11 Reacties

5 jaar geleden

Pfff... Nee, kan hier helaas ook niks zinnigs op bedenken. Elke keer dat ik ga liggen voor een powernapje word ik ruim 3 uur later wakker 😶

5 jaar geleden

Haha ja dat is heel erg herkenbaar!

5 jaar geleden

Zo herkenbaar! Heb helaas geen tips en ik ben bang dat er ook niet veel tips gaan komen. Ik kan echt alleen nog maar slapen naast mijn werk. En dan s ochtends nog niet uitgerust wakker worden.. 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Idd herkenbaar! Ik merk dat t bij mij de misselijkheid het ergst is als ik een lege maag heb/krijg. Het helpt mij om doorlopend kleine beetjes te eten (beschuitje/cracker/veel fruit), geen 3 grote maaltijden per dag want dat is te veel..

5 jaar geleden

Ik ken het gevoel! Ik eet ook kleine beetjes, en probeer rustig aan te doen waar kan. Sapjes als het mij niet lukt met eten.

5 jaar geleden

Ja dat probeer ik ook, heel de dag door eten wat ik anders in 3x gegeten zou hebben. Plus nog voor ik uit bed kom ‘s ochtends iets eten zorgt er bij mij voor dat ik in ieder geval het hele opstaan minder misselijk en moe doorkom. Mijn verloskundige gaf gisteren als tip dingen met gember te eten/drinken, een reisarmbandje met drukpunt tegen de misselijkheid of een snoepje/lolly waar je op moet zuigen. Dat ga ik vandaag maar eens uitproberen. Maar als je je echt flink belemmerd voelt in je dagelijks leven de huisarts ook altijd mee kan denken, wel even vermelden dat je zwanger bent natuurlijk :) En wat ik ook gemerkt heb dat als ik in mijn werk duik de sluimerende misselijkheid min of meer vergeet, maar als mijn maag dan bijna leeg is ik wel echt heel snel iets moet eten omdat het anders niet goed gaat. Daar moet ik nog een beetje balans in zoeken ;)

5 jaar geleden

Ik heb vandaag ontdekt dat ik appelmoes makkelijk eet dus zorg dat ik vanaf morgen van die kleine kuipjes in huis heb zodat ik er altijd een bij me kan hebben!

5 jaar geleden

De wekker wat vroeger zetten en dan in bed voor het opstaan een cracker (dus laat je partner het klaarmaken of zet een doosje crackers bij je bed). Dan even in bed blijven om het te laten zakken en rustig opstaan, vermijd triggers tot kokhalzen zoals voorover bukken of je tong poetsen. Door de dag heen zorgen dat je maag niet leeg raakt, maar ook ge veel eten kan voor misselijkheid/braken zorgen

5 jaar geleden

Ik heb gember pikken gehaald bij de natuur winkel, deze helpen wel. Niet alles weg maar de scherpste kantjes wel!

5 jaar geleden

*gember pillen natuurlijk 🤣

5 jaar geleden

Zelf sta ik heel de dag 40 uur per week (ben zeefdrukker). Voor mijn vakantie was ik wel vaak moe maar kon de dagen wel doorkomen en we hebben gelukkig 3 keer op de dag pauze. Als we ons niet lekker voelen mogen we gewoon even zitten of bij mijn chef op kantoor zitten. Doen ze niet moeilijk over gelukkig maar als het lastiger gaat worden vraag ik wel of ik voornamelijk aan de kleine machines mag zitten ipv de grote machines waar ik aan moet staan. En handschoenen niet vergeten aan te trekken (thinner, inkt, verharder etc.)