7 Reacties

4 jaar geleden

Twee weken geleden heeft mn dochter de zesde ziekte al gehad. Toen ook de eerste keer ziek. Flinke koorts , kwam tot 39.9 heel zielig. Uiteindelijk toen gekozen voor een zetpil en dat gaf wat rust. Ook natte sokjes aan de voeten was fijn. Toen ook heel benauwd door verkoudheid. Neusje uitzuigen en een zoutoplossing druppelen hielp soms een klein beetje. Nu heeft ze toevallig ook weer 38.8 , gepaard met de rest van de kwaaltjes denken we aan doorkomende tandjes.

VRIEND

4 jaar geleden

Ah wat sneu! Ze lijkt verkouden? Ik geef zelf altijd een zetpil, hierdoor kan mijn zoontje altijd beter slapen, herken wat je zegt met onrustig slapen en telkens wakker worden.. verder zou je eventueel een ui doormidden kunnen snijden en op zijn kamer zetten..ja iets uit grootmoeders tijd volgens mij, maar het helpt om het neusje open te laten gaan! Anders een neusspray mocht je die hebben, gewoon met een zoutoplossing dat meerdere malen per dag. Mijn ervaring is wel dat ze dit niet heel prettig vinden maar wel fijn als ze kunnen ademen...ook heb ik nog eucalyptus douche en badgel wat kalmerend werkt en speciale doekjes voor op het borstje en onder het neusje....(gewoon verkrijgbaar bij drogist en vaker ook supermarkt) naja ik hoop dat het mag baten! Heel veel beterschap!

4 jaar geleden

Een ziek kindje is nooit leuk en al helemaal voor henzelf erg vervelend. Onze dochter is inmiddels ook een paar keer ziek geweest en 1x met koorts. Wij hebben haar neusje uitgezogen en gebruikte ook zoutoplossing (druppels). Ook lekker veel bij je houden, dat hebben ze nu gewoon echt even nodig. Bij erge verkoudheid ga ik ook altijd douche met haar zodat ze kan stomen. En de keren dat wij gaan douchen zetten we haar ook in de badkamer voor de stoom. En als ze na alles nog niet tevreden is en koortsig is dan geven we een zetpil. Het is niet leuk voor jullie beiden maar ook hier moet je even doorheen. Zolang ze huilen, plasluiers hebben en verder wel drinken zou ik me niet teveel zorgen maken. Succes ermee!

4 jaar geleden

bij verkoudheid smeerde ik altij luuf onder de voeten daarna sokjes erover, zo in bed en wanneer ikzelf ook naar bed ging haalde ik het eruit. Ook smeer ik op de borst en rug luuf. Verder nergens. Dit deed ik 2x per dag. Smorgens na het opstaan en savonds voor het slapen gaan. Als ze echt niet kunnen slapen geef ik ook zetpil. Dan kunnen ze in ieder geval goed uitrusten. Is mijn mening. Heel veel sterkte.

4 jaar geleden

Oeiii, de eerste keer zieke baby was onze zoon 4,5 maand. Heb de hele nacht met hem in mijn armen gezeten zodat hij kon slapen. Als hij ging liggen was het huilen, dus hele nacht rechtop gehouden. Een goede verkoudheid. De volgende dag hebben we hoofdkant van zn bed wat verhoogd met boeken (hij slaapt in een slaapzak) en een paracetamol zetpil gegeven. Heeft toen een goede nacht geslapen en de koorts was ook gezakt. Het hoesten heeft nog wel even aangehouden.

4 jaar geleden

Toen mijn dochtertje zo verkouden was hadden we snachts een ui naast haar bedje en het matrasje wat omhoog gelegd zodat ze schuin lag. Dit werkte goed! En je mag ook een zetpilletje geven als ze verhoging heeft. We hadden ook een neusspray van Otrivin voor als het echt erg was en zo neuspompje om het snot eruit te halen. Beterschap!

4 jaar geleden

Oei, zo zielig altijd. Hier ook een mannetje met een snotneusje! Wij gebruiken de zoutoplossing van Physiomer! Beste tip die ik heb gekregen, even schrikken voor hem maar dit helpt wel! En luuf voor baby’s onder de voetjes smeren en dan sokjes aan. Verder was ik hem met eucalyptus-douche gel, dit heb je o.a. van Zwitsal! Hopelijk gaat het snel beter!