22 Reacties

3 jaar geleden

Bente is ook bijna niets aangekomen. Volgens consultatiebureau omdat ze veel meer is gaan doen. Ze is in verhouding en niet te mager

3 jaar geleden

Ze komen ook niet veel aan omdat ze meer bewegen. Kruipen, staan, lopen etc... geen zorgen om maken, als ze vrolijk en actief zijn is het goed.

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde en ik zie dat hij wel in de lengte gegroeid is. Zou me er niet te druk over maken. Wacht even wat t cb zegt .

3 jaar geleden

Vorige week naar cb geweest onze dochter is 10 feb 1 jaar en weegt nu 8.8 kilo.. Zit wel op gemiddeld en eet goed en drinkt nog 2 flessen maar ze loopt al sinds 10 maanden dus al haar baby vetjes eraf gelopen.. Ze zit nog op gemiddeld dus maak me eigen geen zorgen, cb zei dat dit ook gewoon goed is!

3 jaar geleden

Onze aap is vandaag 1 jaar en 9,4 kilo en 77 cm. Dat is helemaal 👌 Hij drinkt nog 3a4 flessen (200 cc) niet altijd op. In de ochtend pap (90 cc melk), middag 1 of 2 broodjes en normaal avond eten. Tussendoor nog wat fruit en een cracotte (waarvan de helft naar de hond gaat 🤣).

3 jaar geleden

Wij zijn afgelopen week geweest, hij woog 11.4kg en 79cm lang. Ook veel minder hard gegaan dan voorheen, maar had inderdaad met de beweging te maken, hij loopt de hele dag rond. Ik maak me er niet druk om, hij doet het goed en eet en drinkt goed en zit inmiddels nog maar ietjes boven de gemiddelde lijn. 8.00/8:30 2 boterhammen 10:00/10:30 stuk fruit 12:00/12:30 2 boterhammen Krentjes of koekje voor tussendoor 17:00 avondeten 18:30 180 fles En ongeveer 2 flessen water per dag 🤗

3 jaar geleden

Fijn om te lezen dat hij niet de enigste is! Hij is indd ook best lang bijna 80 cm!! Stelt toch weer gerust en die kleintjes zijn indd ook zo actief hehe

3 jaar geleden

Mijn zoontje is precies even oud en moest met 11 maanden naar het CB voor z'n vaccinatie. Hij woog toen 10,2 kilo, net iets boven het gemiddelde. Zijn schema is als volgt; 7:00 pap gemaakt van 180+6 en 4 scheppen Olvarit 8+ pap 9:00 soepstengel/cracotte/rijstwafeltjes 11:30 2 boterhammen met beleg 14:00 soepstengel/cracotte/rijstwafeltjes (dit krijgt hij niet elke dag, alleen als hij erom vraagt) 16:00 1 a 2 stuks fruit 18:00 avondeten, meestal met de pot mee. Verschilt heel erg per dag hoeveel; als hij het lekker vindt eet hij veel, soms vindt hij het niet te eten en dan gaat er bijna niks in. 18:30 (als soort van toetje, hij vindt yoghurt/kwark nog vies) 180+6 Hij drinkt tussendoor thee of water. Tussen de 1,5 a 2,5 munchkin beker.

3 jaar geleden

Reactie op Mlis

Mijn zoontje is precies even oud en moest met 11 maanden naar het CB voor z ...
Ik 'mis' in jouw schema eigenlijk de lunch. Heeft het een reden dat je hem dat niet geeft?

3 jaar geleden

Reactie op Mlis

Ik 'mis' in jouw schema eigenlijk de lunch. Heeft het een reden dat je hem ...
Hij is best laat wakker, en begint telkens meer te vragen om iets voordat die op bed gaat. Hij slaapt vaak rond 11.30 tot 13.00. Daarom staat er niks rondom die tijd. Maar zoals het nu gaat komt er binnenkort een broodje bij voor zijn slaapje.

