91 Reacties

3 jaar geleden

Ons dochtertje is 15 maanden. En loopt sinds een maandje ongeveer los. Ze heeft heel lang langs meubels op gelopen. En moest echt het vertrouwen krijgen om ook los te kunnen lopen. Inmiddels sjouwt ze met de zwaarste spullen van hot naar her. En rent ze ook, alleen dan struikelt ze nog weleens.

3 jaar geleden

Reactie op Lin 93

Mijn dochter van 15 maanden loopt de hele dag door het liefst aan de hand e ...
Oh hier hetzelfde, mannetje dat kan rennen achter een loopkarretje, maar los nog niet. Duurt vrij lang vind ik.

3 jaar geleden

Onze dochter liep met 14 maanden los

3 jaar geleden

Reactie op Gnarly

Onze dochter liep met 14 maanden los
Onze zoon (nu 4, 5 jaar) liep met anderhalf jaar de eerste stappen los. Hij praatte weer heel vroeg

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Oh hier hetzelfde, mannetje dat kan rennen achter een loopkarretje, maar lo ...
Vind ik ook! Ze vindt in de wagen zitten ook echt niet meer leuk en wilt het liefst lopen, maarja dat gaat gewoon echt nog niet. Resultaat = krijsen in de wagen. Mijn dochter is ook nog eens scheel waardoor ze bijna geen diepte ziet dus dat maakt het ook nog eens extra lastig (voor haar natuurlijk, maar ook voor ons omdat ze dus snel ergens tegenaan valt of zich verstapt en we dus hyper hyper hyper alert moeten zijn 😂). Nog eventjes geduld, hopelijk duurt het maximaal nog 3 maanden... 🙏🏻

3 jaar geleden

Rennen😁 het is een beweeglijk type. Vanaf het begin vooral gericht op het lichamelijke en bewegen. Maar als je kindje nog niet kan lopen is dat ook heel normaal hoor. Elk kindje neemt zijn eigen tijd om dingen te leren

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Oh hier hetzelfde, mannetje dat kan rennen achter een loopkarretje, maar lo ...
Hier ook zo'n gevalletje😂 gelukkig vind hij het leuk om rond te rijden in zijn 3 wieler die wij besturen. Dus met mooi weer lopen we samen een rondje elke dag.

3 jaar geleden

Sinds dat ze 13,5 maand is loopt ze hele lange stukken zelfstandig

3 jaar geleden

Hier is hij bijna 16 maanden. Hij loopt alleen langs de bank, tafel enz. Los lopen wil hij nog niet en hij wil vooral niet geholpen worden🤣 dus we wachten maar af

3 jaar geleden

Mijn zoon is bijna 15 maanden. Hij begint nu met stevig op benen te staan zonder ze in te trekken met hulp. Een stapje samen gezet. Meer nog niet! Het begin is er. Zal wel goedkomen!🥰💪

3 jaar geleden

Onze dochter is 15 maanden. Met precies 13 maanden ging ze de eerste stapjes zetten, werden daarna bang. Een weekje niets, daarna zelfstandig weer gedaan. Ging heel snel. Ze kan nu bukken zonder steun weer opstaan. Zonder steun vanuit zitstand ook staan. Komt wel. Onze dochter is weer langzaam met praten, zegt 1 woord meer niet. Niet aanwijzen. Alleen hand pakken en je hand duwen trekken naar datgene wat ze wilt.

3 jaar geleden

Ons zoontje is 15.5 maand en loopt zelfstandig sinds hij 14 maanden is. Hij begon met praten toen hij 10 maanden was en al behoorlijk wat woorden. 😊

3 jaar geleden

Reactie op Mama van Jazz en Dex

Hier is hij bijna 16 maanden. Hij loopt alleen langs de bank, tafel enz. Lo ...
Haha, zo herkenbaar. Overal langs lopen en zich aan op trekken, maar als ik hem probeer te laten lopen aan m’n handen of probeer te helpen gaat hij meteen op z’n knieën zitten en weigert hij z’n benen nog te strekken.

3 jaar geleden

Hier liep hij met 11,5 maand zelfstandig een paar stapjes. Met zijn verjaardag een meter of 2/3. Maar dat is echt vroeg hoor! Je kindje hoeft nog niet te lopen met 13 mnd! En daarbij kan het zomaar ineens snel gaan.

3 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Haha, zo herkenbaar. Overal langs lopen en zich aan op trekken, maar als ik ...
Hier precies andersom. Ze zoekt juist constant onze hand op om rond te lopen, maar als ze ergens tegenaan staat gaat ze toch vaak weer kruipen (naar ons toe, om zich vervolgens aan onze benen op te trekken, te zoeken naar een hand en verder te lopen 😆).

3 jaar geleden

Hier een kleine van 15 maanden. Stapte met 10 maanden al overal langs, dus iedereen dacht dat ze met haar 1e haar wel zou lopen. Nooouuu nee hoor, alleen aan een handje, meer niet 😂

3 jaar geleden

Ons zoontje is nu 15 maand. En loopt sinds 2 week los. Eerst was het kleine stukjes naar opa en oma lopen. En toen ging het heel snel.. voordat we het wisten liep die door het hele huis heen🙈 heeft best lang langs meubels enz gelopen!! Ieder kindje ontwikkeld zich weer anders!

3 jaar geleden

Mij kleine meid liep pas echt los met 17 maanden dus nog maar net. Zeiden al tegen elkaar ze was gewoon lui om los te lopen 🙈

3 jaar geleden

Ons dochtertje zet sinds gister pas haar eerste echte stapjes los dwars door de woonkamer heen, en is 18 maanden. Omdat veel er commentaar uit de omgeving kwam en ze allemaal “wonderkinderen” hadden die met 3 maanden al liepen, 6 maanden al fietsten en met 8 maanden al autoreden, ben ik met haar een tijd geleden langs de fysio gegaan. En die stelde me gerust dat het normaal is dat ze rond de 17/18 maanden pas echt echt gaan lopen. Werd zo onzeker van die mensen, een zei letterlijk dat er is mis moest zijn met dr benen. Dat is niet prettig om te horen zeg maar. Ze hebben allemaal hun eigen tempo, en het komt wel, vanzelf, echt!

VRIEND

3 jaar geleden

Onze zoon loopt sinds vorige week los, precies toen hij 18 maanden oud was. Uiteindelijk bepalen ze allemaal hun eigen tempo en komt ook het lopen uiteindelijk goed. 😊