14 Reacties

3 jaar geleden

Wij zijn pas een week over op 1 slaapje, dochtertje is ook 18 maanden. Lukte tot voor kort ook niet om haar in de ochtend wakker te houden, zij gaf ook heel duidelijk aan naar bed te willen. Maar nu een week geleden ineens niet meer. Komt vanzelf!

3 jaar geleden

Onze zoon van vanaf vandaag precies 1,5 jaar doet ook nog 2 slaapjes maar ik doe dan maximaal een half uurtje in ochtend ik maak hem echt wakker en dan gaat hij rond half 1 weer na bed en slaapt dan soms 2 uurtjes of soms ook wel 2,5 uur dat verschilt!

3 jaar geleden

Hier ook rommelig overdag. Soms 2 slaapjes en soms 1. Ik kijk wat ze aangeeft. Snacht slaapt ze meestal van half 8 tot 7. Als ze jengelig is dan doe ik haar smorgens al naar bed. Soms slaapt ze overdag van 10 tor 1 en dan hou ik het bij 1 slaapje. Ik rommel dus een beetje. Zou wel over willen gaan op definitief 1 slaap, maar die doet ze nu nog te kort.

3 jaar geleden

Die van ons slaapt sochtends tot 6.30/7.00u en dan om 9.30 tot 10.00 (dan maak ik dr wakker) en dan van 13.00 tot 15.00/15.30 (weer wakker maken) en om 19.00/19.30 weer naar bed.. heel soms slaat ze t ochtend dutje over dan leg ik haar tussen de middag een half uurtje eerder op bed

3 jaar geleden

Hier ook nu 18 maanden..Ook wisselend met slaapjes. De ene keer 1 slaapje , de andere keer 2. Probeer dan wel het 2e slaapje een uurtje te houden want anders gaat hij s avonds heel laat pas naar bed. Gisteren op de opvang wel weer 2 slaapjes gedaan. Ik kijk een beetje naar m'n zoontje of hij er behoefte aan heeft. We hebben ook al periodes met 1 slaapje gehad

3 jaar geleden

Dochtertje van 18 maanden doet ook nog 2 dutjes op een dag.. Ze slaapt 'snachts heel goed, van 20u tot 8u.. In de crèche blijft ze' smorgens wakker en gaat ze slapen rond 12u.. En in de namiddag nog eens rond 16u (ik werk tot 18u15).. Thuis geeft ze rond 10u30 aan om te gaan slapen, en dan gaat ze ook nog eens slapen rond 16u.. Er zijn wel dagen dat ze maar een dutje doet, maar die zijn heel zelden en enkel op vakantie of als we weg zijn, omdat ze schrik heeft van iets te missen 🙈..

3 jaar geleden

Hier ook 2 slaapjes gedaan van 1,5 tot 2 uur! En ze kon het nog wel volhouden op die manier, maar de afgelopen 2 weken hadden we vakantie en hebben een keer ivm dierentuin bezoek 1 slaapje gedaan en ging eigenijk ook nog wel goed. En sinds een paar dagen hebben we 1 slaapje erin gehouden ook omdat de kdv 3 weken terug zei of ze een keer 1 slaapje mag doen omdat ze soms iets leuks gaan doen en dan kan ze niet mee doen. Ondanks ze wel eraan toevoegde dat ze 2 slaapjes nog wel kan gebruiken. Dus zei toen ook al kijk maar of het haar lukt om wakker te blijven tot 12:30 en gisteren ging het super goed. We hebben wel meer aan ons dag alleen wel langer wakker in wat ga je allemaal doen ook bij bv slecht weer. Leeftijd is nog jong in diversiteit knutselen. En ze is meer een kind die graag klautert en actief is. En geniet nog maar als er 2 slaapjes zijn hahaha!! Hij heeft het gewoon nog nodig, is hij ook een bezig bijtje?

3 jaar geleden

Ons zoontje gaat ook nog 2x. Als we het niet doen is de beste jongen niet te houden.. veel huilen aanhankelijk ect. Gaat ochtend vaak rond 9.30 naar bed en slaapt dan max uurtje maken we hem wakker. En middag slaapt die vaak dan om 14.00.. en slaapt die vaak 1.5 uur. Hij word laatste tijd om 06.00 al wakker. En gaat vaak rond 19.30 naar bed. Opvang probeert ook vaak 1 slaapje maar dit lukt ze ook niet.. erg ontevreden mannetje dan.. zoals de nachtfles er zelf af ging.. ga ik hier ook rustig afwachten tot hij aangeeft niet meer moe te zijn. Kvolg mijn zoontje hierin🤗

3 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 18 maanden en heeft de 2 slaapjes nog heel hard nodig. 's Ochtends meestal rond 9 uur naar bed. (Beetje afhankelijk van hoe laat ze wakker is, vaak wat eerder al). En dan weer om 13:15. Dan laat ik haar tot maximaal 15:15 slapen, want anders lukt het 's avonds niet. Over het algemeen wordt zeook zelf wakker rond die tijd.

3 jaar geleden

18 maanden en al een maand of 2,5 nog maar 1 slaapje rond 12u. 2 á 3 uur.

3 jaar geleden

Reactie op Tamtam-24

Mijn dochter is bijna 18 maanden en heeft de 2 slaapjes nog heel hard nodig ...
En hoe lang slaapt ze dan in de ochtend?

3 jaar geleden

Reactie op Diana78

Hier ook 2 slaapjes gedaan van 1,5 tot 2 uur! En ze kon het nog wel volhou ...
Oh ja, drukke kletskous is t. Constant klimmen, lopen, zit geen seconde stil.

3 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

En hoe lang slaapt ze dan in de ochtend?
Uurtje meestal, soms ook 1,5 en af en toe al na 40 min weer wakker. Als ze 1,5 uur slaapt dan gaat ze iets later naar bed s middags. Maar ik probeer niet voorbij 15:15 te gaan. Voor haar werkt het zo het best al een tijdje

3 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Oh ja, drukke kletskous is t. Constant klimmen, lopen, zit geen seconde sti ...
Haha hier net zo! Dus zal hij het nog wel nodig hebben. Lekker nog van genieten. Hier gisteren toevallig ook weer bij het kdv 1 slaapje gehad en dat ging eindelijk super goed. Dus denk dat we het maar zo lekker houden. Ondanks haar 2 slaapjes ook nog wel goed af ging. Soms ook weer ff handig als je iets wil gaan doen, dan is het niet meer zo’n gehaast in tijd.