48 Reacties

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Is hartstikke normaal. Iedere baby is anders.

4 jaar geleden

Mijn dochter van 17 weken sliep eerst door, Maar nu niet meer 😭.. Ik lees mee....

4 jaar geleden

Mijn zoontje net zo. Soms 6 uurtjes maar dat is momenteel wel Max. Hij is nu 4 maanden. Hij zit meestal op 6 voedingen per dag en soms nog 7.. heb me er bij neer gelegd en volg hem maar in deze behoefte ☺️ want na 2 nachten doorgeslapen van 19.30 tot 6.00 (wel met snelle avondfles om 22.30) komt ie nu alweer een paar nachten vrolijk voor een nachtvoeding 😴

4 jaar geleden

Hier ook. Baby van 12 weken.

4 jaar geleden

Hier heel wisselend, soms slaapt ze 8u achter elkaar, maar meestal komt ze nog wel een keer in de nacht. Ik zat op 7 voedingen en nu ineens weer op 8. Volgens mij allemaal heel normaal! Maar wel vermoeiend 😉 Ook 16 weken.

4 jaar geleden

Mijn eerste kindje sliep pas door bij 15 maanden, dochter slaapt nu soms al door. Heel normaal!

4 jaar geleden

Hier slaapt zoontje van 14weken ook nog niet door. Komt soms 2x terug snachts voor zijn fles. Hier ook 6-7 voedingen per dag soms wel 8. Hangt er vanaf hoe warm het is natuurlijk. Maar is een teken dat je zoontje het nog nodig heeft voor zijn nachtvoeding te hebben.

4 jaar geleden

Oh gelukkig, goed om te horen. Ik probeer er alles aan te doen om hem door te laten slapen, meer voeding in de avond, maar dat werkt soms en soms ook niet. Zeer vermoeiend als je moet werken, maar goed ik laat hem ook niet huilen met honger.

4 jaar geleden

Hier ook niet hoor. Ik geef borstvoeding en ik denk dat het vrij normaal is.

4 jaar geleden

Volgens mij praten ouders waarvan de baby niet doorslaapt er niet zo veel over. Omdat veel het maar zo normaal vinden dat ze meteen doorslapen. Nou hier ook een zoon van 17 weken en slaapt niet door.

VRIEND

4 jaar geleden

Mijn zoon krijgt kunstvoeding. Ik gaf eerst 7x 150ml. Op advies van CB ben ik 180ml gaan aanbieden en toen kwam ik op 5 flessen uit en slaapt hij de nacht sindsdien door tot minimaal 6.00u.

4 jaar geleden

Ons zoontje van 14 weken slaapt van 22.00 tot 05.00 .. of 23.00 tot 06.00. Vind dit al doorslapen. Is al hele traktatie. Hiervoor kwam die elke 3 uur altijd in de nacht. Sinds ik overdag een ritme heb, en avond soort van ritueeltje ( grote lampen uit doen, andere kleertjes aan, dimlampen aan, 20 ml meer aan voeding ) gaat het goed. Nu moet ik zeggen dat hij overdag ook amper tot niet slaapt. Vaak 45 min.. het kan zo maar weer wisselen met die kleintjes!! Dat ze weer vaker komen of juist niet. Het is helemaal niet gek dat ze nog vaker komen hoor =) een bekende haar dochtertje slaapt ook pas sinds kort door en die is al bijna 1. Dus het zegt helemaal niks.. Ik zou ook niet weten wat je zou kunnen veranderen.. gewoon maar met je kindje zijnn ritme mee gaan. En misschien slaapt die binnenkort wat langer of af en toe langer..

4 jaar geleden

Hoeveel slaapt je kindje overdag? Heb je er een routine in of doe je alles op verzoek? Elk kindje is anders natuurlijk maar bij mijn zoontje veranderende alles toen ik een vaste routine ben gaan volgen. Heb de routinegids besteld via slaaptipsvoorbabys, daardoor wist ik precies wat ‘normaal’ was voor zijn leeftijd qua wakkertijd enz. Vond het wel even pittig zo’n strak schema volgen met wakker maken enz maar de rust die ik er nu voor terug heb gekregen is alles waard, daarnaast heeft hij nu zo’n vast ritme dat bezoek afspreken of een ander uitje heel makkelijk te plannen is om zijn slaapjes heen. Hopelijk heb je er iets aan, liefs Fiore

4 jaar geleden

Mijn 1e zoontje sliep pas door op serieus 3 jaar. Mijn 2e zoontje is nu 17weken en slaapt ook nog niet door, soms 5u na elkaar , soms langer of korter. Ik gwn mee in hun ritme, ooit komt het wel.

4 jaar geleden

Nee hoor heel normaal! Mijn zoon sliep eerder zo een 10 uur achter elkaar. Dan wel van 0700 tot 0500. Heerlijk :D nu word hij de afgelopen week ook rond 0030 wakker. Zijn zus nu inmiddels 4 werd rond die leeftijd elke 2 uur wakker. Ik denk dat elk kind het zelf heel goed kan aangeven. Wel vervelend natuurlijk dat de nachten onderbroken wordt! Maar je kleintje zal dit niet erg vinden...

4 jaar geleden

Ik hoor ook van vriendinnen dat hun zoon of dochter pas bij een jaar door sliepen. Elke baby is anders. 😘

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Hoeveel slaapt je kindje overdag? Heb je er een routine in of doe je alles ...
Hoi, ja ik heb niet echt een ritme met slapen, hij krijgt elke 3 uur voeding

4 jaar geleden

Maar hij gaat 4 dagen naar kinderdagverblijf en daar is het wel voeding slapen spelen, voeding slapen, spelen

4 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Oh gelukkig, goed om te horen. Ik probeer er alles aan te doen om hem door ...
Niet teveel op focussen. Moeders van kindjes die doorslapen willen het heel graag 100x aan de hele wereld delen, maar realiteit is dat dit uitzondering op de regel is. Ik las laatst dat 45% van de kinderen na een jaar nog niet doorslapen, dood normaal dus dat ze dat na 17 weken nog niet doen. Het is vermoeiend, maar dat is een baby nou eenmaal. Het is een fase en daar moet je door. Natuurlijk is het goed om dingen te proberen, wat extra voeding, pap fles misschien als je kleine eraan toe is. Maar het helpt vooral om te accepteren dat ieder kindje anders is, en de meeste baby’s nou eenmaal niet doorslapen. 😊

4 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Hoi, ja ik heb niet echt een ritme met slapen, hij krijgt elke 3 uur voedin ...
Misschien het proberen waard. Het kost wat energie maar ons veranderde dat echt alles, daardoor krijgen ze namelijk een goed dag en nacht ritme. https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/productpagina/de-baby-slaap-bijbel Dit is het boekje die ik heb gebruikt, op haar fb pagina en Instagram geeft ze ook veel tips (ze is slaapcoach namelijk).