22 Reacties

3 jaar geleden

Hier krijgt onze kleine de toetjes van nestle of danoontjes.

3 jaar geleden

Bij ons zei de kinderarts dat we best wachtten tot één jaar voor zuivelproducten. Nog even geduld voor ons dus.

3 jaar geleden

ik geef ook nestle toetjes naar 7 maanden en ze is nu 9 mnd..

3 jaar geleden

Ik had hier toevallig met het CB laatst over gebeld, omdat ik de fles na het middagdutje wil afbouwen/vervangen. Zei zeiden dat je alle yoghurt mag geven, maar het liefst geen magere yoghurt. Ongeveer 100ml is voldoende ter vervanging van een fles. Wij gaan dit zondag voor het eerst geven eens kijken hoe het bevalt.

3 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt af en toe kleine hoeveelheden Griekse yoghurt. Dat vindt hij erg lekker.

3 jaar geleden

Nou Sylvester krijgt lekker Griekse yoghurt met een klein beetje ranja😅 Geen idee of het mag, maar het zijn geen grote hoeveelheden. Normale yoghurt vind ik heel dun en moeilijk te geven.

3 jaar geleden

die van mij krijgt turkse yoghurt, van de lidl, met een halve banaan. ze is nu net 8mnd +1

3 jaar geleden

Wij geven vaak een yoghurt fruitje met aarbeien van ellas kitchen is een knijpzakje van 90 gram. Krijgt hij na zijn warme hap ( eet niet alles op) en hierdoor kon de fles van 18.00 eraf. En hij krijgt soms een beetje griekse/Turkse yoghurt met enkele drupjes diksap. Maar vaak mengen wij klein beetje fruit er door! Vind hij heerlijk🤗 als het mag geen idee maar wij doen wat goed voelt en hij doet het er goed op. Hij is nu 8m en 2 week

3 jaar geleden

Hier elke dag volle yoghurt sinds de afbouw van 4 naar 3 flessen. Of als tussendoortje om 3 uur of als toetje na de warme maaltijd

3 jaar geleden

Volle yoghurt mag wel, dit stond laatst in een babyreceptenboekje voor 6-9 maanden lekker met een banaan (of ander fruit) erdoor

3 jaar geleden

Ik geef iets halfvolle yogurt met roosvicee in een papfles dat smeert ook niet zo..

3 jaar geleden

Ik geef nog borstvoeding, en geef daarom enkel een paar hapjes yoghurt om zo de eiwitten te beperken. Als een baby van deze leeftijd teveel eiwitten binnen krijgt, worden andere belangrijke voedingsstoffen minder goed opgenomen.

3 jaar geleden

Ja hoor, wij geven af en toe Optimel yoghurt. Zit bijna geen toegevoegde suikers etc in. Vind ze erg lekker, en vult goed

3 jaar geleden

Reactie op Noellaa

Hier krijgt onze kleine de toetjes van nestle of danoontjes.
Danoontje is toch wel al een enorme suikerbom om te geven of valt dat wel mee?

3 jaar geleden

Reactie op TP2021

Danoontje is toch wel al een enorme suikerbom om te geven of valt dat wel m ...
Geen idee , krijgt t ook niet elke dag hoor. Maar zo nu en dan

3 jaar geleden

Wij geven al een paar maanden elke avond na het eten een schaaltje yoghurt. Half volle yoghurt. Zonder iets erin. Ze eet het zo weg!

3 jaar geleden

Wij geven onze zoon (nu 9 maanden oud) eten volgens de 'Rapley/Kleintjes' methode. Ik geef hem al vanaf 6 maanden volle yoghurt en volle kwark. Hij krijgt max 100ml per dag, want hij vindt het overheerlijk! Zonder limiet zou hij veel meer willen hahaha.

3 jaar geleden

Ik zie dan sommigen van jullie volle yoghurt geven, anderen halfvolle. Wat gewone koemelk betreft (op latere leeftijd natuurlijk) wordt volgens mij volle geadviseerd. Gaat dit dan ook op voor yoghurt? Of zou het niet uitmaken (vol of halfvol)?

3 jaar geleden

Reactie op EvB

Ik zie dan sommigen van jullie volle yoghurt geven, anderen halfvolle. Wat ...
Zo vol mogelijk! In halfvol of magere yoghurt zitten allemaal toevoegingen en bindmiddelen waar je kleintje niets aan heeft..

3 jaar geleden

Yoghurt word pas geadviseerd vanaf 8 maanden zeiden ze tegen mij! Ik geef nu nog yoghurt gemengd met fruit uit een potje, want dat mocht wel zeiden ze! Nu is hij dan bijna 9 maanden maar zelf eten wij eigenlijk geen yoghurt