22 Reacties

4 jaar geleden

Ja hier ook een mama die ook 2 weken ssn het werk is bv geeft en op het werk kolft. Bij mij in de Kinderopvang is het niet zo goed geregeld, ik krijg er geen tijd voor om te kolven. Maar ik kan het redden om in de ochtend voor ik ga werken aan te leggen, dan rond 13.30 uur te kolven op een kantoortje (is wel aan de late kant, (茅茅n van) mijn zoogkompressen is dan soms wel verzadigd) en bij thuiskomst aanleggen 贸f kolven ligt eraan of hij nog een fles heeft gehad bij opvang.

4 jaar geleden

Hai! Ik ben ook 2 wkn geleden begonnen met werken. Werk ik het onderwijs en gelukkig waren er al een aantal collega's voor me die kolfden op het werk. Ik zit in een kantoorruimte die we volledig kunnen afsluiten en verduisteren zodat er geen inkijk is. Helaas geen kraantje oid, maar keukentje is om de hoek, dus vind het niet zo erg. Andere optie was op het toilet, maar dat heb ik geweigerd. Begrepen ze helemaal ;) Kolven gaat goed, ik kolf soms bijna 250 cc of meer! Vraag me nu dus ook wel eens af wat mijn dochtertje aan de borst drinkt haha!

4 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Ja hier ook een mama die ook 2 weken ssn het werk is bv geeft en op het wer ...
Geef je 3x borstvoeding per dag?

4 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Ja hier ook een mama die ook 2 weken ssn het werk is bv geeft en op het wer ...
Oh wacht, je hebt natuurlijk ook nog een avondvoeding haha

4 jaar geleden

Ik ben ook weer aan het werk maar door Corona nog vanuit huis. Kolven dus lekker in mijn eigen huis 馃槉 op werk zou dat in het invalidentoilet/rommelhok moeten dus dan had ik het misschien wel niet gedaan..

4 jaar geleden

Ik ben al sinds 4 weken terug naar het werk en ik geef volledig borstvoeding dus op werk heb ik met mijn leidinggevende afgesproken om om de 3 uur te kolven. Het is wel te doen. Ik werk in de zorg en door de drukte moet ik alarm zettten en dan loop ik met mijn mobiel in de zak. Ik kolf in een lege kamer. Dus iedere dienst moet ik kijken waar ik een lege kamer kan vinden. Mijn leidinggevende wilt dat ik Confortabel zit en als er geen lege kamers zijn dan mag ik bij haar op kantoor en ze gaat dan eruit. We hebben recht op een rustige plek met water en ventilatie. Sommige collega's zijn niet zo blij mee omdat ik soms met ochtendspits even niet ben maar jammer dan... Als ik klaar ben dan pak ik weer mijn taken terug. Groetjes

4 jaar geleden

Heb vorige week 1 dag gewerkt en begin komende week weer met 4 dagen. Kolf ruimte op zolder, met airco in de zomer, lekker rustig plekje. Fijn geregeld, ik kolf om de 3 uur dus dat zou 3 keer zijn, om 10 / 1 / 4 uur. Wel heb ik een enkele kolf dus kolf sessie duurt half uur, best lang voor mijn gevoel.. maar om nou een dubbele te kopen 馃 ik zit nog wel onder dat kwart van je werkdag als kolf tijd....

4 jaar geleden

Reactie op Riianne91

Geef je 3x borstvoeding per dag?
Ik geef 7x ongeveer per dag. Mijn zoontje had een groei achterstand dus wat extra voeding kan geen kwaad

4 jaar geleden

Onderhand ben ik ruim zes weken aan het werk en geef nog steeds borstvoeding. Door een crisisrooster wel meer dan dat ik van te voren van plan was, maar het lukt mij elke dienst opnieuw om te kolven. Doordat mijn zoontje nu liever uit de fles drinkt dan bij mij, kolf ik thuis nu ook. Alleen de ochtend drinkt hij graag uit de borst. Mijn productie is tijdens zijn sprongetje niet omhoog gegaan doordat hij niet meer uit de borst wilde drinken. Hij krijgt nu dan ook een combi bv met kv, werkt prima zo voor ons. 馃槉 bij ons in het ziekenhuis zijn speciale kolfkamers aanwezig, deze zijn voorzien van alle faciliteiten.