3 jaar geleden

Hoort zo hoor😀 hier het 3e mannetje ze gaan nu vooral de lengte in. Mijn schema. 7.00 broodje plus 180ml melk met zijn vitamine d 10.00 2 stuks fruit plus water 12.30 1 broodje met thee of water 15.00 een halve ontbijtkoek of rijstewafel 17.30 avondeten plus toetje 19.30 papfles(soms ook niet)

3 jaar geleden

Reactie op Mlis

Ik 'mis' in jouw schema eigenlijk de lunch. Heeft het een reden dat je hem ...
En hij is nog niet zo dol op brood eet vaak halve. Bouwen wij nu op. En als broodje geen succes is kunnen wij misschien het yoghurtje eerder geven na zijn slaapje🤗 tis even aftasten wat wij dan beste kunnen geven. Hij heeft dit schema gekregen doordat ik voornamelijk late diensten draai en mijn vriend amper wakker wordt van ons zoontje 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Hij is best laat wakker, en begint telkens meer te vragen om iets voordat d ...
Ah ja, elk kindje is natuurlijk ook weer anders! Mijn zoontje groeide juist niet goed op melk en is pas echt aangekomen toen hij meer vast voedsel kreeg. Hij beweegt de hele dag maar vraagt dus ook om redelijk veel voedsel, hij is 1.5 kilo aangekomen in de afgelopen 3 maanden😅

3 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

En hij is nog niet zo dol op brood eet vaak halve. Bouwen wij nu op. En als ...
Haha ok! Ik vroeg het me gewoon af, hier een jongetje die helemaal gek is op brood. Hij zou er als lunch zelfs wel 3 kunnen eten denk ik maar yoghurt moet hij dan weer niks van hebben.

3 jaar geleden

Reactie op Mlis

Haha ok! Ik vroeg het me gewoon af, hier een jongetje die helemaal gek is o ...
Geeft niks hoor🤗 ieder kindje heeft inderdaad zen eigen voorkeuren. Ons zoontje groeit denk ik ook niet meer op melk! Kga afwachten wat cb gaat zeggen!

3 jaar geleden

Ons dochtertje was ook na 3 maand amper 500 gram aangekomen.. is net 8 kilo maar is wel lekker "mollig". Cb zei inderdaad dat dat komt omdat ze nu zoveel bewegen

3 jaar geleden

Onze zoon is net 1 jaar en weegt 10,1kg (deze week gewogen bij cb).. precies het gemiddelde zeiden ze. Als je zoontje 3 mnd geleden al 10kg woog was hij boven het gemiddelde. Nu is hij meer gaan bewegen en waarschijnlijk de lengte ingegaan. Niks om je zorgen over te maken! Hij eet nu als volgt: 07.15 Pap 180+6 met bio boekweit pap 11.30 1 a 2 boterhammen en halve avocado oid 15.00 stuk fruit met een beetje yoghurt of klein flesje (als hij weinig gedronken heeft) 17.30 avondeten 19.00 fles 210 + 7

3 jaar geleden

Yorick wordt 20 febr 1 jaar en komt ook nauwelijks aan in gewicht. Hij is nu 75 cm en weegt 8.6 kg. Hij tijgert wel heel veel. Hij drinkt nog 3,5 flessen op n dag, en eet verder pap, fruit, volle yogurt en avondeten.

3 jaar geleden

Geen idee wat ons meisje weegt, over 2 dagen naar het cb. Ons schema bij opstaan rond 7.30/8 uur een broodje, en voor het weer naar bed gaan een fles 180. Rond 12 uur een broodje (dat gaan als de middagfles wegvalt 2 broodjes worden) en fruit. Voor het slapen gaan fles van 90, maar die gaat deze week dus weg. En in de avond avondeten, met soms een toetje. En voor het slapen een fles van 180. Tussendoortjes krijgt ze niet veel, af en toe een koekje of carrot chippies.

3 jaar geleden

Afgelopen woensdag naar het CB geweest. Wij hebben een relatief klein mannetje van 1 jaar. Weegt 9,1 kg en is 76 cm lang. Gewicht is onder het gemiddelde maar niet schokkend. Het CB was heel tevreden want hij ontwikkelt zich prima. Ze vertelde ook dat kinderen tussen 1 en 2 jaar gemiddeld maar 2 kg in totaal aankomen. Zodat ze in verhouding komen. Dus geen zorgen maken 😄