91 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter van 13 maanden loopt sinds een maandje gewoon los en steeds vlotter.. maar ik werk zelf op een kdv en er zijn meer kindjes van die leeftijd die het nog niet kunnen, dan wel! Dus niks om je zorgen over te maken😁

3 jaar geleden

Indie is 15 april 14 maanden en loopt ook alleen achter haar loopkarretje of langs de meubels. Wel van meubel naar meubel soms een stapje er tussen, maar ze vliegt er eerder naar toe dan lopen XD. Ze wilt ook niet aan de hand. Sinds twee weken oefent ze heel af en toe met los staan, maar ze vindt het allemaal heel spannend. Ze gaat vanzelf wel lopen, maar ze kan al wel woordjes zeggen. De een is eerder met praten, dan lopen en andersom. Uiteindelijk leren ze het allemaal 🥰

3 jaar geleden

Hier niet, mevrouw is ruim 13 maanden en trekt zich net op, staat af en toe met hulp 😊 ze neemt haar tijd 💪

3 jaar geleden

Mijn dochter liep 1 week voor haar eerste verjaardag. Ze liep langs de bank en met haar loopwagen. Toen ze van mij een jurk aan kreeg waarin ze niet zo snel kon kruipen en het haar blijkbaar frustreerde dat ze zich niet zo snel kon verplaatsen, begon ze ineens 'noodgedwongen' te lopen 😅. Ze verkoos dus het kruipen boven het proberen los te lopen omdat ze met kruipen prima overal kon komen. En elk kind ontwikkeld zich op zijn eigen tempo, komt vanzelf!

3 jaar geleden

Giel loopt vanaf 10 maanden zelfstandig. Volgens onze fysiotherapeut was dit echt een uitzondering, ieder kind ontwikkeld anders. Ze vertelde dat er pas zorgen ontstaan als ze op hun tweede nog niet lopen, dus niets om je druk over te maken 😊.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje van 13.5 maand zet sinds 1.5 week bewust losse stapjes. Het begon met 3/4 stapjes en het zijn er nu soms al 8/9. Ze moet wel een doel hebben om naartoe te lopen en ze zakt ook regelmatig door haar knietjes om gewoon te kruipen. Langs meubels lopen doet ze wel al lang. Het komt allemaal vanzelf. We oefenen, maar ik dwing haar niet. Over een tijdje is ze vast zelfverzekerd genoeg om de kamer door te stappen.

3 jaar geleden

Ons zoontje loopt vanaf 13 maanden. 🦶🍀😍

3 jaar geleden

Hier wordt gelopen sinds 12 maanden, en goed zonder vallen sinds 13,5 maand. Maar mijn zoon is een drama in zijn fijne motoriek en zegt nog maar 2 woordjes. Iedereen heeft z’n focus ergens anders en alles gaat op eigen tempo denk ik dan maar ☺️

3 jaar geleden

Isaiah liep al met 11 maanden los, inmiddels rent hij 😱 Maar onthoud goed, elk kind ontwikkeld zich op zijn of haar eigen tempo, geen zorgen mama's ❤️

3 jaar geleden

Het komt vanzelf wel denk ik zo. Hier morgen 1 van 14 maanden die overal langs loopt. Maar zelf losse stappen doet ie nog niet. Ik vind het prima. Hij komt vanzelf wel dat hij dat gaat doen.

3 jaar geleden

Reactie op Bianca R

Mijn dochter is ook 13 maand en kan ook nog niet zelfstandig lopen. Geen pa ...
Mijne ook zoon nog niet lopen hopelijk gauwe kan lopen me zoon bijna 15 maand oud hij kan alleen lopen met tafel hulp

3 jaar geleden

Hier loopt hij sinds 12 maanden maar sinds 2 weken pas echt goed zonder veel vallen (hij is volgende week 14 maand)

3 jaar geleden

Mijn zoontje liep ongeveer 2/3 weken voor zijn verjaardag zelfstandig, af en toe (in huis) probeert hij dan te rennen, vet grappig 🙈

3 jaar geleden

Onze dochter kan het wel(ze vind het wel nog lastig) maar ze doet het niet uit zichzelf 🤷 geen zin in denk ik haha

3 jaar geleden

Mijn zoon ook enkel met loopwagen of aan 1 handje. Heeft al een paar keer een paar stapjes zonder hulp gezet maar gaat dan snel zitten en kruipt verder. Hij is nu 13 maanden. Alles komt op zn tijd ;)

3 jaar geleden

Hier een zoontje van bijna 14 maanden. Loopt overal langs af en achter zijn loopwagen maar niet los. Oefent wel met los staan sinds kort (maar alleen op de bank, dan weet hij dat hij zacht valt 😅). Ben benieuwd wanneer hij gaat lopen, denk dat het nog wel even duurt. Heb zelf wel zin in een nieuwe fase haha! Zegt trouwens nog geen papa of mama (of iets anders).

3 jaar geleden

Ja ons zoontje van 13,5 maand kan al los lopen sinds paar weken..

3 jaar geleden

Mijn dochter is vandaag 14 maanden. Loopt soms een paar stappen los. Verder rent ze langs de bank en de tafel en loopt achter haar loopwagen. Ze klets inmiddels steeds meer (papa, mama, opa, oma, poes, eten, baby, appel, ja, nee, bal, auto, wauw en nog veel meer) en begrijpt ook alles wat er wordt gezegd.

3 jaar geleden

Nee hoor. Ons zoontje loopt langs de bank of met de loopwagen. Of aan de hand. En hij is 14 maanden. Loopt niet los.

3 jaar geleden

Ieder zijn eigen tempo. Mijn dochter liep 3 weken voor der 1ste verjaardag. Nu bijna 14 maanden. Ik zeg altijd uiteindelijk zullen ze allemaal lopen hahaha