11 Reacties

één jaar geleden

De enige echte tip die ik heb is een beloningssysteem. Mijn zoontje vond het heerlijk om stickers te plakken en als hij dan een rijtje vol had (7 plasjes/poepjes op de wc) mocht hij een cadeautje grabbelen. Hij was binnen een week zindelijk! Wat ook wel hielp is dat we in de zomer begonnen met trainen, dus als hij in het begin nog in zijn broek plaste lieten we hem een kwartiertje ofzo met dat nattige gevoel zitten, dat vond hij ook echt niet prettig dus toen dacht hij wel twee keer na voordat hij alles maar gewoon liet lopen 😅 Maar in de winter is dat natuurlijk moeilijker.. Succes!

één jaar geleden

Reactie op Tensha

De enige echte tip die ik heb is een beloningssysteem. Mijn zoontje vond he ...
Hij plast al wel op de wc en heeft nagenoeg geen ongelukjes. Gaat echt heel goed, alleen ophouden lukt dus niet. Als hij zegt: ik moet plassen, dan moet hij ook NU plassen. Een minuutje ophouden lukt wel, 2 minuutjes met heel veel moeite ook, maar daarna moet er echt een wc zijn. En daarbij plast hij s middags elk half uur. Niet met ongelukjes als we thuis zijn, maar het is nog zo vaak. Hoe trainen we dat hij minder vaak hoeft? Of gaat dit vanzelf?

één jaar geleden

Geef het de tijd. Ze moeten leren aanvoelen dat ze moeten plassen en daar op tijd op leren reageren. Mijn tip geen luier aan tijdens middagdutje of dag op de opvang. Zonder luier is zonder luier en dan doorzetten. 💪🏼 of eerst de onderbroek aan en dan de luier eroverheen als je weggaat dan hebben ze wel het ongemak van een natte broek maar loopt niet alles onder. Wij hebben de cursus van snuggle en dreams gedaan met 25 maanden. Nu al half jaar ook snachts droog

VRIEND

één jaar geleden

Wij hebben een zindelijkheidsbox gekocht en hij was zo zindelijk, binnen twee weken. Alleen poepen is nog lastig. Als hij zegt dat hij moet poepen vraag ik wat hij wil en dan wil hij graag zijn luier aan, dan poept hij en gaat de luier weer uit, dat komt binnenkort wel. Succes!

één jaar geleden

Reactie op LoesenTom

Wij hebben een zindelijkheidsbox gekocht en hij was zo zindelijk, binnen tw ...
Wij hebben ook met de zindelijkheidsbox gedaan inderdaad! Hij gaf alleen helemaal niks om stickers haha. We zijn nu na 3 weken eindelijk op het punt dat hij overdag niet meer elk half uur naar de wc hoeft. We kunnen er nu ook eindelijk weer op uit zonder dat hij gelijk in z’n broek plast! Is dus allemaal goed gekomen 😄 Poepen doet hij hier inderdaad ook niet op de wc, dat vind hij te spannend. Hij wil ook geen luier om dan, maar dat zal vanzelf wel komen….

één jaar geleden

Wij hebben in de maanden augustus, September en een stukje oktober heel veel op het potje geplast. En ineens was hij er klaar mee. Stickers plakken vond hij in het begin leuk na een tijdje ook niet meer. Hij heeft zelfs een keer gepoept. Mijn idee was om m nu vaker geen luier om te doen. Zelf zegtie dat ik zn luier moet om doen maar na een tijdje vind hij het eigenlijk wel best. Potje staat in de woonkamer en op dezelfde plek als toen. Mijn dochter was allang zindelijk. Ik weet dat jongens er langer over doen. Mijn zoontje wordt in februari 3

één jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Hij plast al wel op de wc en heeft nagenoeg geen ongelukjes. Gaat echt heel ...
Dit gaat vanzelf ze kunnen er nog niks aan doen

één jaar geleden

Werk je met beloning?

één jaar geleden

Reactie op Marde

Werk je met beloning?
Ja. Ik merk al steeds meer verbetering ten opzichte van 2/3 geleden. Dus het komt vanzelf ervaar ik nu. 😊

één jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Wij hebben in de maanden augustus, September en een stukje oktober heel vee ...
Hier precies hetzelfde. Ook zoontje dat 3 wordt in februari. In sept/okt heel goed op het potje/wc ook als we op pad waren. Zelfs meerdere keren op de wc gepoept, maar ineens rond 5 november was hij er klaar mee. Nu alleen 's ochtends na t slapen een plasje op t potje en voor t slapen gaan. De rest vd dag gewoon in zijn luierbroekje

één jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Wij hebben in de maanden augustus, September en een stukje oktober heel vee ...
Mijn zoon deed al een jaar regelmatig plasjes op de wc. Toen werd onze dochter oktober geboren en wilde hij helemaal niet meer. Van 4 keer per dag naar 0… Ik heb begin december een aantal keer benoemd dat als hij een grote jongen word, de pamper ook een keer af gaat en hij dan op de wc mag plassen. Net als papa en mama. Op een gegeven moment werd hij wakker en zei; ik hoef geen pamper meer om… Toen zijn we ervoor gegaan. Sinds dien de pamper alleen nog maar met slapen om.