3 Reacties

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Mijn zoontje wil ook al 3 weken geen warm eten. Hij at ook altijd pasta maar dit wil hij nu ook niet meer. Hij schuift alles weg en gaat schreeuwen als ik het weer voor hem leg. Voor de rest eet hij wel brood, fruit etc maar een gekookt eitje bv weer niet. Ik blijf het aanbieden elke dag. Maar als hij niks eet dan krijgt hij broodjes en fruit. Ik ben geen voorstander van honger naar bed brengen. Hij wordt dan sowieso in de nacht wakker dus daar heb ik ook geen zin in. Volgens mij is het weer een fase 🤷🏻‍♀️

VRIEND

2 jaar geleden

Hier ook een periode gehad. Wel iedere keer aangeboden maar niet aangedrongen. Ook niks anders gegeven, want als ze echt honger had at ze wel goed. Nu eet ze gewoon weer alles mee.

2 jaar geleden

Doe je niks aan. Je kunt ze niet dwingen te eten. Beter de maaltijden positief houden. Blijven aanbieden, nieuwsgierigheid proberen te wekken, maar zonder enige druk of dwang. Wanneer er bijvoorbeeld een nichtje of vriendinnetje, opa, oma mee eet dan gebruik ik dat mooi om haar dingen te laten proeven. Als die iets eten wil ze het ineens ook. Dan heeft ze het mooi maar weer geproefd en soms wil ze de dag erna ineens dan ook broccoli, want dat vind oma lekker