56 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op kaatjeboy

Haar baby draait van de buik naar de rug. Dan mag je toch niet meer inbaker ...
Jawel, van rug naar buik dan mag het niet meer!

4 jaar geleden

Hoi Disney, hoe gaat het ondertussen met het zelf in slaap vallen van je dochter ? Hier vierde onze zoon zijn tiende week verjaardag en we willen hem ook stilaan "leren" om zelf in slaap te vallen en niet in schoot 🙏

4 jaar geleden

Mijn dochter sliep overdag ook echt alleen maar bij mij op de borst. Ik heb vanalles geprobeerd, maar ergens anders sliep ze niet. Alleen in de maxi-cosi tijdens het wandelen (en dan ook niet altijd). Ik heb het na twee maand even laten zitten, want ik vond het slapen zelf belangrijker dan waar ze sliep en ik had toch nog verlof. Nu gaat ze sinds 1,5 week naar de opvang en wonder boven wonder: het dametje slaapt overdag als een roos! Zonder huilen! - slaapzakje aan - even een liedje zingen - in de kinderwagen - lakentje stevig om, probeer haar armpjes er onder te krijgen - dekentje over - BUITEN neerzetten Als ze niet direct slaapt, uit het zicht een beetje wiegen/schudden. Hier is ze binnen 5 minuten in slaap! En ze slaapt zo 2-3 uur achter elkaar door. Soms wordt ze eventjes wakker en jengelt ze een beetje, maar dan schud ik zachtjes en slaapt ze zo verder. Het is nu mooi weer, dus ik neem het er ook van. Gaan nu samen lekker in de tuin zitten. Wellicht heb je hier wat aan! Sowieso ging het op KDV direct goed. Ik voeg overigens een beetje Johannesbroodpitmeel toe aan afgekolfde melk (1 schepje op 150ml) en ik geef haar bij het verschonen vaak een korte babymassage op haar buik tegen de krampjes. Werkt hier heel goed. Gaat ze gelijk scheetjes laten of poepen. Hier spuugde ze zo ontzettend veel en nachten wakker van de krampjes. Maar we hebben nu alle rust terug (voor zolang het duurt, haha! Ze is nu overigens 12 weken. Succes!

4 jaar geleden

Oh ja, en de wakkertijd in de gaten houden! Kan er de klok op gelijk zetten! Wacht ik langer dan 90minuten met haar wegleggen, dan begint ze te huilen. Leg ik haar na 75/80 min in de wagen/bed, dan slaapt ze binnen 5 min.

4 jaar geleden

Reactie op Barth

Oh ja, en de wakkertijd in de gaten houden! Kan er de klok op gelijk zetten ...
Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp ging het vanzelf beter zodra ze naar de KDV ging ? Hier is dat nog niet voor direct, de huidige datum is januari 2021 door plaatsgebrek. Met de wandelwagen lukt het soms maar ook niet altijd en zodra we stoppen met wandelen is het ook gedaan. En overdag moet hij in slaap gewandeld worden. Zomaar op de sofa zitten lukt niet. Heb dus fel de indruk dat het wiegen zijn slaap opwekt en weet niet goed hoe deze stap over te slaan zodat hij direct in zijn bed vanzelf in slaap valt. Laat je haar dan binnen in de wandelwagen slapen of leg je haar nadien in haar eigen bedje ?

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp ging het vanzelf beter zod ...
Hier moest ik eerst ook altijd wiegen en bewegen, maar dat wordt steeds minder. Ik laat haar voor nu lekker in de wagen liggen en dan wil ik straks 1 slaapje in het ledikant proberen.

4 jaar geleden

Reactie op Barth

Hier moest ik eerst ook altijd wiegen en bewegen, maar dat wordt steeds min ...
En vanaf KDV ging het ineens stukken beter! Ok vanaf week 11 overigens

4 jaar geleden

Reactie op Barth

En vanaf KDV ging het ineens stukken beter! Ok vanaf week 11 overigens
Geeft me wat hoop dat het bij week 11 beter ging want heb het overdag soms moeilijk... Zeker nu hij ook vaak huilt (soms zo hard dat er geen geluid meer uit komt) en de papa overdag werkt tot laat 's avonds. En zijn de wakkertijden voor 10 weken ook 90 minuten maximum ?

