13 Reacties

3 jaar geleden

Maak je geen zorgen hoor! Onze dochter van 11 maanden kruipt ook niet.. ze komt wel de hele kamer door maar niet op de manier zoals het hoort 😅 verder kreeg ze in 2 weken tijd 3 boventanden en 1 ondertand dus niks gaat bij haar zoals het hoort 😂😂 ze is lief, vrolijk en gezond dus we genieten gewoon van hoe ze is en wat ze doet.. zijn kindjes die met 6 maanden al staan, maar ook sommige pas met 1,5 jaar.. alles op zijn tijd en je dat je je zorgen maakt is logisch, je wilt het beste voor je kind.. 🥰

3 jaar geleden

Hoi, hier nog een mama waarvan het zoontje vandaag 11 maanden is en beetje dezelfde dingen doet als jouw zoontje, hij gaat op handen en knieën zitten en doet een paar schuifjes naar voren en achter, tijgert wel overal heen, staat ook en pakt alles van tafel, trekt zich sinds een paar dagen op, maar echt kruipen nee. Lopen ook nog niet maar stapjes langs de tafel en dat is het. Nu was ik gister weer bij consultatiebureau en echt dit is heel normaal, maar als je op dit forum gaat lezen wordt je hartstikke onzeker. Dus maak je niet druk, want je zoontje is heel normaal. Als je hier gaat lezen loopt 80% al met 10-11 maanden maar dat is echt onzin. Vorige keer heeft consultatiebureau ook gezegd uiterlijke termijn van kruipen is 15 maanden, nou dan heeft je zoontje nog even en vergeet niet er zijn kinderen die gaan inderdaad alleen billenschuiven of slaan het over. Maak je niet te druk :-)

3 jaar geleden

Geen zorgen maken hoor! Zo te horen is hij fijn motorisch en op spraak gebied al heel snel, grofmotorisch komt dan later wel als zijn interesse daar ook naar uit gaat! Probeer veel te oefenen met zelf gaan zitten etc. Dat is nu even een investering maar zodra hij dat onder de knie heeft geeft dat weer vrijheid voor jullie! En zo zullen er nog wel meer periodes komen dat ze even handenbindertjes zijn :')

3 jaar geleden

Super knap dat hij nu al wat woordjes lijkt ze zeggen! Ter vergelijking: mijn oudste is nu net 4 en begint nu pas echte zinnen te vormen dus uiteindelijk komt alles op z'n plek :)

3 jaar geleden

T klinkt misschien stom maar t schijnt dat kindjes die later lopen, dus rond 16 a 17 mnd, over het algemeen slimmer zijn. Ons zoontje is ook traag, maar maak me geen zorgen. Hij bekijkt t slim; waarom nu al lopen als je je hele leven nog de benen uit je naad mag rennen.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op RlovesY

T klinkt misschien stom maar t schijnt dat kindjes die later lopen, dus ro ...
Hahah goeie!! Naja wie weet watvoor geniaal brein we op de wereld hebben gezet 😉

3 jaar geleden

Reactie op RlovesY

T klinkt misschien stom maar t schijnt dat kindjes die later lopen, dus ro ...
Haha!! Slim bekeken idd! Lekker laten dragen 😂

3 jaar geleden

Geen zorgen maken hoor! Jullie doen het fantastisch door hem te helpen als hij gefrustreerd raakt (Wat begrijpelijk is als je iets wilt en het lukt je nog niet) Mijn oudste (en eerste kindje) had dit precies zo, en uiteindelijk heeft hij nooit echt gekropen maar liep hij een maand na zijn 1e verjaardag. Bij jullie manneke komt het ook echt, hij ontwikkelt zich nu meer op spraak en fijne motoriek, hij kan niet alles tegelijk 😏 ga zo door en help hem waar je kan, het zelf kunnen komt echt!

3 jaar geleden

Don't worry! Hier ook een dochter van 11 maand die nog amper iets doet.. kan omrollen op rug en buik, en zit ook zelfstandig maar voor de rest ho maar.. probeert wel zelf te gaan staan sinds een aantal dagen maar dat is ook alles🤔 ons zoontje was overal ontzettend snel mee.. liep net na zn 1e verjaardag en is nu 3 en praat soms net als een volwassene zo goed🙈 ik maak me tot nu toe nog geen zorgen.. misschien als ze na haar 1e verjaardag nog steeds niet veel doet dat ik dan eens contact met cb opneem ma voor nu nog niet

3 jaar geleden

James ging tijgeren bij 10.5 maand en kroop bij 11 maanden. Daarvoor ook totaal geen aanstalten

3 jaar geleden

De een is snel in lopen, de ander in praten, zeggen ze wel eens:) Mijn enige (en belangrijke) tip is: laat je kindje zelf “hoogte” opzoeken, het forceren (rechtop zetten) is nadelig voor de eigen ontwikkeling van liggen naar lopen. Even op googlen als je meer wil weten:)

3 jaar geleden

Dat was hier met 10 maanden precies hetzelfde. En nu 3 weken verder lijkt het alsof ze ineens alles tegelijk doet. Zitten, kruipen als een malle, op knieën zitten, evenwicht houden. En ik dacht ook dat zij alles zou overslaan en achter liep. Sta ervan te kijken hoeveel ze nu ineens in 1 week vooruit gaat. Het is maar net wanneer ze er klaar voor zijn denk ik. Zij raakte ook heel gefrustreerd, en is nu o zo trots. Wat ik deed is haar zichzelf laten vermaken in de box, een half uur per keer. Ik merkte dat ze dan daar juist op ontdekking ging, omdat je dan niet telkens helpt, en ineens kon ze supergoed zitten. Dat doen we nog steeds, dus hier gaat ie voorlopig ook echt nog niet weg. Ze vermaakt zich prima zelf, wat ik heel belangrijk vind, omdat veel nichtjes en neefjes dat niet zelf kunnen. Ook uit de box natuurlijk. Maar 1 á 2 keer per dag zet ik haar daar in, om zichzelf te vermaken. Krijg dan hele verhalen en heel wat kunstjes van haar. Maak je geen zorgen, komt helemaal goed 👍🏼

3 jaar geleden

Probeer hem zo min mogelijk zelf in een bepaalde positie te zetten, daardoor worden ze minder getriggerd om bijvoorbeeld te gaan zitten. Mijn zoontje ging trouwens vanuit het kruipen zitten (nog steeds), dus misschien dat het daarom allemaal nog niet zo lukt? Als ik zo je verhaal lees hoef je je echt geen zorgen te maken. Probeer hem gewoon zoveel mogelijk uit te dagen. Door speelgoed niet voor zijn neus te leggen, maar iets verder weg en het niet dat speeltje niet te geven als het niet lukt. Kinderen leren vanuit frustratie omdat ze ergens niet bij kunnen, dus probeer dat te creëren! En bij ons ging het tijgeren/kruipen beter op de ‘hele koude’ vloer, dan op een speelmatje!