48 Reacties

4 jaar geleden

Onze dochter is 18 weken en slaap ook niet door hoor. Zij krijgt borstvoeding. Gaat slapen rond 21u wordt 's nachts ergens tussen 2 en 4u wakker om te drinken en slaapt dan tot 7 - 8u. Soms wordt ze nog een keer extra wakker. Ik verwacht ook niet van haar dat ze nu al doorslaapt. Het is helemaal niet abnormaal dat je baby niet door slaapt hoor, maak je geen zorgen! Het is ook dikwijls de 1ste vraag die mensen stellen "en slaapt ze al door?", verschrikkelijk vind ik dat. Laat je niet gek maken 😉 . En wat de voeding betreft, hier varieert het van dag tot dat, op vraag, ongeveer 6 à 8 keer per dag (borstvoeding).

4 jaar geleden

Reactie op KimmieKimmie

Onze dochter is 18 weken en slaap ook niet door hoor. Zij krijgt borstvoedi ...
Ok dank je wel, blij om te lezen. Als je al die topics hier leest denk je bijna dat je kind abnormaal is, vandaar mijn vraag maar hier.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is morgen 16 weken en slaapt ook nog niet door. Ze komt nog steeds iedere nacht 2x voor voeding. Hierdoor zit ze op 7 tot 9 (borst)voedingen per 24 uur. Omdat ik het heel zwaar vind, ben ik de borstvoeding aan het afbouwen. Mijn oudste dochter (2 jaar en 9 mnd) sliep met 15 mnd door. Maar tot op de dag van vandaag wordt zij nog steeds iedere nacht even wakker, maar ze wil niets drinken ofzo..

4 jaar geleden

Ik zou me geen zorgen maken. Zoontje van mijn zus (18 weken) komt 's nachts ook nog gerust 2x. Hij is haar vierde en de eerste die nog niet doorslaapt bij deze leeftijd. Oh ja en komt ook gerust voor 7 voedingen. Mensen delen nou eenmaal liever wat er goed gaat dan wat er niet goed gaat. 😊

4 jaar geleden

Mijn zoontje (bijna 14 weken) krijgt nog 8-9 voedingen (bv) en slaapt ook niet door. Is mijn 5de, maar heb nog een pleegbaby gehad en heb heel veel (6 dagen per week) mee voor de 5 kinderen van vrienden gezorgd toen ik zelf nog geen kinderen had, dus heb al heel wat baby’s mee groot gebracht. Elke baby had zijn eigen ritme, bij mijn laatste 3 baby’s ben ik zelfs niet meer begonnen aan het “aanleren” van het ritme want ik geloof er eerlijk gezegd niet in... Ik denk dat op een gegeven moment je baby klaar is om door te slapen of zelf in slaap te vallen en het dan vanzelf gaat (bij mijn baby’s toch). Ik heb eentje gehqd die doorsliep op 5 weken, eentje heeft voor het eerst doorgeslapen na zijn derde verjaardag... de andere kids ergens tussen 3 en 10 maanden ongeveer. Alles is normaal en het komt wanneer ze er klaar voor zijn! Het is trouwens geen indicatie voor hoe snel ze met andere dingen zijn! Vooral niet ongerust zijn, denk idd dat mensen het makkelijker laten weten als het wel lukt.

4 jaar geleden

Onze zoon slaap ook nog niet door hij is nou 15 weken krijgt om 7 uur eten en gaat om half 8 op bed en komt dan tussen 2 en 3 en wij heb een bed ritueel en alles, en krijgt om 7 uur 200cc en de nachtvoeding 165cc en komt dan weer tussen 06.30 en 07.30

4 jaar geleden

Onze zoon van 14 slaapt ook niet de hele nacht door. Geprobeerd om terug te gaan naar 5 voedingen met meer ml voeding. Van het cb moesten we dan in de nacht proberen te rekken zodat dit een ritme zou worden. Dit een week geprobeerd. Resulaat 6 keer per nacht eruit om het rustig te maken en wij en zoon helemaal vermoeid. Nu geven we hem gewoon weer voeding in de nacht. Hij gaat zelf wel aangeven wanneer hij er klaar voor is.

