56 Reacties

4 jaar geleden

Hier vooral herkenning op het onderdeel ‘druk maken’ en daardoor niet willen slapen. Heeft ze al een tijd en inbakeren heeft ons daarin enorm geholpen. Dan is het vaak nog even ‘vechten’ tegen de vermoeidheid en dan gaat ze al vrij snel toch slapen

4 jaar geleden

Probeer is met nutrilon ar , zit de johannesbroodpitmeel al bij in. Werkte voor ons ook beter. Nutriton is teveel gestuntel

4 jaar geleden

Ik lees ook even mee! Zelf in slaap vallen lukt hier ook niet (11 weken), doorslapen meestal wel..

4 jaar geleden

Hier gebruiken we de pacco inbakerdoek (die wordt geadviseerd door kinderfysio,de puckababy niet). Helpt haar wel heel erg al zijn het nog haze slaapjes. Lastig hè, het komt vanzelf maar je zou zo graag willen dat het lukt. Kan zijn dat het op het kdv wel goed gaat als ze daar eenmaal is..

4 jaar geleden

Wij gebruiken de puckababy, ze slaapt daar snachts goed mee door, als we haar anders inbakeren word ze nog zo boos dat der melk omhoog komt. Ik wil heel graag dat het lukt voor op het kdv. De rest maakt me niet uit, haha.

4 jaar geleden

Reactie op Noellaa

Probeer is met nutrilon ar , zit de johannesbroodpitmeel al bij in. Werkte ...
Kan je gewoon zo overstappen daarnaar? Of meng je eerst?

4 jaar geleden

Probeer eens nutrilon profutura 1. Ik geef dit als bijvoeding. Ons zoontje sliep overdag enkel op mij of na inslapen op mij kon ik hem pas in zijn nestje leggen. Op 11w plots vanzichzelf overdag beginnen inslapen (legde hem in zijn nestje bij de eerste geeuw), soms jammert hij nog een paar minuutjes maar slaapt goed in. Gewoon nog eventjes geduld hebben, komt vanzelf

4 jaar geleden

Je verhaal is heel herkenbaar, mijn zoontje is bijna 11 weken oud en vertikt het ook om ergens anders dan in mijn armen in slaap te vallen. Als ik hem na een paar minuten ergens probeer neer te leggen wordt hij na max 10 minuutjes terug wakker en begint hij te huilen. S’nachts lukt het echter wel ... Ik blijf zoeken naar een oplossing dus zal dit topic zeker in het oog houden. Succes

4 jaar geleden

Wij hebben het boek slapen in een droomritme gekocht. Hierbij krijg je tips over hoe ze te laten slapen zonder te laten huilen. Misschien dat dat ook werkt tegen het druk maken. Ik heb in ieder geval heel veel gehad aan het boek. Ons zoontje sliep ook snachts al goed maar nu overdag gelukkig ook. Het is wel een aantal dagen heel veel investeren. Het werkte vooral in combinatie met de puckababy, maar ik las hier al tips rondom inbakeren en dat had ik denk ik eerder geprobeerd als we geen puckababy als kado gekregen hadden om uit te proberen.

4 jaar geleden

Fijn om te lezen dat het herkenbaar is!

4 jaar geleden

Zoon, 11 weken, zelfde verhaal. Wat hier werkt is inbakeren plus heel strikt de maximale wakkertijden aanhouden. Een baby van deze leeftijd kan max 60 a 75 minuten wakker zijn voordat hij/zij over de slaap heen is met risico op oververmoeidheid. Wij hebben veel gehad aan de info op inbakeren.nl https://www.inbakeren.nl/basis/slaappatroon/ Merk wel dat als we niet strikt volhouden, de boel weer in de soep loopt. Dus géén flexibiliteit meer maar wél meer slaap en een blije baby.

4 jaar geleden

Wij hadden hier ook last was. Toen toch in bed een speen gaan gebruiken, dit bleek in combinatie met een ritme te werken. (Slapen, verschonen, drinken, spelen, slapen) Ons zoontje slaapt nu over het algemeen goed.

4 jaar geleden

Hi, babys kunnen tot 6mnd zichzelf nog niet reguleren, dus ook niet zelf in slaap vallen. Babys die t wel kunnen is eerder dan uitzondering dan de regel. Dat voorop gesteld zeker als je dr naar het kdv gaat brengen dan wil je het wel anders zien maar miss als je het loslaat dat het zicb vanzelf oplost bij hey kdv... vwb het melk omhoog komen heeft ze reflux? Mijnbaby 9wk heeft het ook en sl slaapt overdag alleen in een draagdoek wel ontzettend goed 2 uue gemiddeld. Ik weet niet of ze daar ook aan doen bij het kdv? Miss wilt ze gewoon lekker op de dag juist dicht bij je zijn, kan zoveel redenen hebben. is bij het slapen haar op dr zij leggen een optie dat je iets voor haar buikje legt?