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Geeft me wat hoop dat het bij week 11 beter ging want heb het overdag soms ...
https://wij.nl/baby-slapen/artikel/slaapritme-van-je-baby Hier staan de wakkertijden wel. Ik werd ook een beetje wanhopig hoor! Daarom heb ik het even laten rusten... kwam ook nergens aan toe. Werd er soms ook helemaal gek van en was ontzettend moe, maar ik heb me er op een gegeven moment bij neer gelegd. Toen voelde ik me direct beter! Blijkbaar komt er vanzelf een moment dat het wel lukt. Zal bij jou ook wel zo zijn!

4 jaar geleden

Ik ben afgelopen week bij de osteopaat geweest. Sindsdien lukt het haar wel om zelf in slaap te vallen, ze maakt alleen hazenslaapjes van max 3 kwartier. Ik kan der ook alleen de eerste keer na der flesje naar bed brengen. Daarna wilt ze alleen maar op schoot slapen. Maar goed ik ben een stapje verder, ze valt zelf in slaap, beetje hulp met tutje terug geven enz. Dus die kan ik wel als tip geven, bezoekje aan de osteopaat kan geen kwaad.😊 Ze is de laatste tijd ook niet helemaal happy meer. Sinds 2a3 weken ongeveer. Ik ben in contact met het cb maar word een beetje van het kastje naar de muur gestuurd. Ik merk dat ze erg veel last heeft van krampjes en winderigheid. Hier word ze ook vaak wakker van. Ik hoor haar buikje ook rommelen. Ben al meer als een week over naar andere voeding (omneo) maar ik zie geen verbetering. Ik denk dat als dat opgelost is dat het slapen in der ledikantje overdag veel beter gaat. Denk dat het bij mij een combinatie van vanalles is. Ze wilt graag bij iemand zijn, ze vind wiegen fijn als ze krampjes heeft. Daarom slaap ze denk ik ook graag op schoot, ook de warmte van mij is fijn tegen krampjes. Dus hoop dat die over gaan! Ik hou haar wakker tijden enz in de gaten ook haar moeheidsignalen. Ze is afgelopen week voor het eerst naar het kdv geweest en daar wilde ze helaas niet in bed slapen, dus heeft ze ook op schoot geslapen. Zo heeft ze een uur gelegen.🙈

4 jaar geleden

Reactie op Barth

https://wij.nl/baby-slapen/artikel/slaapritme-van-je-baby Hier staan de wa ...
Super, dank je. Ik denk dat ik het ook even zal laten rusten om allebei een beetje te bekomen en we proberen het later opnieuw. Misschien gaat het binnen een paar dagen wel vanzelf beter. Nog eens bedankt voor de tips !

4 jaar geleden

Reactie op Disney

Ik ben afgelopen week bij de osteopaat geweest. Sindsdien lukt het haar wel ...
Ik weet dat je niet te vaak van voeding moet switchen in een korte tijd maar ons dochtertje leek juist krampen te krijgen van ingedikte voeding. Omdat ze ook veel spuugde en niet happy was zijn we op advies van de kinderarts hero baby pep gaan gebruiken ivm een mogelijke koemelkallergie. Sindsdien lijkt het wel beter te gaan. De koemelkallergie is niet bewezen maar we houden haar voorlopig op deze voeding. Ze is in ieder geval weer vrolijk geworden en heeft minder last van haar buikje en spugen. Het slapen overdag gaat wisselend. Meestal ook korte slaapjes maar wel in haar eigen bedje. Wij zijn ook twee keer bij de osteopaat geweest. Niet dat je nu gelijk van voeding moet wisselen maar je kan het ter overweging meenemen en eventueel overleggen met het cb. Zorg er dan wel voor dat een arts het voorschrijft want het is super duur. 😉

