7 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Wat ontzettend sneu voor haar! Ik weet niet welk virus ze gehad heeft en of ze soms ook nog iets van doorkomende tanden heeft? Bij onze zoon werkt het vaak goed om zachte voeding te geven zoals appelmoes ipv stukken fruit, yoghurtje ipv brood en groenten fijn te pureren. Met het warme weer had ik aardbeienshake gemaakt (aardbeien en vanille yoghurt in de blender), hij was er dol op en zo kreeg hij toch wat vitamines binnen. Soms met moeilijke eetbuien zetten wij wel eens een filmpje op via de telefoon. Dan krijg ik 8 van de 10 keer wel alles bij hem naar binnen geschoven. Succes en beterschap voor je dochter!

3 jaar geleden

Hoi! Waarschijnlijk heeft ze nog niet veel trek. Zo lang ze maar drinkt en een heldere en alerte indruk maakt zal het vanzelf wel bijdraaien. Idd geen strijd ervan maken. Als ze favoriete groenten of gerecht heeft helpt het wellicht om haar aan het etwn te krijgen. Zelf laten eten kan helpen.en als jullie eten dan haar "negeren" kan ook nog wel eens helpen. Als je het idee hebt dat ze niet eet omdat ze ziek is dan kan een telefoontje naar de huisarts geen kwaad. Zeker als het al meer dan een week duurt. Eet ze wel fruit of koekje of iets wat jullie normaal tussendoor geven??

3 jaar geleden

Hi! Wat vervelend voor je meisje! Hier gaat het eten ook altijd slecht wanneer hij ziek is. Het enige wat bij ons helpt om het dan weer te doorbreken is hem af te leiden met bijvoorbeeld Juf Roos (YouTube). Dan eet hij wel gewoon. Na een aantal dagen eet hij dan wel weer ineens gewoon zonder problemen. 1e keer voelde me ik hier niet echt een goede moeder door maar inmiddels weet ik dat dit is wat bij ons helpt en het altijd maar tijdelijk is. Hopelijk gaat het snel wat beter met je meisje! Succes 🍀

3 jaar geleden

Ze had eerst een virale keelontsteking en daarna samen met mama nog een buikgriep erbovenop 😖 we zijn al bij de kinderarts geweest die rade soyamelk (beter verteerbaar) aan en ORS maar geen van beiden wil ze hebben. Gelukkig drinkt ze vandaag al meer dus dat ORS kunnen we wel laten denk ik. Het enige wat ze enigszins wil eten is een boterham met jam. Voor de rest heb ik al veel geprobeerd. Zelfs haar geliefde soepje wat ze echt altijd eet wil ze niet hebben. Toen ze dit niet wou eten zakte de moed me even in de schoenen 😞 Hopelijk snel beterschap want ik wordt hier echt moedeloos van.

3 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Ze had eerst een virale keelontsteking en daarna samen met mama nog een bui ...
Ook al een waterijsje geprobeerd???

3 jaar geleden

Banaan met yoghurt gaat hier er wel in. Geprakte banaan en koude yoghurt. Lekker koud en hoeft niet te kauwen. En toch zoet. Mochten het tandjes zijn, wat wel mogelijk is, omdat ze dan vatbaarder zijn, is dit de uitkomst

VRIEND

3 jaar geleden

Oef wat rot zeg.. Het beste is iig geen eten forceren en blijven laten zien dat samen eten gewoon gezellig is. Als ze liever met der eten speelt, laat der spelen. Het spelen is ook een stukje verkennen en leren. Zo voorkom je eigenlijk de negatieve associaties. Als ze der sneetje jam eet, dan eet ze iig iets op de dag. Als ze ziek zijn geweest zie je vaker dat het eten even minder is. Drinken is belangrijker, gelukkig gaat dat nu wat beter. Misschien kan je creatief zijn met wat ze nog meer graag eet? Die van mij is bijv. groot fan van pasta. In penne pasta kan je groente prikken. Of experimenteren met de saus (groene saus van bijv. doperwten, of witte saus van bijv. bloemkool). Hier gaat het toetje er hier ook altijd in - geprakte banaan met kwark (blijkbaar is er altijd ruimte in toetjes land). Als ze structureel maaltijden gaat overslaan kan je het best naar een kinderdietist gaan, maar zo te lezen is het nog niet zo ver en lijkt het verklaarbaar. Sterkte🍀