4 jaar geleden

Ik zou je graag tips geven maar we maken hier net hetzelfde mee. Overdag lukt het slapen enkel op de schoot terwijl de nachten goed verlopen. Ons zoontje (8 weken) heeft ook last van reflux. Zijn melk wordt dikker gemaakt en hij krijgt zelfs gaviscon na iedere maaltijd maar weet niet of dit gelinkt is. Ik lees dus mee, want hoop dat het ooit lukt om hem overdag in zijn bedje te leggen. Dus alle tips zijn welkom. Succes en hopelijk lukt het ons...

VRIEND

4 jaar geleden

Ik heb het zelfde probleem met mijn dochter van 11wkn oud. Van half 9 in de avond tot 10 uur in de ochtend slaapt ze super goed (nog voeding om 11 uur en 7 uur), overdag slaapt ze of heel kort in haar wipstoel, of langer bij mij in de armen. Eerst sliep ze nog lang tijdens het wandelen of onderweg in maxi cosi, maar dat wil ze ook niet meer. Als ik haar overdag in bedje lig begint ze te huilen, ook als ik haar puckababy aantrek. Ben nu gestart met het boek baby in een droom ritme, hopelijk gaat dat helpen.

4 jaar geleden

Ik denk dat ze een vorm van verborgen reflux heeft, ze heeft aardig vaak de hik op een dag, is veel aan het slikken, bellen aan het blazen, tong uitsteken, hoesten en ik hoor der melk naar boven komen. Volgens de dokter is het normaal en hebben alle baby's dat. Zou ik zo kunnen overstappen naar nutrilon ar? Heb je dan een grotere speenmaat nodig? Moet ik eerst mengen? Ik heb dr brown fles. Ik heb 6 mei intake op het kdv dus zal dan even navragen hoe en wat😊.

4 jaar geleden

Hier ook geprobeerd haar savonds na de fles van 7 uur en douche al op bed te leggen maar dat gaat niet, ze krijgt om 11 uur nog een fles en gaat dan met ons naar bed en dat gaat goed. Ze slaapt dan tot half 7 voor de volgende fles en wilt daarna bij mij verder slapen, niet in der bed. Dus het is hier echt alleen de nacht dat ze in der bedje slaapt. De rest van de tijd wilt ze bij iemand slapen, dus ben benieuwd hoe het gaat op het kdv. Ik ga het boek droomritme van een baby ook maar bestellen. Ik vind het niet erg om een hele dag met haar te lopen, denk dat de oma's het ook niet erg vinden maar op het kdv is het een ander verhaal denk Ik.🙈

4 jaar geleden

Reactie op Disney

Ik denk dat ze een vorm van verborgen reflux heeft, ze heeft aardig vaak de ...
Herkenbaar mijn kleine heeft ook verborgen reflux. Osteopaat ben ik geweest en verlichtte de symptomen wel iets. Wellicht ook het proberrn waard

4 jaar geleden

Bij ons zoontje merk je ook goed dat ie het beste slaapt snachts in zijn bedje. Na de fles van 20.00u gaat hij naar bed. Hij krijgt dan om 23.00u nog een fles en sochtends na de fles van 8.00u wil hij ook niet meer in z'n bedje liggen. Dan ga ik naar beneden en speelt hij wat in de box. Overdag heeft hij alleen nog maar enkele hazenslaapjes die steeds korter worden. Alleen in de maxicosi in de auto valt hij nog diep in slaap. Dus overdag het slapen lukt steeds minder goed..

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Herkenbaar mijn kleine heeft ook verborgen reflux. Osteopaat ben ik geweest ...
Toevallig vandaag een afspraak gemaakt bij de osteopaat, kan volgende week terecht. Dus hoop dat dat ook een beetje helpt. Vind het fijn om te lezen dat het herkenbaar is. Voor nu is het gelukkig dat ze snachts slaapt. En dan is het afwachten wanneer ze er aan toe is om eerder naar bed te gaan dan 11 uur en wanneer ze er aan toe is om in der bed te slapen overdag. En dan is het ook maar afwachten hoe het op het kdv gaat. Dankjewel voor de tips alvast!