7 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees mee!

3 jaar geleden

Wij gebruiken sinds een week of 6 een dun dekentje over een dunnen slaapzak. In het begin moest ons zoontje er niks van weten, nu zien we dat hij het wel fijn vind en zelf het dekentje over hem heen trekt. Als hij 2 is gaan we over naar een dekbedje met een pyjama. Nu is het nog niet zo erg als hij eronder uit ligt, niet koud en nog een slaapzak aan 😊 Hij heeft in zijn slaapzak alleen een rompertje aan

3 jaar geleden

Hallo, met mijn oudste dochter (4jaar nu) hebben wij pas een dekbed gegeven toen ze ook een groter bed kreeg. Ze was toen 2,5 jaar. Daarvoor sliep ze alleen in een slaapzak. Onze jongste dochter is nu 18 mnd en slaapt ook alleen in een slaapzak. Nu een wat dunere slaapzak zonder mouwen, wel heeft ze een dunne pyjama aan met mouwen. En haar romper. Als het nog wat kouder word rits ik de mouwen erweer aan. En mocht het winter worden dan hebben we nog een dikkere slaapzak en evt kan de dunnere erook nog in. Deze slaapzaken zijn van puckababy echt ideaal. Het ligt gewoon aan je kind wanneer hij /zij eraan toe is voor een dekbed. Hier zijn het alle 2 draaikonten en vond ik het gewoon eng om ze jonger onder een dekbed tedoen. Wel heb je ook speciale kinderdekbedden en ook kussens voor kinderen. Daar staar wel info over op internet.

3 jaar geleden

Wij hebben bij onze zoon toen hij ongeveer 2,5 was (denk ik, weet het niet meer zo goed) een dekbed en kussen gekocht voor in het ledikant. Maar hij bleef er nooit onder liggen, altijd schopte hij het naar beneden. Dus na heel veel proberen en strak instoppen, wat allemaal niks hielp, hebben we weer slaapzakken gekocht. Dat kussen was sowieso zinloos, haha. We hebben zo lang mogelijk gewacht tot hij naar een groter bed ging (niet lang voor zijn vierde verjaardag) en toen kreeg hij wel een (groot) dekbed. Dat ging iets beter maar nog steeds stoppen we hem vaak s avonds een keer in en hij ligt er vaak maar half onder. Het ligt een beetje aan je kindje maar onze zoon heeft het snel warm dus we hebben nooit een heel dik dekbed gekocht. En inderdaad een speciaal kussen voor kinderen (lekker dun). En dan is een romper of een pyjama voldoende denk ik, allebei lijkt me wat veel bij een dekbed.

3 jaar geleden

Wij hebben een aantal weken geprobeerd onze dochter onder een dekbed te laten slapen maar doordat ze het te warm/koud kreeg sliep ze onrustiger waardoor ze weer vaker wakker werd. Dus nu weer terug naar een slaapzakje. Ze slaapt weer de nacht door en wij ook 😁

3 jaar geleden

Ik gebruik deze!☺️

2 jaar geleden

Ik gebruik al 2 maanden een dekbed, onze dochter was toen net 18 maanden. Gaat prima. Wel ook nog een dunne slaapzak aan.