91 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Ons dochtertje zet sinds gister pas haar eerste echte stapjes los dwars doo ...
Heel herkenbaar, al die wonderkinderen in de omgeving die met 1jr al de eerste stapjes zetten. Het maakt je zo onzeker! M’n zoontje begint nu ook pas met 18 maanden te lopen. Nog wel heel onzeker. Als hij het niet door heeft loopt hij zo de hele kamer door. Maar als wij het aanmoedigen zet hij geen stap en ploft hij direct op z’n knieën. Hij vind andere dingen veel interessanter dan lopen.

3 jaar geleden

Mijn baby liep met 1 jaar al los en zelfstandig

3 jaar geleden

Onze zoon liep met 14 maanden goed los. Voor die tijd zei ie een paar woordjes en daarna dus niets meer behalve bah en papa. Nu hij een poosje kan lopen (hij is 18 maand) begint hij weer iets woordjes te maken, maar echt praten is het niet.

3 jaar geleden

Hier een dame van 1,5 die nog niet los loopt 😊 ze durft gewoon niet en weigert.. dwingen gaat natuurlijk niet dus we wachten lekker af, zal heus goed komen

3 jaar geleden

Reactie op MsLaura

Hier een dame van 1,5 die nog niet los loopt 😊 ze durft gewoon niet en wei ...
Hier precies hetzelfde hoor, ze heeft gewoon meer tijd nodig.

3 jaar geleden

Hier durft ze helaas na 18 maanden nog steeds niet los. Ze kan het wel. Maar zet het op een gillen zodra ze het merkt als we één hand aangeven. Verder vind ze het wel leuk om te lopen. Maar dan met een hulpmiddel (een tot2walk) en kan ze alles aanwijzen (met name bloemen vind ze prachtig, wat dat betreft doet ze haar naam eer aan 🤭🤣) Maar haar zelfvertrouwen moet nog ietsje doorgroeien. Ze durft namelijk wel thuis staand te drinken en gaat met 1 handje langs de bank en de andere hand (op dit moment meestal een boekje of de poes aaien)

3 jaar geleden

Je kan het inderdaad niet pushen mijn zoontje liep ook pas met 16 maanden, maar ik merkte dat mijn zoontje ook heel bang was om los te lopen, terwijl hij prima kon lopen aan 1 hand. Wat bij ons heeft geholpen is de monkey town, alles zacht om hem heen en dus kon hij zacht vallen, ik liet hem los en de eerste keer viel hij en daarna nog een keer en weg was hij. Laat je inderdaad niet gek maken door de omgeving, is soms heel lastig als iedereen vraagt en loopt hij al? Ieder kind echt eigen tempo.

3 jaar geleden

Mijn dochter liep met 10.5 maand maar kindjes van vrienden later. Hun kindjes zijn dan weer eerder met andere ontwikkelingen. Soms heeft het tijd nodig en helpt het juist niet om te vergelijken, dan maak je jezelf alleen maar gek.

3 jaar geleden

Het duurde even, 18 mnd in precies te zijn, maar nu stapt mijn zoontje vrolijk de kamer door. Hele stukken loopt hij. Hij heeft gewoon gewacht totdat hij meer dan 3 stappen kon zetten