6 Reacties

één jaar geleden

Ik ga even meelezen, hier hetzelfde. Weet niet zo goed waar we moeten beginnen 😅

één jaar geleden

Wij liepen tegen hetzelfde aan. Onze dochter was al 1,5 jaar zindelijk overdag, maar geen idee hoe we dit snachts moesten aanpakken, want ze was inderdaad sochtends altijd nat. We hebben nu sinds een maandje zo’n plas matje onder haar matras (voor het geval het mis gaat) en we maken haar wakker voordat wij naar bed gaan om te plassen (meestal rond 23:00). We kregen dit ook als tip en het gaat eigenlijk tegen onze verwachting in erg goed. Ze vind het prima als we haar wakker maken, ze weet dat nu ook gewoon.. ze gaat plassen en valt gelijk weer in slaap en blijft daarna eigenlijk meestal droog snachts. Ik denk dat ze in een maand tijd nu 3 ongelukjes heeft gehad snachts. Wij deden dit vooral omdat ze zelf geen luier meer aan wilde Savonds, het was elke keer strijd.

VRIEND

één jaar geleden

Onze dochter is nu een jaar overdag zindelijk, maar ‘s nachts plaste ze nog wel veel. We waren ook een beetje zoekende hoe dit aan te pakken. Maar hebben besloten het helemaal op haar initiatief te laten gebeuren. We gebruiken wasbare luiers en de nachtluiers passen nu niet meer. Dus hebben we een pak wegwerp gekocht. Ze voelt dan niet dat ze geplast heeft. Zelf gaf onze dochter aan graag in haar onderbroek te willen slapen. Dus ze wil eigenlijk ook ‘s nachts zelf graag zindelijk zijn. Nu doen we een onderbroekje onder de luier aan en hebben voor de zekerheid ook nog een matje in haar bedje gelegd. Ze heeft deze week drie nachten op rij droog gehouden en vanochtend helaas toch nog geplast. Ze was zelf heel erg teleurgesteld. We hebben haar getroost en gezegd dat ze heel goed aan het oefenen is en dat het niet erg is als het af en toe nog misgaat. Als ze een volle week droog blijft, willen we de luier achterwege laten. Beetje lang verhaal, maar wij laten het initiatief vooral bij onze dochter zelf liggen. Nachtzindelijkheid is echt anders dan overdag. Het is zelfs nog ‘normaal’ dat kindjes van 7 ‘s nachts nog niet zindelijk zijn. Als tussenstap zou je dus een onderbroekje in de luier kunnen laten dragen, zodat ze voelt wanneer ze plast.

één jaar geleden

Wij geven onze dochter na het eten geen volle bekers drinken meer, ze heeft wel altijd een bidon met water tot haar beschikking voor een slokje als ze echt dorst heeft maar in principe drinkt ze dus niks meer in het uur voordat ze naar bed gaat. Ook laten we haar altijd even goed plassen voor ze naar bed gaat, en in het afgelopen half jaar hebben we maar één keer een ongelukje gehad ‘s nachts. Heb haar nooit om 23:00 of zo wakker gemaakt. Het is wel echt heel verschillend per kind, je hoort bij iedereen wat anders… heb ook wel eens de tip gehoord om een puppy-trainings matje te gebruiken in de overgangsfase.

één jaar geleden

Eerlijk gezegd ben ik het 5 weken gewoon vergeten, een luier om te doen 🙈 en toen ging het zowaar goed. Hij heeft nog nooit een ongelukje gehad in de nacht, tot zover 2 keer gekomen dat ie moest plassen. Hij plast voor het slapen gaan nog, drinkt ook nog wel een beker melk voor het slapen.

één jaar geleden

Ik lees dat het bij jullie het heel goed gaat. We hebben geprobeerd om mijn dochter 's avonds wakker te maken en op de wc te zetten. Alleen ze wilt dan niet plassen en zit alleen te huilen. We proberen haar al 2 weken 's nachts zindelijk te maken, maar het is niet gelukt. Hoe lang duurde het bij jullie kinderen dat ze zindelijk zijn geworden? Nog tips?