4 jaar geleden

Onze dochter is 3.5 maand en slaapt ook nog niet door hoor.. 😉 ze krijgt rond 19.00 haar laatste voeding en slaapt dan meestal tot een uur of 2.. soms ook maar tot 00.00.. geven we haar een beetje voeding en leggen haar bijna gelijk weer in bed en slaapt dan tot een uur of 6 a half 7.. ons oudste zoontje sliep na 6 weken al door dus dit is voor ons ook wennen haha🙈

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Onze dochter is 3.5 maand en slaapt ook nog niet door hoor.. 😉 ze krijgt r ...
Bij ons gaat het net hetzelfde zo! :)

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Onze dochter is 3.5 maand en slaapt ook nog niet door hoor.. 😉 ze krijgt r ...
Mag ik vragen wat voor jullie de reden is om om 19h00 laatste voeding te geven? Mijn zoontje is 15 weken en we hebben dat ook een tijdje gedaan, dan kwam hij ook tussen 2h00en 3h00 's nachts.. Op een gegeven moment ben ik hem wakker gaan maken voor voeding om 22h00 in de hoop dat hij dan zou doorslapen. Hij komt nu vaak rond 05h00. Vraag me af of hij dit vanzelf gaat verlengen na 06h30 of wat er zou gebeuren als ik hem niet om 22h00 wakker maak voor een late avondvoeding. Wat is jullie ervaring hiermee?

4 jaar geleden

Reactie op Reneevb

Mag ik vragen wat voor jullie de reden is om om 19h00 laatste voeding te ge ...
Hoi! Mijn zoontje is 17 weken. Als ik hem niet wakker maakte voor de voeding van 22:30 kwam hij ook rond 03:00. Met de voeding van 22:30 werd dat 05:00 ook op een gegeven moment. Ik had niet het gevoel dat hij dan echt honger had. Aan een speentje had hij niet genoeg, dus heb ik hem een aantal keer bij me genomen en zo verder geslapen. Fles gegeven rond 07:00. Nu wordt hij zelf pas wakker tussen 06:30 en 07:00 :) Dus even proberen of hij echt honger heeft of het even een aantal keren proberen te rekken zou kunnen helpen!

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, bijna 16 weken laatste voeding tussen 23:00-00:00 Komt altijd nog tussen 3:00-4:00 nog keer en dan rond 7:00 weer. Hoop ook dat keer wat langer wordt. En onze dochter wil idd overdag nog best vaak drinken maar zijn het nu aan het opvoeren naar om de vier uur dat scheelt al een hoop!

4 jaar geleden

Kindjes van zo’n jonge leeftijd horen nog niet door te slapen, ze hebben een vele korter slaapritme als de onze (3kwartier zelfs en wij 3u) daarom da ze sneller wakker zijn en ook een verdedigingsmechanisme voor wiegendood, dus dat je kindje regelmatig wakker word in de nacht is zelfs goed, is heel vermoeiend zit zelf met een 15weker en een peuter van bijna 2 jaar 🤷🏽‍♀️ mijn eerste zoontje werd soms tot 15x wakker in de nacht en plots rond 8maanden sliep hij direct door van 20u-8 en dat doet hij nog steeds 🤷🏽‍♀️ het word echt wel beter mama’s... als ik oververmoeid ben neemt mijn man is de nacht over of door borstvoeding laat hij me is gewoon langer doorslapen en sta hij met de kleinste vroeger op. Dat je kindje 7 voedingen per dag vraagt is super en normaal! Zeker nu met deze hitte! Dan kunne ze zelfs nog meer dorst krijgen zoals jij zelf! Gewoon je eigen kindje volgen ze hebben echt hun eigen handleiding, mijn eerste zoontje hing dag en nacht aan de borst en dronk goed door, en nu mijn 2de zoontje is een kleine drinker dus duurt het wat langer voor hij voldaan is en veel boertjes laten... mama zijn is erg vermoeiend maar we kunnen het 👍🏽

4 jaar geleden

Reactie op Reneevb

Mag ik vragen wat voor jullie de reden is om om 19h00 laatste voeding te ge ...
Wij maakten haar eerst ook wakker maar omdat ze dan telkens de hele nacht door om de 4 uur wakker werd hebben we haar bij de voeding van 22.00 uur door laten slapen tot ze zelf wakker werd en nu slaapt ze tot een uur of 2 a 3.. afgelopen nacht was het 00.00 uur maar daarna heeft ze wel weer geslapen tot 6.30 dus dat vind ik niet zo'n probleem..

