5 Reacties

2 jaar geleden

Gewoon blijven aanbieden. Mijn ervaring is dat ze vanzelf wel weer eten als ze honger hebben. En ook gewoon met de pot mee, ze krijgen hier niks anders te eten. Hier ook periodes dat ze bijna niks eten. Vaak periodes dat ze ook minder nodig hebben.

2 jaar geleden

Hier ook, melk wilt hij wel nog maar soms wilt hij niks eten, noch groentjes noch boterham. Ik blijf aanbieden maar is niet gemakkelijk

VRIEND

2 jaar geleden

Hier heeft mijn zoon dat een paar weken terug gehad en van de een op de andere dag at hij weer normaal. Hoort ook nu bij de fase, ze hebben even minder voedingsstoffen nodig. Zie dit artikel: https://wij.nl/peuter-kleuter-voeding/artikel/hoe-voorkom-je-strijd-aan-tafel

2 jaar geleden

Wij bieden ook vaak dingen aan waarvan ik weet dat ze ze lust.. En anders tussendoor een extra beschuit of peperkoek zodat ze toch wat eet. Of zelf laten kiezen wat ze op t brood wil. Snoeptomaatjes eet ze altijd heel goed en zijn ook nog eens gezond. Wij komen vaak een beetje op dezelfde groenten uit. Bloemkool, broccoli, wortels.. aardappels eet ze nu niet goed. En frietjes zijn favoriet. Het is allemaal maar een beetje uitproberen en soms ook vaker aanbieden en dan eet ze het soms ineens wel🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Herkenbaar, hij krijgt elke dag een bordje met ons eten en soms eet hij er niets van soms wat hapjes. Overdag eet hij meestal wel goed. Aardappels gaan er altijd in maar ja 🙄🙄