4 jaar geleden

Ik werk ook sinds 3 weken weer en kan kolven op mijn werk! Ik wilde graag 3 keer kolven, want mijn dochtertje drinkt dan ook 3 keer uit een flesje bij de opvang, alleen kolf ik helaas niet meer dan 70 ml per keer, dus veel te weinig! Vaak is het maar 40 ml.. Hierdoor leek het me beter om overdag over te gaan op flesvoeding! Dus nu probeer ik het kolven (en thuis dus ook live borstvoeding geven) af te bouwen! Ik wil wel graag de eerste en laatste voeding zelf blijven geven dus nu flink aan het puzzelen wat handig is 馃檲 is nog best lastig haha. Iemand tips? :)

4 jaar geleden

Ik geef zelf geen borstvoeding, maar wat ik hier aan reacties lees over de ruimtes waar je in moet kolven schrik ik van... Het is je werkgever verplicht een fijne kolfruimte aan te bieden. In het rommelhok of invalide toilet? Wow

VRIEND

4 jaar geleden

Hoi. Ik ben gister begonnen met werken .( Ik werk in de zorg) ik kolf in het kantoor. Ze hebben een rolgordijn bij het raam gedaan. Ik was niet ontspannen. Het is even wennen.馃槉

4 jaar geleden

Ik moet binnenkort weer gaan werken en ook kolven. Hoe maken jullie de kolf spullen schoon op werk? Helemaal afwassen, alleen omspoelen of helemaal niet?

4 jaar geleden

Ik moet binnenkort weer gaan werken en ook kolven. Hoe maken jullie de kolf ...
Ik zou in ieder geval alles met koud water afspoelen en het thuis uitkoken/steriliseren. Dat is hoe ze het deden op de afdeling neonatologie en zo doe ik het nog steeds.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Ik zou in ieder geval alles met koud water afspoelen en het thuis uitkoken/ ...
En dan na het afspoelen ook afdrogen en in een tasje ofzo? Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige het in een hydrofiele doek doen en dan in de koelkast leggen. En uiteraard dan thuis volledig schoonmaken.

4 jaar geleden

Interessant om jullie ervaringen te lezen! Ik begin binnenkort met werken en ga ook kolven (achter mn bureau, werk met alleen vrouwen en door Corona is er bijna niemand). Was van plan om tussendoor alleen af te spoelen met koud water en m鈥檔 kolfspullen in de koelkast te bewaren. Hoe vaak op een werkdag kolven jullie? Ik twijfel tussen 2 of 3. Als ik thuis zou zijn zou ik wel 3x voeden, maar klinkt zoveel op een werkdag. Weet wel dat het je recht is.

4 jaar geleden

Reactie op emmwi

Interessant om jullie ervaringen te lezen! Ik begin binnenkort met werken e ...
Ik twijfel ook nog over het aantal keer! Als ik thuis zou zijn dan zou ik 3x voeden in die tijdsperiode. Maar liever zou ik 2x kolven. Dus ipv elke 3 uur voeden, dan elke 4,5 uur kolven. Iemand ervaring of dat kan? Of loopt de productie dan terug?

4 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Ja hier ook een mama die ook 2 weken ssn het werk is bv geeft en op het wer ...
Hey, wat vervelend dat het op je werk niet goed geregeld is. Je zegt dat je geen tijd krijgt om te kolven.. weet je dat je gewoond recht hebt op 25% van je werktijd, de eerste 9 maanden? Dus bij een dienst van 8 uur mag je Max 2 uur van je werk weg om te kolven of voeden en bovendien is je werkgever verplicht om een schone, fijne ruimte te regelen die je kan afsluiten. Ik zou dit nog eens aankaarten bij je leidinggevende. Wanneer je geen gehoor krijgt dan kun je dit aankaarten bij een arbodienst of vakbond etc. Ik weet dat het lastig is, maar het is simpelweg jouw recht en voor je werkgever een plicht. Juist in de kinderopvang zou je toch neer mogen verwachten! (Situatie van allemaal kleine kinderen, veel vrouwen aan het werk etc schande dat dit niet goed geregeld is). Succes!!

4 jaar geleden

En dan na het afspoelen ook afdrogen en in een tasje ofzo? Ik heb ook wel e ...
Ik droog het buitenhuis altijd af, alleen thuis laat ik het drogen op het droogrek. Kost ongeveer 5 a 10 minuten, ik werd er steeds sneller in馃槉

4 jaar geleden

En dan na het afspoelen ook afdrogen en in een tasje ofzo? Ik heb ook wel e ...
Ik spoel het af en droog het af met de hydrofiele doek die ik erbij gebruik (die stop ik altijd onder mijn borsten zodat mijn bh droog blijft) en daar wikkel ik het in en doe het weer in mijn tas. Thuis uiteraard weer goed schoonmaken, oja en ik kolf maar 1x in mijn pauze alleen en genoeg productie nog. Op vrije dagen geven we 1 flesje en verder leg ik hem aan. De afgekolfde melk uiteraard wel achterin de koelkast. Dit neem ik weer mee naar huis in het thermotasje uit de luiertas, ideaal want het is een mooi compact tasje 馃榾