4 jaar geleden

Dank je voor je feedback. Wat heeft de osteopaat dan juist behandeld dat een invloed heeft gehad op haar slaap ? En krampjes kunnen inderdaad wel invloed hebben op de kwaliteit van haar slaap. Hier wordt hij vaak wakker van zijn reflux. Maar hij heeft al een behandeling hiervoor alsook voor de krampjes. Maar misschien speelt er nog iets anders mee en kan ik het niet ontcijferen, konden ze maar praten 🤗 Hier hebben we direct een homeopathische behandeling gekregen voor de krampjes. Kan je de naam geven indien je interesse hebt, maar het is natuurlijk beter als je het advies van de arts krijgt. De nachten zijn gelukkig goed, het is echt overdag. Hij slaapt veel te kort waardoor hij oververmoeid raakt en geraakt zelf moeilijk in slaap waardoor hij vaak op schoot zit. Dus niet makkelijk als ik alleen ben en soms wat mindere dagen heb. Laat ons hopen dat het met de tijd beter gaat en het in de KDV ook goed gaat.

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Dank je voor je feedback. Wat heeft de osteopaat dan juist behandeld dat ...
De osteopaat merkte dat haar schoudertje en milt wat vast zaten en heeft deze los gemaakt. Ik kan ze sinds die tijd wel gewoon in bed laten slapen en dan slaapt ze ongeveer een half uurtje a drie kwartier. Voorheen werd ze gelijk wakker of na 5 minuten. In slaap vallen doet ze de ene keer wel, de andere keer niet. Dit ligt denk ik, onder andere aan de krampen. Ze lijkt ook wakker te worden van der scheetjes. Zou zo fijn zijn als ze af en toe even konden vertellen wat er was. Vind het zo zielig! Ik voel me dan ook machteloos en vooral als je van het kastje naar de muur word gestuurd. Morgen heb ik weer contact met het cb en ik wil dat verder naar gekeken word. Heeft die homeopathische behandeling goed geholpen? Zou ik de naam mogen? Ik wacht dan even af wat het cb gaat zeggen. Zou makkelijk zijn als ze door een soort van scan kunnen die gelijk aangeeft waar ze last van hebben en wat de beste behandeling is🙈. Vervelend dat hij wakker word van zn reflux, dat zou ook mee kunnen spelen in het moeilijk in slaap vallen. In je armen ligt tie anders dan in een bedje. Dus dat zal voor zijn reflux misschien fijner zijn. Laat je hem alleen op zijn rug in bed slapen? Ook buik en zij geprobeerd? Hier gaan de nachten ook goed en overdag niet.. Ik denk ook dat ze snachts al doorslaapt omdat ze overdag niet aan der slaap komt. Dus dat is herkenbaar.. laten we hopen dat het snel beter gaat met onze ukkies.

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Ik weet dat je niet te vaak van voeding moet switchen in een korte tijd maa ...
Thanks! Ik zal het onthouden, ik heb morgen contact met het cb. Ga dan vragen of ik naar de arts kan, vind het zo zielig! Ben benieuwd wat ze morgen gaan zeggen, ben er nu wel klaar mee. Ze is niet meer zo vrolijk als ze was, ze is erg winderig en lijkt daar ook weer wakker van te worden. Ben alleen bang dat het lang gaat duren voor we terecht kunnen bij de kinderarts of dat ze ons er niet naar toe sturen. Dus eventjes afwachten. Super fijn dat de wisseling van voeding geholpen heeft en dat ze weer vrolijk is! Blije baby, blije mama!😊.

4 jaar geleden

Reactie op Disney

De osteopaat merkte dat haar schoudertje en milt wat vast zaten en heeft de ...
We hebben woensdag een afspraak bij de osteopaat voor zijn nekje. Zullen ook eens polsen in verband met het moeilijk in slaap vallen. Misschien merkt hij wel iets. Ik begrijp uw machteloos gevoel voorkomen. Kan mij er soms zo slecht bij voelen als ik niet weet wat er scheelt maar hoort er jammer genoeg bij. We doen allemaal ons best 😉 De druppels die wij geven lijken toch effect te hebben. Hij heeft er af en precies nog een beetje last van maar veel minder dan ervoor. Wij doen 10 druppels imutis colic in iedere voeding. Is een soort olie. En tussen iedere voeding 3 druppels mama natura. Tot nu toe slaapt hij enkel op de rug. Maar misschien zouden we eens op de buik of zij kunnen proberen. Heb jij hier ervaring mee? Want ben er niet 100% gerust in denk ik...