13 Reacties

2 jaar geleden

Is hier ook zo als we ergens op bezoek gaan. Wij hebben salontafel weggedaan vanwege scherpe punten.. Khoop dat dit ook weer een fase is en vanzelf niet meer interessant is🙈

2 jaar geleden

Herkenbaar, wij geven er geen aandacht aan zodat het geen spelletje wordt voor hem. Lijkt tot zo ver goed te werken.

2 jaar geleden

Als bij mij de kleine iets doet wat niet mag geef ik een waarschuwing. Doet hij het niet gaat hij op de gang. Dit vind hij niet leuk en gaat ook huilen. De eerst volgende keer geef ik aan dat het niet mag. En als hij door gaat of hij naar de gang wil. Dit heb ik een paar keer gedaan en hij had het al snel door. Als ik nu vraag of hij op de gang wil stopt hij er mee

2 jaar geleden

Wij hebben de salontafel een jaar geleden op zolder gezet. Ik was continue politieagent aan het spelen en moest ogen in mn achterhoofd hebben. Salontafel even weghalen was voor ons de beste optie. Dus hij staat al een jaar boven. Mis 'm totaal niet dus misschien blijft hij wel weg. Haha

2 jaar geleden

Hier ook haha. Ik merk wel des te rustiger ik reageer dus zonder boos kijken, boze vinger (😂), strenge toon, des te minder interessant het voor hem wordt. Ik zeg nu gewoon "nee, we klimmen niet op tafel" en haal hem er af. Tuurlijk moet ik het nog wel regelmatig zeggen, maar niet meer 100 keer per dag en hij klimt er vaak al af als ik er aan kom. Onze zoon is echt een doorzetter op het gebied van stoute dingen doen. Zo trok hij aan onze jaloezieën, trok de tv steeds naar voren van de beugel of klapte hem zijdelings tegen de muur, klom op de eettafel om een zwier te geven aan de lamp. Ik schreeuw nooit tegen hem, maar ik liet wel elke keer weten dat ik het niet leuk vond of boos was na de zoveelste keer. Op een gegeven moment merkte ik dat juist mijn reactie hem zo aansprak. Want als ik een keer heel boos werd begon hij super hard te schaterlachen. Dus besloot ik vrij neutraal te reageren iedere keer en dat werkte na een tijdje! Het is soms wel even tandenbijten haha. Moet wel zeggen dat ons huis vrij kaal is ivm onze zoon. Geen planten op zijn hoogte etc. Maar goed, ieder kind is anders en reageert anders.. dit is wat hier werkt. Terwijl wij echt een pittig en wild mannetje hebben.

2 jaar geleden

Hier is het niet de tafel maar de bank. Haal hem er iedere keer vanaf en zeg erbij dat hij het niet mag doen. En bied hem dan meteen iets anders aan om hem af te leiden. Is soms wel vermoeiend. Maar eens moet hij het leren.

2 jaar geleden

Hier zoekt hij continu iets om op te klimmen. Dus eerst een periode de keukentafel toen salontafel, vensterbank. Ik laat het gewoon gebeuren en na een week is de periode dat hij het voorzien heeft op een meubelstuk voorbij. Toen ik in het begin nee zei en hem eraf haalde werd het een spelletje.

2 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Hier is het niet de tafel maar de bank. Haal hem er iedere keer vanaf en ze ...
Gewoon nieuwsgierig, hoezo mag hij niet op de bank?

2 jaar geleden

Gewoon nieuwsgierig, hoezo mag hij niet op de bank?
Bovenop de leuningen klimmen en staan natuurlijk. Een bank mag ie op zitten.

2 jaar geleden

Alleen MAAR op de salontafel 😄🙈😄

2 jaar geleden

Consequent blijven helpt bij ons. Dus echt tienduizend keer zeggen op een rustige manier en na een tijd doet ze het gewoon niet meer, omdat ze weet dat het niet mag. De nieuwsgierigheid wint de bovenhand van het luisteren in het begin :D

2 jaar geleden

Mijn dochter kruipt ook op de eettafel

VRIEND

2 jaar geleden

Benoemen wat wel mag met een salontafel werkt hier. Dus er mogen onderzetters op, boekjes om te lezen.. mijn dochter is er maar druk mee. Ze mocht ook niet op de bank staan. Dus weer focus op wat wel mag: kruipen, zitten of lounchen. Ze kan nu heel goed 'louguuh' zeggen. Dan zie je alleen wat voetjes uitsteken bij de kussens. 😅 Dus vooral benoemen wat wel mag. Het is even omdenken, het woord nee valt immers zo lekker in de mond. 💪