15 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg, wil ook naar de logopedist met mijn zoontje van 2,5 jaar. Hij is nog niet echt aan het praten en maak me ergens zorgen

2 jaar geleden

Baat het niet, schaadt het niet. Mijn neefje praatte pas heel laat, logopedie heeft hem zeker geholpen. Zo te lezen maakt ze wel twee woord zinnen, en zou ik mij niet te veel zorgen maken. Die kids maken ineens grote sprongen, ook qua praten. Snap niet helemaal wat je bedoeld met "m'n gedrag"... ?

2 jaar geleden

Mijn dochter van bijna 6 gaat ook naar logopedie. Ons werd het ook met die leeftijd aangeraden om te gaan maar hebben toen samen besloten dat we het nog te vroeg vonden. Wij dachten laat haar eerst maar wat groter worden en naar school gaan. Zij is gestart toen ze ongeveer 4.5 was en heeft daar wel ontzettend veel geleerd. Ze gaat er nu nog steeds wekelijks naartoe.

2 jaar geleden

Met gedrag bedoel ik als ze iemand niet kent of niet helemaal op haar gemak is praat ze niet ook al heeft ze wel de vaardigheid.

2 jaar geleden

Ooh zo, oke. Ja, je kunt een kind niet forceren zich op haar gemak te laten voelen. Maar wellicht kan logopedie haar helpen zich wat zekerder te laten voelen met betrekking tot het praten. Je kan het altijd proberen, baad het niet schaadt het niet.

2 jaar geleden

Ik ben deze week voor het eerst geweest en hij was lekker aan het spelen en hij is echt heel moeilijk met op zijn gemak te laten voelen. Ga dus voor een intake en beslis aan de hand daarvan. Liever nu beginnen en even uitstellen dan te laat hulp hebben gekregen.

2 jaar geleden

Heb een afspraak staan bij de logopedie. De opvang heeft ook een pedagogische medewerker ingeschakeld die meekijkt wat er op de opvang gebeurd.

2 jaar geleden

Reactie op MarjoleinSt

Met gedrag bedoel ik als ze iemand niet kent of niet helemaal op haar gemak ...
Ik ben zelf logopedist en ik ga de eerste paar keren echt alleen maar met het kind spelen om te zorgen dat het kind zich op zijn/haar gemak voelt. Juist via spel werken logopedisten bij hele jonge kinderen aan de taalontwikkeling. Als testen nodig is via een taaltest ipv een observatie doe ik dat nooit meteen tijdens de eerste behandeling. Ik zal het ook gewoon aangeven bij de behandelend logopedist dat je kindje tijd nodig heeft om zich op haar gemak te voelen

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Mems

Ik volg, wil ook naar de logopedist met mijn zoontje van 2,5 jaar. Hij is ...
Hier ook het zelfde.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Mems

Ik volg, wil ook naar de logopedist met mijn zoontje van 2,5 jaar. Hij is ...
Hoi gaat het nu met praten? Mijn dochter van 2 jaar en 7 md praat nog niet helemaal ze zegt bijvoorbeeld eten is zo lekker, en verder losse worden. We lopen sinds 3 weken bij logopedist. Ik maak me zorg.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 2jr en 8 mnd praat er vrolijk op los. Nu sinds 2 weken lijkt hij wat te gaan stotteren/,haperen. Bijvoorbeeld dan zegt hij; pa pa pa pannenkoek lekker....of la la la lamp aan doen. Dit had hij voorheen nooit. Komt dit vaker voor? En is het ook weer over gegaan? Hij heeft het vooral als hij enthousiast of boos is.

één jaar geleden

Reactie op RlovesY

Mijn zoontje van 2jr en 8 mnd praat er vrolijk op los. Nu sinds 2 weken lij ...
Dit is heel normaal. Hij maakt waarschijnlijk nu een grote sprong in zijn taalontwikkeling. Als je merkt dat het blijvend is dus dat de haperingen na een half jaar nog regelmatig voorkomen kan je naar een logopedist gaan. Maar waarschijnlijk niet nodig 😊

één jaar geleden

Reactie op pioenroos

Dit is heel normaal. Hij maakt waarschijnlijk nu een grote sprong in zijn t ...
Het lijkt idd al wat minder te worden. Bedankt iig voor je reactie. Weet je of slechter slapen dan een gevolg kan zijn van deze grote sprong?

één jaar geleden

Reactie op RlovesY

Het lijkt idd al wat minder te worden. Bedankt iig voor je reactie. Weet j ...
Ja, dat kan zeker met elkaar samen hangen. Kijk ook maar maar jezelf als er veel veranderingen zijn (denk aan nieuwe baan of verhuizing) slaap je vaak ook slechter.

één jaar geleden

Even een update. Twee weken nadat we naar de logopedist geweest waren begon ze ook op de opvang voluit te praten. We zijn nu drie keer geweest en de laatste twee keer heeft mijn dochter nauwelijks iets gezegd maar hebben wel wat handige tips gekregen. We hebben in januari alleen nog een telefonische afspraak omdat er vanuit ons geen hulpvraag meer bestaat.