles 9-10 uur slapen 11 uur fles. 11.30 uur fruithapje 12-14 uur slapen 15 uur fles 15.30 uur groente hapje 16-17 uur slapen 18 uur fles 19 uur slapen 22 uur laatste fles 22-7 uur slapen.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Maken jullie zelf de hapjes of kopen jullie de kant-en-klare in zo'n potje ...
Alles zelf maken

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Maken jullie zelf de hapjes of kopen jullie de kant-en-klare in zo'n potje ...
Ik maakte alles zelf en zal dat voor de jongste weer doen. Ik verwerk er echt alle groenten/fruit in die ik in de supermarkt kan vinden, zodat hij aan alle smaken went. Tip voor de groentenhap: hoeveelheid die je nodig hebt allemaal bij elkaar in een pot voor de microgolf (ook vlees of vis), beetje water erbij (niet onderzetten) zodat het kan stomen en 5 min in de microgolf. Dan afgieten, beetje boter erbij en mixen. Veel sneller dan babycook ed. Ik deed dit ‘s ochtends en gaf het mee met een tetradoek errond. Zo was het precies op temperatuur als ze moesten eten.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Maken jullie zelf de hapjes of kopen jullie de kant-en-klare in zo'n potje ...
Ik heb bij mijn zoontje na de oefenhapjes, vanaf 6 maanden ofzo, potjes gehaald voor de avond. Fruit maakte ik wel zelf. Laat je niet gek maken hoor ;-) die potjes zijn ook best goed.