4 jaar geleden

Ons zoontje is 17 weken en slaapt door.. Maar bedenk je wel goed dat iedereen wat anders onder doorslapen verstaat. Hij slaapt van 19-22 uur. Dan maken we hem wakker voor z'n fles.. En dan slaapt hij van 22-7 uur. De fles van 22 uur was eerst 24 uur. En hebben we afgebouwd. We gaan binnenkort beginnen met deze helemaal afbouwen. Steeds minder geven. Hij krijgt 5 x per dag 180 ML. We houden een heel strak voeding en slaap ritme aan vanaf week 8 zijn we daarmee begonnen en dat gaat heel goed. Als hij wakker wordt kan hij zichzelf weer in slaap krijgen. Ook als hij even huilt. Dat moeten ze echt leren. 😊 maar elk kind is anders natuurlijk. Maar een strak schema helpt vaak wel.

4 jaar geleden

Reactie op Reneevb

Mag ik vragen wat voor jullie de reden is om om 19h00 laatste voeding te ge ...
Wij gaven onze zoon ook altijd om 24 uur de laatste fles... Werd hij wakker om 5 uur.. En bleef vaak wakker tot 7 uur met vaak speen in en uit. Tip van cb was op z'n eigen kamer laten slapen. Als hij wakker wordt niet de hele tijd speen erin.. Vanaf moment één sliep hij door van 24-7 uur. Als hij wakker werd voel hij zelf weer in slaap.. Niet te vaak heen gaan.. Nu hebben we de fles van 24 uur afgebouwd naar 22 uur. Elke dag 15 min eraf.. Soms een paar dagen dezelfde tijd aanhouden. Gaat top. Hij slaapt van 19-22 uur. Fles. En dan slaapt hij van 22-7 uur. We moeten hem echt wakker maken om 22 en 7 uur. Binnenkort gaan we de fles van 22 uur steeds minder geven. 😊

4 jaar geleden

Ons zoontje is 16,5 week en slaapt ook nog niet door. Al is de definitie van doorslapen voor iedereen anders... Ik ben het nieuwe borstvoeding boek aan het lezen en het schijnt juist volkomen normaal en nuttig te zijn dat baby’s wakker worden ‘s nachts. Juist het niet te diep slapen en ‘s nachts voeden schijnt wiegendood te voorkomen. Is het je eerste kindje? Onze eerste kon ik me hier heel erg mee bezig houden, ik gaf toen ook borstvoeding en heb zelfs de laatste avondvoeding vervangen voor een kunstvoeding. In de hoop dat ie wat langer zou slapen. Gebeurde natuurlijk niet. Hij sliep met een jaar pas door. Ons jongste zoontje gaat met mij mee op bed ‘s avonds, zo rond 22 uur. Dan voed ik hem en gaat hij in de cosleeper. Hij meldt zich dan na 4 uren weer, en daarna na 3 uren. Totaal zit hij hij zeker op 8 voedingen. Baby is overdag vrolijk en doet lekker zijn ding en groeit goed. Ik heb het geaccepteerd en daar mijn rust in gevonden. Je kunt een baby niet dwingen om door te slapen, maar dat is mijn overtuiging.

4 jaar geleden

Ons zoontje is 16,5 week en slaapt ook nog niet door. Al is de definitie va ...
Ja ik hoor het nu meer, het is inderdaad mijn eerste kindje en dan wordt je toch wat onzeker als je al die verhalen leest van al die kindjes die al doorslapen. Maar maak mij er nu ook minder druk om. Míjn zoontje is sinds vorige week naar kinderdagverblijf gegaan en drinkt nu meer per keer en heeft nu gister en vandaag 7 en 8 uur achter elkaar doorgeslapen in de nacht. Ik was zo blij, ik weet niet of het komt omdat hij meer structuur krijgt of gewoon heel moe is. Ik verwacht ook zeker dat hij nog steeds nachten gaat hebben dat hij tussendoor komt en inderdaad heb het nu losgelaten.

4 jaar geleden

Hoeveel cc geef je je zoontje? Mijn dochter van 14 weken slaapt van 2300 uur t/m 0700 some 0900 uur. Ik geef haar 170 cc afgekolfd moeder melk...

4 jaar geleden

Ik heb een nacht ritueel voor m’n dochter..: ik lees haar elke avond voor, Bid en zing met haar etc en dan leg ik dr in bed. Ze gaat dan ook gewoon slapen. Kijken wat voor jou werkt? Misschien een boekje of een badje voor het slapen gaan. Inbakeren doe ik niet.